a18.docx

(16 KB) Pobierz

…......................................

      (pieczątka szkoły)

 

 

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

 

Imię i nazwisko dziecka –

 

Rok szkolny – 2010/2011

 

Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
 

 

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I.       Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:

 

1.      Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :

a)     mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i raczej bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach,
jest lubiane przez inne dzieci.

b)     zauważone trudności – Czasami jak się zdenerwuje na jakiegoś kolegę to zdarza mu się go uderzyć.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Omawiano z dzieckiem wprowadzone zasady i reguły postępowania. Informowanie na bieżąco rodziców o zachowaniu dziecka.

d)     wskazówki dla rodziców – Rozmowy z dzieckiem, pokazywanie różnych sposobów reagowania na gniew, złość.

 

2.      Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:

a)     mocne strony dziecka –Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy
na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane. Próbuje czytać. Zna teksty piosenek na pamięć, ale rzadko śpiewa. Ma bogatą wiedzę ogólną, którą czasami dzieli się na forum klasy.

b)     zauważone trudności – Czasami popełnia błędy przy odwzorowywaniu liter i cyfr.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Prowadzono dodatkowe ćwiczenia i zabawy z rozpoznawaniem i odwzorowywaniem liter, cyfr.

d)     wskazówki dla rodziców – Zabawy z rozpoznawaniem i rozróżnianiem liter, domino sylabowe.

 

3.      Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:

a)     mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, skoordynowane. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Dobrze łapie i rzuca piłką. Prawidłowo posługuje się ołówkiem, przyjmuje prawidłową postawę przy rysowaniu, pisaniu. Rysowane szlaczki oraz figury geometryczne stara się odwzorowywać dokładnie.

b)     zauważone trudności – Rysunki są ubogie w szczegóły. Podczas kolorowania obrazków wychodzi za linie.

c)      podjęte lub potrzebne działania  wspierające potrzeby dziecka – Zachęcano dziecko do kolorowania małych powierzchni ze zwróceniem uwagi na nieprzekraczanie konturów obrazka. Zwracano uwagę na dokładność i staranność wykonywania prac.

d)     wskazówki dla rodziców – Zachęcać do rysowania lub kolorowania różnych obrazków. Dodatkowe zadania rozwijające pracę rąk (szlaczki, rysowanie po śladzie).

 

4.      Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

a)   mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych; samo je, rozbiera się i ubiera również w odzież wierzchnią. Utrzymuje porządek wokół siebie, sprząta kredki, zabawki itp. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

  

II.  Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania

a)   opis – Lubi budować z klocków różne konstrukcje. Rozwinięta umiejętność logicznego myślenia. Bardzo dobry w warcabach i grach planszowych.

b)  podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Tworzono sytuacje wychowawcze celem zaspokojenia potrzeb. Zachęcano do aktywniejszego uczestnictwa w zajęciach.

c)   wskazówki dla rodziców – Rozwijać zainteresowania czytelnicze. Warto zapisać dziecko na dodatkowe zajęcia gry w szachy.

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

 

Chłopiec spokojny, cichy. Pracuje w wolnym tempie, ale prace zawsze są dokończone na czas. Zależy mu na pochwałach nauczyciela. Czasami jak się zdenerwuje na jakiegoś kolegę to zdarza mu się go uderzyć.

 

 

 

 

 

 

….......................................                                                    ……………………………………

    ( data i podpis nauczyciela )                                                      ( pieczęć i podpis dyrektora )

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin