Tematyka kompleksowa:
I. Maluch idzie do przedszkola
II. Jestem przedszkolakiem
III. Dbam o siebie
IV. Moja rodzina i ja
V. Przejście przez ulicę
I. MALUCH IDZIE DO PRZEDSZKOLA
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 31 sierpnia`09
WT 1 wrzesnia`09
ŚR 2 września`09
CZW 3 września`09
PT 4 września`09
II. JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
PN 7 września`09
I.Konstruowanie budowli z klocków, układanie układanek przy stolikach.
Zabawy ruchowe: 1.Krasnoludki, 2.Słońce
-deszcz, 3.Balonik
II.Nasza sala- opowiadanie N wg własnego pomysłu z użyciem pacynki, przypomnienie kącików zabaw, nazywanie zabawek.
Wyjście do ogrodu z 6 – latkami.
III.”Jak mam na imię? – zabawa integrująca z piłką.
C+A
D
A
-wie, że układanki należy układać przy stoliku
-słucha opowiadania N
-zna kąciki zabaw
-uczy się chodzić parami
-zna imiona dzieci
WT 8 wrzesnia`09
I.Rysowanie kredkami świecowymi n/t dowolny, dla chętnych kolorowanie obrazków
II.”Małe i duże dziecko” z wykorzystaniem dwóch lalek, wskazywanie dużego i małego dziecka.
Zabawy w ogródku przedszkolnym.
III.Słuchanie piosenki z repertuaru „Miś i Margolcia” pt: „Jadą misie”
G+A
F+A
G
-prawidłowo trzyma kredkę
-wskazuje, która lalka jest
dużym, a która małym dzieckiem
-korzysta ze świeżego powietrza
-bawi się wesoło przy muzyce
ŚR 9 września`09
I.”Śpiąca lala” – zabawa ortofoniczna na głosce „a”, „u”. Odkładanie lali po zabawie na ustalone miejsce. Nauka mycia rąk w łazience
II.Zestaw zabaw ruchowych: Zab.orient.-porz. Pajacyki i lalki, z elem. czworak.: Misie, cw. tułowia- skręty: Rzut piłką, z el. równow.: Zabawki, bieżna: Samochody, marsz uspokajający.
III.Budowanie z klocków drewnianych- ustawianie w pionie i w rzędzie
D+A
C
-powtarza za n-lem
-biorze udział w zabawach i ćwiczeniach ruchowych
-potrafi zbudować wieżę
CZW 10 września`09
I.Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
Wspólna zabawa ze śpiewem:Krasnoludki
II.Rysowanie kredkami świecowymi na dużych arkuszach, próby kolorowania elementów narysowanych przez nauczyciela.
Prawidłowe trzymanie kredki.
Zabawy swobodne w ogrodzie.
III.Oglądanie książeczek z kącika książki o tematyce przyrodniczej, nazywanie zwierząt na obrazkach.
E+D
-bawi się zgodnie
-potrafi stawiać kreski na kartce
-zna zwierzęta i nazywa je
PT 11 września`09
I.Rysowanie kredkami świecowymi, prawidłowe trzymanie kredki. Dalszy ciąg prawidłowego mycia rąk.
II.Krasnoludki- nauka następnych zwrotek piosenki, zabawa ruchowa na tle piosenki. Wprowadzenie kontrastów dynamiczych : bardzo głośno – bardzo cicho.
Zabawy ruchowe w ogrodzie.
III.Zespołowe zabawy ruchowe: Kureczka, Balonik- zachęcanie do wspólnej zabawy
B+A
-prawidłowo reagują ruchem na dynamikę, bardzo cicho- odpoczynek, bardzo głośno- skoki obunóż
...
sara2881