ARKUSZ OBSERWACJI ROZWOJU.doc

(59 KB) Pobierz

ARKUSZ OBSERWACJI ROZWOJU

DZIECKA 3-LETNIEGO.

Imię i nazwisko dziecka…………………………………………

Data urodzenia…………………………………………………..

Daty obserwacji: I…………..II……………III…………

ROZWÓJ EMOCJONALNY

obserw I obserw II obserw III

ZAGADNIENIE

 

tak nie błędy tak nie błędy tak nie błędy

 

 

 

 

 

 

    Dziecko:

Potrafi pokonać reakcje lękowe

 

 

 

 

 

 

Chętnie przebywa przedszkolu

 

 

 

Prawidłowo adoptuje się w

przedszkolu…………….

 

 

 

 

 

 

Potrafi opanować reakcje

Potrafi nazwać swoje przeżycia i innych

 

 

 

 

 

 

Potrafi właściwie opanować emocje

 

 

 

Zauważy przeżycia wewnętrzne innych

 

 

 

Ulega skrajnym nastrojom

 

 

 

Radzi sobie w trudnych sytuacjach

ROZWÓJ SPOŁECZNY

obserw I obserw II obserw III

ZAGADNIENIE

tak nie błędy tak nie błędy tak nie błędy

Dziecko:

Chętnie kontaktuje się z dorosłymi i

rówieśnikami

Potrafi zaprezentować rodzicom własne

umiejętności wokalne i recytatorskie

(występ publiczny)

 

 

 

 

 

 

wykonuje prośby i polecenia

Zna obowiązujące zasady dotyczące

zgodnego współżycia z innymi dziećmi

Przestrzega zasad dotyczących j.w.

Używa zwrotów grzecznościowych:

proszę, przepraszam, dziękuję

Podejmuje się obowiązków dyżurnego

Łatwo komunikuje swoje oczekiwania

Współdziała w grupie

Potrafi zgodnie uczestniczyć w zabawach

tematycznych

Prawidłowo rozwiązuje konflikty

Zna zasady utrzymania porządku

2

(wrzucanie śmieci do kosza)

Rozróżnia dobro od zła.

Rozumie pojęcia: rodzice, dzieci, dom,

rodzeństwo

Właściwie zachowuje się wobec

dorosłych

Chętnie podejmuje czynności zabawowe

Sprząta zabawki po skończonej zabawie

Potrafi opowiedzieć o pracy rodziców

Poprawnie stosuje określenia czynności

Potrafi oczyścić ubranie i buty z piasku

oraz śniegu

Wykazuje samodzielność w rozbieraniu

się i ubieraniu

Zna miejsce swojego wieszaka w szatni

Zna swój znaczek rozpoznawczy

Umie samodzielnie korzystać z toalety

Dba o zabawki

Szanuje wytwory pracy innych

Rozumie i odpowiednio reaguje na

wezwania i polecenia nauczyciela

Wie, jak powinno zachować się dziecko

w przedszkolu

Potrafi właściwie zachować się w miejscu

publicznym

Przestrzega zasad ochrony przyrody

Zna nazwę własnej miejscowości

Potrafi wymienić najważniejsze obiekty

użyteczności publicznej w swojej

miejsco...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin