Czyszczenia przepływomierza Bosch.doc

(190 KB) Pobierz

Czyszczenia przepływomierza Bosch montowanego w silnikach 2.5TDI V6

 

Wstęp

Niemalże każdy posiadacz samochodu wyposażonego w silnik AFB/AKN z lat 1997 - 2000 spotkał się z problematyką źle mierzącego miernika masy powietrza [dalej: lmm].

We wskazanych silnikach montuje się następujące lmm produkowane przez firmę Bosch:

1. lmm nowe:

- VAG 059 906 461 E - od 800 do 1100 PLN

- Bosch 0 281 002 429 - od 550 do 800 PLN

2. lmm regenerowane:

- VAG 059 906 461 EX - od 360 do 450 PLN

- Bosch 0 986 284 005 - od 360 do 500 PLN

Lmm regenerowane rozprowadzane są w tzw. trybie sprzedaży Austausch przez ASO VAG oraz autoryzowane stacje serwisowe Bosch Service. Cechą tej formy sprzedaży jest to, że otrzymujemy produkt z pełną gwarancją za kwotę o wiele niższą, niż produkt nowy. Jednakże warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest zwrot naszego starego lmm. Na tym, na dobrą sprawę, kończą się dobre strony tej formy nabycia lmm, gdyż produkt regenerowany w polskich warunkach drogowych wytrzymuje nie dłużej niż 3 miesiące, po upływie których pomiar masy powietrza zaczyna drastycznie spadać, czego skutkiem jest ograniczenie dawki paliwa, a w efekcie mocy silnika.

Celowo pominę kwestię procedury sprawdzania sprawności lmm, gdyż opisałem ją dokładnie w temacie poświęconym Diagnostyce TDI - jak zaznaczyłem, niniejsze opracowanie ma na celu przedstawienie skutecznego czyszczenia i pielęgnacji lmm w silnikach AFB/AKN, tak by wystarczyło ono na okres znacznie dłuższy niż 3 miesiące.

Co powinniśmy mieć?

1.       Alkohol izopropylowy [tzw. kontakt spray] do czyszczenia układów PCB

Wskazany środek ma rewelacyjne właściwości czyszczące elementów elektronicznych oraz nie zostawia jakiegokolwiek osadu. Ponadto jest szybkoschnący, a zatem nadaje się idealnie do naszego zabiegu.

 

2.       Sprężone powietrze w spray'u

Wykorzystamy je do osuszenia przeczyszczonych elementów.

 

3.       Śrubokręt zaopatrzony w końcówkę torx T20 pięciokątną z otworem

4.       Komplet miękkich pędzelków z naturalnego włosia zakupionych w sklepie dla artystów

5.       Wacik damski [opcjonalnie przy silnych zabrudzeniach]

Procedura czyszczenia lmm

 

Demontaż lmm

Operację zaczynamy od wymontowania lmm z tzw. puszki, w której jest osadzony. Lmm znajduje się w miejscu wskazanym kwadracikiem:

Zdejmujemy wtyczkę lmm podważając płaskim śrubokrętem plastikowym element wtyczki, jednocześnie delikatnie ciągnąc wtyczkę do siebie:

Następnie, przy użyciu torx T25 wykręcamy dwie śruby mocujące lmm, po czym lekko podważamy płaskim śrubokrętem lmm by móc pokonać opór uszczelki, która zapewne będzie mocno trzymać lmm w puszce:

Czyścimy Imm

Po wyczyszczeniu alkoholem izopropylowym należy sprężonym powietrzem w spray'u przedmuchać całe lmm celem osuszenia oraz usunięcia pędzelkowego włosiwia.

Następnie lmm odkładamy na 20 minut w suche miejsce. Po upływie tego czasu jest gotowe do zamontowania w najlepszym sliniku Diesel'a jaki kiedykolwiek wyprodukowano.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin