Marketing.doc

(281 KB) Pobierz
AKADEMIA TECHNICZNO – ROLNICZA
AKADEMIA TECHNICZNO – ROLNICZA

 

 

 

 

 

 

 

 

BADANIE MARKETINGOWE

Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przygotowały:

Małgorzata Urbaniak

Emilia Scisławska

Magdalena Madurajska

Natalia Andrusiak

Lucyna Donorowicz

 

 

 

BYDGOSZCZ 2006


             Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI

 

Streszczenie menedżerskie                                                                                                   3

Podstawowe informacje                                                                                                    4

Charakterystyka firmy                                                                                                                 5

Kilka data z historii koncernu                                                                                                                6

Najważniejsze wydarzenia z działalności Bonduelle                            9

Natężenie walki o korzystną pozycję rynkową                                          10

Analiza SWOT                                                                                                                              14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


             Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

 

1.   Streszczenie menedżerskie.

 

Celem niniejszego planu marketingowego jest bezpośrednie ułatwienie właścicielom firmy Bonduelle –Polska, efektywnego nią zarządzania w bieżącym 2006 roku.

 

Obecna sytuacja ekonomiczna firmy jest bardzo bobra, osiąga zyski. Niewątpliwym atutem firmy jest oferowanie szerokiej gamy produktów pod światową marką Bonduelle produkowanych w Polsce, jak również importowanych w ramach koncernu, cechujących się doskonałą jakością. Do atutów firmy należy zaliczyć również doskonałą dystrybucję, wyszkoloną i fachową kadrę menedżerską oraz załogę. Progresję sprzedaży utrudnia sezonowość produkcji, wysokie koszty ponoszone z tytułu składowania towarów na składach zewnętrznych.

 

Głównym celem firmy Bonduelle – Polska jest utrzymanie pozycji lidera na rynku sprzedaży produktów konserwowych, wzrost tonażowy sprzedaży i związany z nim wzrost przychodów finansowych ze sprzedaży. Osiągnięcie tego celu ma ułatwić planowana promocja reklamowa w TV o zasięgu ogólnokrajowym. W okresie promowania produktów firma wprowadzi na rynek nowy produkt „Mieszankę Hawajską”, bezpośrednio związane z reklamowanym groszkiem i kukurydzą, które to produkty są składnikami nowej mieszanki.

 

W dalszych planach firmy znajduje się ekspansja sprzedaży mrożonek detalicznych. Jednakże jest to związane z kolosalną inwestycją w postaci rozbudowy chłodni – radykalne zmniejszenie kosztów składowania zewnętrznego oraz inwestycji towarzyszących. Zakończenie planowane jest w sierpniu 2006 roku.

 

Plan marketingowy opiera się na danych historycznych z lat ubiegłych w głównej mierze wykorzystano wyniki osiągnięte w 2004 roku.

 

Wszelkie odchylenia od planu mogą mieć charakter losowy oraz mogą wymagać odpowiednich działań korekcyjnych.


             Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

 

2.   Podstawowe informacje:

 

Biuro Handlowe

 

- nazwa:

                            „Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

-adres:

ul. Puławska 303

02-785 Warszawa

-Zarząd:

                            Roman Czernicki – Dyrektor Generalny

                            tel. (022) 5494100

                            fax. (022) 5494102

                            e’mail rczernicki@bonduelle.com

 

Zakład produkcyjny

 

-nazwa:

                           

                            “Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

-adres:

                            ul. Kilińskiego 11

                            88-140 Gniewkowo

-          Zarząd:

Mieczysław Sekuła _ Dyrektor

tel. (052) 3543300

fax. (052) 3543333

e’mail msekula@bonduelle.com

 

- KRS                                          0000034430

- REGON                            01555353

- NIP                                          526-021-52-43

- EKD                                          1533

- Forma własności - prywatna

 

 

 


             Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

 

3.   Charakterystyka firmy.

 

Początek działalności firmy Bonduelle związany jest z powstaniem pierwszej fabryki w 1926 roku w miejscowości Renescure, niedaleko Lille na północy Francji. Jej założycielami byli Pierre i Benoit Bonduelle, którzy zapoczątkowali produkcję konserw warzywnych.

 

Dziś Bonduelle, to światowy specjalista w domenie warzyw konserwowych, mrożonych i świeżych, przetworzonych jako mieszanki wieloskładnikowe, mono produkty, zupy, dania gotowe i wstępnie przyrządzone. Produkty te wytwarzane są w marce Bonduelle, Cassegrain, Marie Thumas, Frudesa, Cielo e Czampo, Ortobell oraz Michel Caugant. Marki te pozostały po wykupieniu bądź przejęciu tych firm.

 

              Produkty Bonduelle przeznaczone są dla klienta indywidualnego i gastronomii a minimalna ich część trafia dla przemysłu.

 

Misją Bonduelle jest:

-          dostarczenie konsumentowi warzywa o najwyższej jakości;

-          warzywa, które zachowują naturalny smak i wartości odżywcze;

-          warzywa gwarantujące dobre samopoczucie;

-          warzywa będące nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia.


             Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

Kilka dat z historii koncernu Bonduelle.

 

1926 – powstanie firmy (fabryki) w Renescure;

1947 – powstanie marki Bonduelle;

1963 – 1975 – wykupienie fabryk konserw we Francji; eksport pierwszych konserw

-          powstanie filii poza granicami Francji (Niemcy, Włochy, Wielka Brytania);

1968 – produkcja pierwszych warzyw mrożonych;

1976 – 1989 – dalszy rozwój koncernu:

-          promowanie marki Bonduelle, Marie Thumas, Cassegrain;

-          zdobywanie owych rynków (Holandia, Belgia, Dania, Portugalia);

1991-1992- wejście na rynki Europy Centralnej i Wschodniej (Czechy, Polska, Węgry, Słowacja)

1994 - utworzenie komórki PECO z siedzibą we Wiedniu odpowiedzialnej za rozwój w krajach Europy Centralnej i Wschodniej

-          wejście na rynki Rosji i Ameryki Południowej;

1997 – powstanie sektora warzyw świeżych;

1998 – wprowadzenie koncernu na giełdę paryską;

2001 – budowa fabryki na Ukrainie;

2002 – budowa drugiej fabryki na Węgrzech;

2003 – przejęcie firmy Vita w Niemczech.

 

              Koncern Bonduelle dzisiaj to:

 

-          obrót 1.259 mln EURO z czego 52,5% uzyskane poza granicami Francji;

-          48 filii i przedstawicielstw w 19 krajach, w tym 25 fabryk;

-          4508 pracowników, z tego 31% poza Francją;

-          ponad 30% udziałów w rynku warzyw konserwowych w Europie i 11% w rynku warzyw mrożonych;

-          produkty Bonduelle obecne w 80 krajach Świata.


             Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

 

 

 


             Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

 

 


             Bonduelle – Polska” Sp. z o.o.

 

4.   Najważniejsze wydarzenia w działalności Bonduelle – Polska.

Polska filia koncernu Bonduelle powstała w 1992 roku. Początkowo spółka w Polsce zajmowała się działalnością handlową. Sprzedawano produkty sprowadzane z Francji. W roku 1995 Zarząd koncernu podjął decyzję o kupnie fabryki produkującej warzywa na terenie polski. Wybrano zakład produkcyjny w Gniewkowie, który należał do zadłużonej spółki „Agrofroz”. Fabryka ta dysponowała zapleczem technicznym do produkcji konserw, mrożonek oraz własnymi magazynami. W regionie usytuowana jest baza surowcowa. Bonduelle na stałe współpracuje z 200 plantatorami. W ramach zawartego kontraktu, specjaliści Bonduelle nadzorują pola uprawowe określając rodzaje odmian, nasion, środki agrotechniczne, kontrolują stan upraw, ustalają terminy zbiorów. Wszystkie te działania mają na celu pozyskanie surowca o najwyższej jakości. Do szczególnych osiągnięć agronomów Bonduelle Polska należą: brokuły, zielony kalafior, groszek ekstra drobny.

 

Najważniejsze wydarzenia w działalności Bonduelle Polska.

 

VII 1992 – rozpoczęcie działalności na rynku polskim;

VIII 1992 – przyjazd pierwszej ciężarówki z produktami Bonduelle Francja i ich sprzedaż;

X 1992 – pierwsza prezentacja firmy na targach Polagra;

XII 1992 – sprzedano 300 ton produktów; stan zatrudnienia 2 osoby;

1994 – wynajęcie fabryki Agrofroz w Gniewkowie’

1995 – wykupienie fabryki w Gniewkowie:

-                      pierwsza kampania rolnicza Bonduelle Polska

-                      powołanie pełnej ekipy handlowej

-                      promowanie marki Bonduelle;

1996 – pierwsza w Polsce reklama w TV warzyw w puszce – motyw „Deszczowa piosenka”

Bonduelle Polska dzisiaj to:

 

-                      lider w konserwach warzywnych – 42% udziału rynku;

-                      numer 2 w mrożonkach;

-                      numer 1 w gastronomii;

-                      dobra pozycja w krajach WNP;

-                      opanowanie rynków nadbałtyckich i bałkańskich;

-                      28 pracowników w biurze handlowym w Warszawie i 52 pracowników siły sprzedaży w terenie;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin