Komputer pokładowy.doc

(488 KB) Pobierz
Witam

 

Pierwsze pytanie czy moża zmienić jezyk komputera??
Pasowałby mi polski a jak sie ni da to przynajmniej angielski. Czy da sie to zrobić i jak??
Dwa nie mam u siebie opcji ktora pokazuje:
Abs. Verbr - całkowite zużycie paliwa
Weastrecke - liczba przejechanych kilometrów

balwanekbuli, nie masz tych opcji bo masz Mida w wersji do 96 roku czyli żółta i czarna wtyczka z tyłu, i nie ma tych opcji. Polski jezyk nie jest dostępny dla twojego MIDa. Istnieje możliwość wgrania języka w przypadku nowszego MIDa (po roku 1996) - szczegóły znajdziesz na pewno wpisując słowo MID lub wyświetlacz w wyszukiwarkę - więc do dzieła  zasieg pokazuje tylko nie ma chwilowego zuzycia na wyswietlaczu bo podpinajac sie OS pod MID pokazuje chwilowe. Rooozga wykombinowal mi taka przejściówkę

Komputer pokładowy ma postać wyświetlacza, na którym wyświetlane są jego funkcje. Sterowany jest przyciskami, umieszczonymi na końcu dźwigni wycieraczek.
Przycisk oznaczony jako S służy do wyboru funkcji komputera. Należy naciskać go do pojawienia się żądanego parametru jazdy. Drugi przycisk oznaczony jako R służy do kasowania następujących funkcji: średnie zużycie paliwa, całkowite zużycie paliwa, średnia prędkość, liczba przejechanych kilometrów. Wciśnięcie i przytrzymanie tego przycisku przez przynajmniej 2 sekundy powoduje jednoczesne wystartowanie wszystkich tych funkcji. Uprzednio zapamiętane dane zostają automatycznie skasowane, a stoper wyzerowany. Zasięg zaczyna być liczony od nowa. Wartości nie kasowalne to chwilowe zużycie paliwa i temperatura otoczenia.
Ja miałem wtyczkę nawet podpiętą do manetki (pokrętło od opóźnienia wycieraczek) a instalacji do MID nie. Oryginalny TID ma wtyczkę 24pin, a MID 32pin, do 1997 były MID z dwoma wtyczkami 24pin i 16pin, ale to nie ułatwia życia bo do tej 24pin też trzeba dodać kilka pinów.

Pod warunkiem że go interesują, jeżeli chce tylko gadżety w stylu spalanie, przebieg itp to żaden czujnik nie jest potrzebny. CHECK nie jest do niczego podpięty, zapala się razem z komunikatem o problemie.
Opis, który wcześniej napisałem dotyczy wykonania przejściówki z 24pin TIDa (żółta wtyczka) na 32pin MIDa (szara wtyczka) wszystkie wejścia czujników poza tymi, które są we wtyczce TIDa (kontrolka okładzin hamulcowych, automatycznej skrzyni biegów, poziomowania xenonów) są tak podłączone że MID nie pokazuję błędów. W sumie wymaga poprowadzenia jednego kabelka do sterownika silnika, żeby były informacje o spalaniu, 2 do deski z sygnałem pomiaru drogi, poziomu paliwa i 3 kabelków do manetki. zrozum że ja zakładałem u siebie MIDa od podstaw bo nie miałem ani jednego kabelka oprócz tego co do TID, więc więm co mówie bo brałem potrzebne wtyczki itd z auta przygotowanego pod MID (ale był oryginalnie TID bez manetki) i zacząłbym od kolumny bo jeśli tam jest podpięcie pod manetke to problem jest załatwiony momentalnie bądź wielce ułatwiony. (w aucie w którym grzebałem było wpięte wszystko.


CHECK to nie ejst CHECK CONTROL - to jest kolejny komputerek kontrolujący prace żarówek.

jeśli nie założysz CHECK CONTROL, to będzie Ci się zawsze świecił CHECK. Porywając się na MIDa należy wziąźć też pod uwage praktyczne jego aspekty. A co najważniejsze to poziom oleju oraz wody.

Nie założywszy wszystkich czujników będzie Ci zawsze wyświetlał awarie, MID też ma priorytety awarii. Np brak oleju i wody jest bezwzględny i nie odczepi się ciebie w życiu tylko będzie tam sterczał non-stop, a wyłączyć go można tylko na 15 sek. Mało tego, MID nie wyłącza sie u mnie jeśli pokazuje awarie poziomu oleju i trzeba męczyć stacyjke żeby się wyłączył. Należy szybko włączyć stacyjke i ją wyłączyć zanim MID zacznie procedury testowe. Tak bynajmniej było u mnie jak jeździłem na instalacji z TIDa bez przeróbek, ale Ciebie też to się tyczy. Taka upierdliwość nie występuje przy błędach typu, washwater stand - czyli poziom wody w spryskiwaczu bądź automatik getriebe, znikają one sobie i nie wkurrr.

Także sens jest tylko jeden, albo zakładasz całego MIDa, albo przyjmujesz te niedogodności i wciąż widzisz bezwzględny OEL MANGEL i świecący się check.

Dodam jeszcze, że jeśli nie założysz CHECK CONTROL to będziesz miał tyle komunikatów wraz z poziomami, klockami hamulcowymi i popalonymi żarówkami, że posiadanie MIDa straci na przyjemności.

 

 

 

 

 

img441/8278/yellowur6.jpg

 

Tak to wygląda w Vecktrach B

W omie jest z lekka inaczej pin 13 (choc nie u każdego) i piny od 15-26 są na małe kostce czarnej

Ale kolory kabli masz, plus opisane który jest który zgadzają się na pewno więc działaj

 

 

 

 

 

Kod:

 
MID                    TID (i inne)
1    masa                [2]
2    termometr            [3]
3    termometr            [4]
4    +12V przy włączonym zapłonie    [5]
5    +12V stałe            [1]
6    pomiar drogi            [deska pin22 (zielony)]
7    podswietlenie sciemniacz    [7]
8    radio sterowanie antena        [8]
9    radio SCL             [9]
10    radio MRQ             [10]
11    radio SDA             [11]
12    pomiar prędkości        [12]
13    poziom oleju            [do masy]
14    zlacze diagnostyczne        [14]
15    wyłącznik świateł hamowania    [+ ze stacyjki]
16    bezpiecznika stopu        [+ ze stacyjki]

32    telefon od modelu 99        [otwarty]
31    komputer wtrysku        [ECM] [X84 pin2 (niebieski)]*
30    ogrzewanie            [otwarty]
29    poziomowanie zawieszenia    [20]
28                    [otwarty]
27    sygnal zuzycia paliwa        [ECM] [x84 pin20(czarny/brazowy)]*
26    poziom paliwa            [deska pin20 (niebiesko/czarny)]
25    nie podlaczony            [otwarty]
24    przycisk zmiany funkcji        [przycisk laczyc do masy] [czerwony]
23    przycisk reset            [przycisk laczyc do masy] [zolty]
22    poziom plynu spryskiwacza    [do masy]
21    automatyczna skrzynia biegów    [23]
20    poziom plynu chlodzacego    [do masy]
19    klocki hamulcowe        [17]
18    czujnik swiatel stop LKG 1    [otwarty]
17    czujnik swiatel stop LKG 2    [do masy]


* zależy od zastosowanego komputera wtrysku,

w tym przypadku silnik Z22XE komputer Simtec 71

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry for the poor quality of this picture, but you'll get the idea.

Bose amp ready for install. Wouldn't want to do this without the correct loom 

Radio Connector Layout

 

GID/CID 32 way Connector

 

CID 12 Way Connector

 

To wire a GID in place of the supplied MID you need disconnect from the 32 way connector Pins 9,10,11. Don’t cut them as two of these wires are useful if you want to connect a CID. 

Then add the following connections

 

36 Way Head Unit connector   

 

Colour

32 Way GID/CID Connector

Pin 29

From Reverse Lights

Black/White

 

Pin 25

To GID/CID

 White

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin