Własna firma w Internecie.txt

(3 KB) Pobierz
Pierwsze kroki przy zak�adaniu firmy w Internecie s� taki same jak przy zak�adaniu zwyk�ej firmy. Potem musisz si� zastanowi� gdzie umie�cisz swoje strony. Aby by�y widoczne dla innych w internecie trzeba je umie�ci� na komputerze na sta�e pod��czonym do sieci (zwanym "hostem"). Najlepiej utrzymanie serwisu powierzy� wyspecjalizowanej firmie ISP (Internet Service Provider). Istnieje do�� du�o firm oferuj�cych us�ug� "hostingu".

Przy wyborze w�asnego ISP powiniene� kierowa� si� nast�puj�cymi kryteriami:

-przepustowo�� ��cza czyli jakim po��czeniem z internetem dysponuj� (minimum 2Mb)
-zakres gwarancji nieprzerwanej pracy serwera tzn. jak cz�sto mog� wyst�pi� zak��cenia pracy hostu
-poziom zabezpieczenia serwisu (jak cz�sto s� robione kopie zapasowe, czy jest bramka antywirusowa)
-�atwo�� i cz�stotliwo��, z jak� b�dziesz m�g� uaktualnia� informacj� na w�asnych stronach (niekt�re firmy ��daj� dodatkowych op�at)
-us�ugi dodatkowo oferowane np. informacje o odwiedzaj�cych, liczba kont e-mailowych i przestrze� na skrytk� pocztow�, r�wnie� oprogramowanie usprawniaj�ce i wzbogacaj�ce prac� serwisu np. skrypty CGI i PHP.

Wi�kszo�� ISP pomaga w nast�pnym kroku czyli w rejestracji domeny.

Wyb�r i rejestracja domeny
Wa�nym elementem zak�adania firmy w sieci jest wyb�r "domeny" czyli nazwy naszej wirtualnej nieruchomo�ci. Domena daje mo�liwo�� stworzenia w�asnego osobliwego adresu, z kt�rym z �atwo�ci� b�dziesz kojarzony. Wyb�r w�asnej nazwy w sieci jest nie mniej wa�ny ni� wyb�r nazwy firmy w �wiecie rzeczywistym.

Dodatkowo jest ograniczony bo:

-nie mo�na zarejestrowa� nazwy, kt�ra ju� zosta�a zarejestrowana
-nazwy powinny by� kr�tkie i �atwe do pisania i zapami�tania
-zestaw mo�liwych kombinacji s��w jest mocno ograniczony.
-Sprawdzenie, czy wybrana domena nie jest zarejestrowana oraz samej rejestracji dokonuje si� na stronach Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej http://www.nask.pl, kt�ra zarz�dza wszystkimi domenami z rozszerzeniem .pl.

Projektowanie stron WWW
Gdy ju� zarejestrujesz w�asn� domen� firmow� mo�esz zacz�� umieszcza� strony. Na firmowej witrynie internetowej powinny znale�� si� takie informacje jak:

-informacja o firmie (dane adresowe, historia)
-aktualna oferta z opisem produkt�w/us�ug
l-ista referencyjna zawieraj�ca wa�nych kontrahent�w, kt�rzy wsp�pracuj� lub wsp�pracowali z Twoj� firm�

Niezb�dnym elementem stron jest firmowy adres e-mailowy umieszczony w kilku widocznych miejscach. Je�li chcesz dotrze� do klient�w zagranicznych musisz pami�ta� o r�nych wersjach j�zykowych swojego serwisu.

Pami�taj o tym, �e:

-strony nie powinny by� ob�adowane grafik� utrudniaj�c� ich ogl�danie (maksymalna wielko�� strony WWW to 50-70 kB)
-strony powinny mie� klarowny i logiczny uk�ad, czyli taki kt�ry b�dzie prosty w obs�udze nawet dla niedo�wiadczonych u�ytkownik�w
-strony powinny da� si� ogl�da� i obs�ugiwa� na wi�kszo�ci dost�pnych przegl�darek (Internet Explorer 4.01 i wy�szy, Netscape 6.2, je�li masz tak� mo�liwo�� to sprawd� r�wnie� Opera 6).

Marketing w sieci
Witryn w internecie w samej Polsce jest kilkaset tysi�cy, a na �wiecie kilkadziesi�t milion�w. Dlatego nie wystarczy wystawi� stron i czeka� na zainteresowanych. Kluczowym czynnikiem sukcesu (czyli tzw. wysokiej ogl�dalno�ci) s� dzia�ania zapewniaj�ce �atwy i szybki dost�p do Twojego serwisu.

W tym celu wykorzystuje si� takie techniki jak:

linki - tekstowe odno�niki do Twojej strony umieszczone na innych (cz�ciej odwiedzanych) stronach
bannery - obrazkowe odpowiedniki link�w, umo�liwiaj�ce przej�cie na Twoj� stron�
rejestracja w wyszukiwarkach i katalogach - w ten spos�b Twoje strony mo�na odnale�� w sieci.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin