ZATWIERDZAM ZŁOCIENIEC .........................
Do przeprowadzenia zajęć z taktyki.
TEMAT: 22 DRUŻYNA JAKO POSTERUNEK OBSERWACYJNY.
CELE: a) uczyć:
- umiejętności wyboru miejsca na posterunek obserwacyjny;
- urządzenia i organizacji pracy na posterunku;
- utrzymywania łączności i przekazywania meldunków z obserwacji;
b) doskonalić:
- prowadzenie rozpoznania drogi marszu;
- elementy maskowania i poruszania się w terenie;
CZAS:
MIEJSCE:
METODA: praktyczna
ZAGADNIENIA:
1. Prowadzenie rozpoznania drogi marszu pieszo.
2. Wybór miejsca i wykonanie PO.
3. Urządzenie i wyposażenie PO.
4. Organizacja pracy na PO.
5. Utrzymywanie łączności na PO.
ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWE:
- etatowe oporządzenie
- etatowe uzbrojenie
- lornetka -
- łopatka piechoty -
- rdst. „TUBEROZA” -
LITERATURA:
„Regulamin działań taktycznych cz. II”
„Posterunek obserwacyjny i ruchomy posterunek obserwacyjny.”
Lp.
ZAGADNIENIA
CZYNNOŚCI KIEROWNIKA
CZYNNOŚCI INSTRUKTORÓW
1
Część wstępna
-podaję temat zajęć,
-podaję zagadnienia szkoleniowe,
-omawiam organizację zajęć,
-omawiam warunki bezpieczeństwa,
-nakazuję instruktorom odprowadzenie szkolonych na punkty nauczania i rozpoczęcie szkolenia.
Stoją na zbiórce i słuchają.
2
Zag.1.
Kontroluję praktyczne prowadzenie rozpoznania. Szczególną uwagę nakazuję zwrócić na maskowanie i bojowe zachowanie się w działaniach.
d-ca plutonu prowadzi szkolenie według planu pracy. Żołnierze wykonują polecenia d-cy plutonu i ćwiczą do pełnego opanowania.
3
Zag.2.
Kontroluję praktyczne wykonanie posterunku .
4
Zag.3.
Kontroluję praktyczne prowadzenie szkolenia.
5
Zag.4.
Kontroluję przebieg szkolenia i postępy czynione przez szkolonych.
6
Zag.5.
Kontroluję przebieg szkolenia.
Obserwuję praktyczne nawiązywanie łączności i przekazywanie meldunków.
7
Część końcowa
-nakazuję zbiórkę kompanii;
-omawiam osiągnięte cele szkoleniowe;
-wykazuję pozytywy i niedociągnięcia;
-nakazuję przemieszczenie do rejonu wyjściowego.
OPRACOWAŁ;
3 PN
2 PN
1 PN
4 PN
mapmapek