PLAN PRACY NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK.doc

(56 KB) Pobierz
PLAN PRACY NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

PLAN PRACY NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

GRUPA I A, MOTYLKI

 

 

Temat kompleksowy: „ Jesienią, jesienią sady się rumienią…” (1-5.X.07)

 

v      rozróżnianie i prawidłowe nazywanie owoców,

v      zachęcanie dzieci do spożywania owoców,

v      rozwijanie poprawnej mowy dziecka,

v      rozwijanie zainteresowań przyrodą,

v      przyzwyczajanie do zachowania porządku w miejscu pracy.

 

 

 

Temat dnia

 

 

Działania dzieci

 

Poznajemy owoce

 

„W sadzie”- rozmowa przy tablicy ilustrowana obrazkami. Zapoznanie dzieci z pojęciem sad, owoce. Poznanie wyglądu i nazw niektórych z nich(jabłko, gruszka, śliwka) oraz nazw drzew , na których rosną te owoce. Segregowanie sylwet owoców wg cech jakościowych. Posługiwanie się pojęciami: duży- mały. „W sadzie”- zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych metoda opowieści ruchowej.

 

 

Smaczne śliweczki

 

„Zgadnij jaki to owoc?”- zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie owoców wzrokiem, dotykiem, degustacja ich. Używanie określeń: słodkie , kwaśne, twarde, miękki(śliwka).uwrażliwienie dzieci na konieczność mycia owoców przed spożyciem. ”Owoce”- lepienie z plasteliny. „Zrywamy jabłka”- zabawa z elementem podskoku.

 

 

Owocowe przysmaki

 

Słuchanie piosenki w wykonaniu nauczyciela. Rozmowa na temat piosenki. Nauka zwrotki i refrenu piosenki fragmentami , metoda ze słuchu. Zabawa inscenizowana do piosenki. Rytmizacja nazw własnych owoców.  „Zbieramy owoce”- zabawa muzyczna. Reagowanie na zmianę rejestrów w muzyce.

 

 

Jedna gruszka – dwa jabłuszka

 

 

 

 

 

 

 

 

„Jesień”- zabawa matematyczna poprzedzona wysłuchaniem wiersza. Przeliczanie owoców, segregowanie w koszyki wg liczebności. Poprawne nazywanie kolorów owoców. „Pojedynczo – w parze”- zabawa orientacyjno- porządkowa. „Spacer do sadu’- zabawa rytmiczne (reakcja na dźwięki wysokie i niskie).

 

 

Zdrowe owoce

 

„Witaminki”- rozmowa połączona z działaniem , podczas urządzania kącika przyrody. Przekonywanie dzieci o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia(owoce).troska o estetyczny wygląd sali. „Jabłuszko rumiane”- malowanie czerwona farbą konturu jabłka. Zapoznanie z nową techniką plastyczną i sposobem trzymania i posługiwania się farbami. „Spadająca gruszka”- ćwiczenia oddechowe.

 

 

Literatura:

v      zeszyt roboczy nauczycielki

v      H. Kruk „ Z ludźmi i przyrodą”

 

 

Pomoce: ilustracje przedstawiające sad, owoce zgromadzone w kąciku przyrody, plastelina, farby, kartony, obrazki z owocami pocięte na części, papierowe sylwety owoców.

 

 

Zabawy ruchowe:

v      zabawa bieżna „ Wiatr i wietrzyk”,

v      z elementem podskoku „ Zrywamy jabłka”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: Raz na jezdnię weszła gapa…” (15-19.X.07)

 

 

 

v      zapoznanie z prostymi zasadami ruchu drogowego,

v      poznanie i utrwalanie zasad prawidłowego i bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,

v      poznanie roli znaków drogowych,

v      wykorzystanie w zabawie prostego materiału konstrukcyjnego – klocki,

v      poznanie figury geometrycznej – koło.

 

 

 

 

 

 

Temat dnia

 

 

Działania dzieci

 

Ile jest znaków?

 

Przeliczanie w zakresie trzech i więcej. M. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Zapoznanie dzieci z wyglądem znaków drogowych; koło  trójkąt , prostokąt. Segregowanie według kształty , przeliczanie. „ Zabawy z obręczami”- zestaw zabaw .reagowanie na polecenia nauczycielki. Ćwiczenie mięśni nóg i sprawności ruchowej.

 

 

Skrzyżowanie ulic

 

Wycieczka na skrzyżowanie ulic. Obserwacja ruchu ulicznego. Nauka bezpiecznego chodzenia po chodnikach. Przestrzeganie dzieci przed niebezpieczeństwami  , uwrażliwienie na słuchanie rad osób dorosłych. Bezpieczne pokonanie przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Rozróżnienie kolorów: zielony- czerwony.

 

 

Uliczne sygnały

 

Rozwiązywanie zagadek słuchowych – rozpoznawanie pojazdów po wydawanych dźwiękach. Grupowanie środków komunikacji wg poruszania się ( ziemia, powietrze, woda). Słuchanie wiersza W. Fabera „ Światła na skrzyżowaniu”. Przypomnienie zasad przechodzenia przez jezdnię. Układanie sylwet samochodów z klocków  kształcie figur geometrycznych.

 

 

Pan policjant

 

 

 

 

 

 

Przybliżenie dzieciom pracy policjanta oraz wyglądu jego munduru. Słuchanie wiersza

Malowanie farbami – kolorowanie postaci policjanta. Zabawy inhibicyjno-incytacyjne.

 

 

Wszędzie są koła

 

Poznanie figury geometrycznej: koła. Zabawa „ Korale dla mamy” – nawlekanie korali. Kreślenie kształtu koła w powietrzu. Słuchanie opowiadania nauczycielki „ Ołówek i gumka”. Zabawa „ Ołówek i gumka”. Ćwiczenia graficzne – łączenia linią ciągłą wykropkowanych kół, dużego i małego, kolorowanie ich.

„ Koła’- wyodrębnianie koła wśród innych kształtów. Układanie dowolnych obrazków z klocków w kształcie koła. Obserwacja zachowań dzieci.

 

 

Literatura:

v      zeszyt roboczy nauczycielki,

v      H. Kruk „ Wybór literatury…”

 

 

Pomoce: obrazki drogi i ulicy, proste znaki drogowe, sylweta policjanta, płyta z nagranymi odgłosami ulicy, klocki w kształtach figur geometrycznych, obręcze małe, skakanka, kartki, farby, ołówek, gumka do ścierania, karty zadaniowe, klocki w kształcie koła.

 

Zabawy ruchowe:

v      bieżna „ Samochody”,

v      orientacyjno-porządkowa „ Światła”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin