Rozwj 5.doc

(11 KB) Pobierz
Rozwój 5- latków

Rozwój 5- latków

 

 

 

Anatomia

Motoryka mała

Motoryka duża

Rozwój społeczny

Rozwój emocjonalny

Rozwój umysłowy

Może tracić pierwsze mleczaki

- pisze parę liter

- rysuje postać człowieka

- używa sztućców, kroi nożem

- wiąże buty

- tworzy rozbudowane budowle z klocków

- umie wycinać nożyczkami po zaznaczonej  linii

- koloruje obrazki nie wychodząc za linie

- rozróżnia prawa i lewą stronę

- jest sprawny fizycznie

- potrafi się sam umyć, ubrać, zjeść, skorzystać z toalety samodzielnie

- jeździ na 4- kołowym rowerze czasem na 2- kołowym

- skacze na skakance

- próbuje wykonać skomplikowane ćwiczenia fizyczne Np. staje na głowie

- skacze na jednej lub drugiej nodze na skakance

-przyjacielski

- chętny do współpracy

- posłuszny

- chętnie bawi się z dziećmi

- zaczyna się wstydzić np. kiedy się przebiera

- zależy mu na uznaniu dorosłych

- lubi przebywać w domu

- dba o swoich przyjaciół

- czasem krytykuje lub zawstydza inne dzieci Np. wytykając im błędy

- rozumie dowcipy, lubi zabawiać dorosłych

- chce być pomocny w domu

-stabilny emocjonalnie

- związany emocjonalnie z mama

- samodzielnie wymyśla zabawy

- bywa nieśmiały

- lubi się popisywać siła, zręcznością

- lepiej panuje nad swoim zachowaniem

- pokazuje uczucia

- stara się zrealizowac cel, który sobie postawił, np.. zbudować wieżę z klocków

- zadaje pytania na temat śmierci

-

- jego mowa jest płynna i poprawna

- argumentuje używając słow: ponieważ, dlatego, że

- zna dużo wyrazów

- może czytać pojedyncze wyrazy, słowa

- tworzy zdania złożone z 6 -8 wyrazów

- rozpoznaje podstawowe kolory

- zapamiętuje adresy i numery telefonów

- liczy do 10

- rozumie znaczenia przeciwieństw i podobieństw

- rozumie znaczenia następstwa czasu np. dziś, wczoraj, wieczorem

- odróżnia fantazję od rzeczywistości

- tworzy własne opowiadania

- jego zabawy są coraz bardziej rozbudowane

- potrafi zapisać cyfry od 1-5

- potrafi napisać swoje imię

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin