96-0164 Polish Tailstock.pdf

(658 KB) Pobierz
306053865 UNPDF
Konik Haas
Podręcznik operatora
STYCZEŃ 2008
HAAS AUTOMATION INC. • 2800 STURGIS ROAD • OXNARD, CA 93030, USA
TELEFON +1 888-817-4227 • TELEFAKS +1 805-278-8561
www.HaasCNC.com
9 6 - 0 1 6 4 w e r s j a T
306053865.003.png
Umowa gwarancyjna
Przez Haas Automation, nc., Sprzęt CNC
Obowiązuje od 1. stycznia 2003
OGRANICZONA OCHRONA GWARANCYJNA
Na wszystkie nowe koniki irmy HAAS udzielana jest ograniczona gwarancja wyłącznie przez Haas Automation ("Producent")
w brzmieniu, jak następuje:
Każda maszyna Haas CNC ("maszyna") wraz z podzespołami ("podzespoły") (z wyjątkiem wyszczególnionych poniżej w
ograniczeniach i wyłączeniach) jest objęta gwarancją na materiały i wykonawstwo, która obowiązuje przez okres jednego (1) roku
od daty zakupu, tj. od daty instalacji maszyny u użytkownika końcowego. Powyższa gwarancja jest gwarancją ograniczoną i jest
jedyną gwarancją udzielaną przez producenta. Producent nie udziela żadnych innych gwarancji, wyraźnych lub domniemanych,
w tym m.in. jakichkolwiek gwarancji nadawania się do sprzedaży oraz nadawania się do ściśle określonego zastosowania.
WYŁĄCZNIE NAPRAWA LUB WYMIANA: W MYŚL NNEJSZEJ UMOWY GWARANCYJNEJ, ODPOWEDZALNOŚĆ PRODUCENTA
JEST OGRANCZONA DO NAPRAWY LUB WYMANY, WEDŁUG UZNANA PRODUCENTA, CZĘŚC LUB PODZESPOŁÓW.
stnieje możliwość zakupu jednorocznego przedłużenia gwarancji u autoryzowanego dystrybutora Haas.
OGRANICZENIA oraz WYŁĄCZENIA GWARANCJI
Z zastrzeżeniem powyższych postanowień, nabywca przyjmuje do wiadomości, że wszelkie gwarancje wyraźne lub
domniemane, dotyczące dowolnego przedmiotu, w tym jakiekolwiek gwarancje nadawania się do sprzedaży oraz nadawania
się do ściśle określonego zastosowania, są wyłączone.
Podzespoły podlegające zużyciu w trakcie normalnej eksploatacji oraz z upływem czasu, takie jak farba, wykończenia
okienek, żarówki, uszczelki, układ usuwania wiórów itp., nie są objęte niniejszą gwarancją.
W celu zapewnienia ciągłości ochrony gwarancyjnej należy stosować się do procedur konserwacji zalecanych przez
producenta oraz dokonywać odnośnych adnotacji i zapisów.
Niniejsza gwarancja nie obowiązuje w przypadku niewłaściwej obsługi i eksploatacji maszyny, zaniedbania, wypadków,
błędnej instalacji, a także niewłaściwej konserwacji lub stosowania, bądź jeśli maszyna była nieprawidłowo naprawiana lub
serwisowana przez klienta lub nieautoryzowanego technika serwisowego. Wykonywanie napraw gwarancyjnych i czynności
serwisowe zapewnia autoryzowany dystrybutor Haas.
Bez ograniczenia ogólnego charakteru wykluczeń lub ograniczeń opisanych w innych paragrafach, gwarancja producenta nie obejmuje jakiegokolwiek zapewnienia, iż maszyna lub
podzespoły spełnią specyikacje produkcyjne lub inne wymagania nabywcy, bądź że obsługa maszyny i podzespołów będzie niezakłócona i wolna od błędów. Producent nie przyjmuje
żadnej odpowiedzialności w związku z użytkowaniem maszyny i podzespołów przez nabywcę, jak również nie ponosi żadnej odpowiedzialności względem sprzedawcy lub nabywcy z
tytułu wad konstrukcyjnych, produkcyjnych oraz dotyczących obsługi, wydajności lub innych parametrów, która wykraczałaby poza naprawę lub wymianę w sposób określony powyżej w
gwarancji ograniczonej. Producent nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek uszkodzenie części, maszyn, nieruchomości produkcyjnych lub innych składników majątku nabywcy, ani też za
jakiekolwiek inne szkody nieprzewidziane lub wtórne, które mogą być spowodowane awarią maszyny lub podzespołów.
OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I ODSZKODOWANIA : PRODUCENT NE JEST ODPOWEDZALNY WOBEC NABYWCY,
SPRZEDAWCY LUB DOWOLNEGO KLENTA NABYWCY Z TYTUŁU UTRATY ZYSKÓW, UTRATY DANYCH, UTRATY PRODUKTÓW,
UTRATY PRZYCHODÓW, UTRATY MOŻLWOŚC UŻYTKOWANA, KOSZTÓW PRZESTOJÓW, UTRATY GOODWLL, AN TEŻ Z
TYTUŁU JAKCHKOLWEK NNYCH SZKÓD LUB ODSZKODOWAŃ, NEPRZEWDZANYCH LUB WTÓRNYCH, WYNKŁYCH Z
POSTĘPOWANA SĄDOWEGO LUB ROSZCZEŃ O WYNAGRODZENE SZKÓD SPOWODOWANYCH CZYNEM NEDOZWOLONYM,
POWSTAŁYCH BEZPOŚREDNO LUB POŚREDNO W ZWĄZKU Z MASZYNĄ LUB PODZESPOŁAM, Z NNYM PRODUKTAM LUB
USŁUGAM ZAPEWNONYM PRZEZ PRODUCENTA LUB SPRZEDAWCĘ, BĄDŹ W ZWĄZKU Z NEPRZYDATNOŚCĄ CZĘŚC LUB
PRODUKTÓW WYKONANYCH ZA POMOCĄ MASZYNY LUB PODZESPOŁÓW, NAWET JEŻEL PRODUCENT LUB SPRZEDAWCA
ZOSTAŁ PONFORMOWANY O MOŻLWOŚC WYSTĄPENA TAKCH SZKÓD. W KAŻDYM BĄDŹ RAZE, ODPOWEDZALNOŚĆ
PRODUCENTA Z TYTUŁU SZKÓD, NEZALEŻNE OD PRZYCZYNY, JEST OGRANCZONA DO NAPRAWY LUB WYMANY,
WEDŁUG UZNANA PRODUCENTA, WADLWYCH CZĘŚC, PODZESPOŁÓW LUB MASZYNY.
Nabywca przyjmuje niniejsze ograniczenie prawa do uzyskania zadośćuczynienia za szkody nieprzewidziane lub wtórne jako
element transakcji dokonanej ze sprzedawcą. Nabywca uznaje i potwierdza, że cena urządzenia byłaby wyższa, gdyby sprzedawca
lub producent mieli ponosić odpowiedzialność z tytułu szkód nieprzewidzianych lub wtórnych, bądź pokryć odszkodowania karne.
Niniejsza karta gwarancyjna zastępuje wszelki inne porozumienia, ustne lub pisemne, pomiędzy stronami niniejszej umowy odnośnie do gwarancji, ograniczeń odpowiedzialności i/lub
odszkodowań w zakresie dotyczącym maszyny lub podzespołów, a ponadto zawiera całość uzgodnień i porozumień pomiędzy stronami odnośnie do rzeczonych gwarancji, ograniczeń
odpowiedzialności i/lub odszkodowań. Strony niniejszej karty gwarancyjnej potwierdzają, że żadna ze stron - ani też jakakolwiek osoba działająca w imieniu strony - nie przedłożyła
jakichkolwiek oświadczeń, zachęt, obietnic lub porozumień, w formie ustnej lub inaczej, które nie byłyby zawarte w niniejszym dokumencie, odnośnie do rzeczonych gwarancji, ograniczeń
odpowiedzialności i/lub odszkodowań, a ponadto, iż żadne inne porozumienie, obietnica lub oświadczenie, które nie zostało zawarte w niniejszej karcie gwarancyjnej, nie będzie ważne lub
wiążące względem takich gwarancji, ograniczeń odpowiedzialności i odszkodowań.
PRZENOSZALNOŚĆ
Niniejsza gwarancja jest przenoszalna od pierwotnego użytkownika końcowego do innej ze stron, jeśli urządzenie sprzedane
zostanie w formie sprzedaży prywatnej bez żadnej gwarancji i bez zwrotu, przed upłynięciem terminu obowiązywania gwarancji.
Haas Automation, nc. 2800 Sturgis Road, Oxnard, CA 93030-8933 Telefon: +1 (805) 278-1800 FAX: +1 (805) 278-8561
96-0164 wersja T Styczeń 2008
306053865.004.png
Certyikat rejestracji gwarancji
OGRANICZONA OCHRONA GWARANCYJNA
Na wszystkie nowe koniki irmy HAAS udzielana jest ograniczona gwarancja wyłącznie przez Haas Automation
("Producent") w brzmieniu, jak następuje:
Każda maszyna Haas CNC ("maszyna") wraz z podzespołami ("podzespoły") (z wyjątkiem wyszczególnionych
poniżej w ograniczeniach i wyłączeniach) jest objęta gwarancją na materiały i wykonawstwo, która obowiązuje
przez okres jednego (1) roku od daty zakupu, tj. od daty instalacji maszyny u użytkownika końcowego. Powyższa
gwarancja jest gwarancją ograniczoną i jest jedyną gwarancją udzielaną przez producenta. Producent nie udziela
żadnych innych gwarancji, wyraźnych lub domniemanych, w tym m.in. jakichkolwiek gwarancji nadawania się do
sprzedaży oraz nadawania się do ściśle określonego zastosowania.
WYŁĄCZNIE NAPRAWA LUB WYMIANA : W MYŚL NNEJSZEJ UMOWY GWARANCYJNEJ,
ODPOWEDZALNOŚĆ PRODUCENTA JEST OGRANCZONA DO NAPRAWY LUB WYMANY, WEDŁUG
UZNANA PRODUCENTA, CZĘŚC LUB PODZESPOŁÓW.
stnieje możliwość zakupu jednorocznego przedłużenia gwarancji u autoryzowanego dystrybutora Haas.
OGRANICZENIA oraz WYŁĄCZENIA GWARANCJI
Z zastrzeżeniem powyższych postanowień, nabywca przyjmuje do wiadomości, że wszelkie gwarancje wyraźne
lub domniemane, dotyczące dowolnego przedmiotu, w tym jakiekolwiek gwarancje nadawania się do sprzedaży
oraz nadawania się do ściśle określonego zastosowania, są wyłączone.
Podzespoły podlegające zużyciu w trakcie normalnej eksploatacji oraz z upływem czasu, takie jak farba,
wykończenia okienek, żarówki, uszczelki, układ usuwania wiórów itp., nie są objęte niniejszą gwarancją.
W celu zapewnienia ciągłości ochrony gwarancyjnej należy stosować się do procedur konserwacji zalecanych
przez producenta oraz dokonywać odnośnych adnotacji i zapisów.
Niniejsza gwarancja nie obowiązuje w przypadku niewłaściwej obsługi i eksploatacji maszyny, zaniedbania,
wypadków, błędnej instalacji, a także niewłaściwej konserwacji lub stosowania, bądź jeśli maszyna była
nieprawidłowo naprawiana lub serwisowana przez klienta lub nieautoryzowanego technika serwisowego.
Wykonywanie napraw gwarancyjnych i czynności serwisowe zapewnia autoryzowany dystrybutor Haas.
Bez ograniczenia ogólnego charakteru wykluczeń lub ograniczeń opisanych w innych paragrafach, gwarancja
producenta nie obejmuje jakiegokolwiek zapewnienia, iż maszyna lub podzespoły spełnią specyikacje produkcyjne lub
inne wymagania nabywcy, bądź że obsługa maszyny i podzespołów będzie niezakłócona i wolna od błędów. Producent
nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności w związku z użytkowaniem maszyny i podzespołów przez nabywcę, jak również
nie ponosi żadnej odpowiedzialności względem sprzedawcy lub nabywcy z tytułu wad konstrukcyjnych, produkcyjnych
oraz dotyczących obsługi, wydajności lub innych parametrów, która wykraczałaby poza naprawę lub wymianę w
sposób określony powyżej w gwarancji ograniczonej. Producent nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek uszkodzenie
części, maszyn, nieruchomości produkcyjnych lub innych składników majątku nabywcy, ani też za jakiekolwiek inne
szkody nieprzewidziane lub wtórne, które mogą być spowodowane awarią maszyny lub podzespołów.
OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I ODSZKODOWANIA: PRODUCENT NE JEST ODPOWEDZALNY
WOBEC NABYWCY, SPRZEDAWCY LUB DOWOLNEGO KLENTA NABYWCY Z TYTUŁU UTRATY ZYSKÓW, UTRATY
DANYCH, UTRATY PRODUKTÓW, UTRATY PRZYCHODÓW, UTRATY MOŻLWOŚC UŻYTKOWANA, KOSZTÓW
PRZESTOJÓW, UTRATY GOODWLL, AN TEŻ Z TYTUŁU JAKCHKOLWEK NNYCH SZKÓD LUB ODSZKODOWAŃ,
NEPRZEWDZANYCH LUB WTÓRNYCH, WYNKŁYCH Z POSTĘPOWANA SĄDOWEGO LUB ROSZCZEŃ O
WYNAGRODZENE SZKÓD SPOWODOWANYCH CZYNEM NEDOZWOLONYM, POWSTAŁYCH BEZPOŚREDNO
LUB POŚREDNO W ZWĄZKU Z MASZYNĄ LUB PODZESPOŁAM, Z NNYM PRODUKTAM LUB USŁUGAM
ZAPEWNONYM PRZEZ PRODUCENTA LUB SPRZEDAWCĘ, BĄDŹ W ZWĄZKU Z NEPRZYDATNOŚCĄ CZĘŚC LUB
PRODUKTÓW WYKONANYCH ZA POMOCĄ MASZYNY LUB PODZESPOŁÓW, NAWET JEŻEL PRODUCENT LUB
SPRZEDAWCA ZOSTAŁ PONFORMOWANY O MOŻLWOŚC WYSTĄPENA TAKCH SZKÓD. W KAŻDYM BĄDŹ RAZE,
ODPOWEDZALNOŚĆ PRODUCENTA Z TYTUŁU SZKÓD, NEZALEŻNE OD PRZYCZYNY, JEST OGRANCZONA DO
NAPRAWY LUB WYMANY, WEDŁUG UZNANA PRODUCENTA, WADLWYCH CZĘŚC, PODZESPOŁÓW LUB MASZYNY.
Nabywca przyjmuje niniejsze ograniczenie prawa do uzyskania zadośćuczynienia za szkody nieprzewidziane
lub wtórne jako element transakcji dokonanej ze sprzedawcą. Nabywca uznaje i potwierdza, że cena
urządzenia byłaby wyższa, gdyby sprzedawca lub producent mieli ponosić odpowiedzialność z tytułu szkód
nieprzewidzianych lub wtórnych, bądź pokryć odszkodowania karne.
96-0164 wersja T Styczeń 2008
306053865.005.png
Niniejsza karta gwarancyjna zastępuje wszelki inne porozumienia, ustne lub pisemne, pomiędzy stronami niniejszej
umowy odnośnie do gwarancji, ograniczeń odpowiedzialności i/lub odszkodowań w zakresie dotyczącym maszyny
lub podzespołów, a ponadto zawiera całość uzgodnień i porozumień pomiędzy stronami odnośnie do rzeczonych
gwarancji, ograniczeń odpowiedzialności i/lub odszkodowań. Strony niniejszej karty gwarancyjnej potwierdzają, że
żadna ze stron - ani też jakakolwiek osoba działająca w imieniu strony - nie przedłożyła jakichkolwiek oświadczeń,
zachęt, obietnic lub porozumień, w formie ustnej lub inaczej, które nie byłyby zawarte w niniejszym dokumencie,
odnośnie do rzeczonych gwarancji, ograniczeń odpowiedzialności i/lub odszkodowań, a ponadto, iż żadne inne
porozumienie, obietnica lub oświadczenie, które nie zostało zawarte w niniejszej karcie gwarancyjnej, nie będzie
ważne lub wiążące względem takich gwarancji, ograniczeń odpowiedzialności i odszkodowań.
PRZENOSZALNOŚĆ
Niniejsza gwarancja jest przenoszalna od pierwotnego użytkownika końcowego do innej ze stron, jeśli
urządzenie sprzedane zostanie w formie sprzedaży prywatnej bez żadnej gwarancji i bez zwrotu, przed
upłynięciem terminu obowiązywania gwarancji.
W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów dotyczących maszyny, należy w pierwszej kolejności zwrócić się do instrukcji
obsługi. Jeżeli nie pomoże to w rozwiązaniu problemu, to należy skontaktować się z autoryzowanym dystrybutorem Haas.
W razie ostateczności, można skontaktować się bezpośrednio z Haas pod numerem wskazanym poniżej.
Aby zapewnić użytkownikowi końcowemu maszyny dostęp do najnowszych aktualizacji i danych dotyczących bezpieczeństwa
produktu, prosimy o niezwłoczne zwrócenie karty rejestracyjnej urządzenia. Prosimy o całkowite wypełnienie karty i odesłanie
jej na podany wyżej adres do ATTENTON TALSTOCK REGSTRATONS. Prosimy o załączenie kopii faktury w celu
potwierdzenia okresu gwarancyjnego i zapewnienia ochrony gwarancyjnej dla zakupionego wyposażenia opcjonalnego.
Nazwa irmy: ____________________________________ Imię i nazwisko osoby kontaktowej: _________
Adres: ___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________
Dealer: __________________________________________ Data instalacji: _______________________________
Numer modelu: __________________________________ Numer seryjny: _______________________________
Telefon: (_______) ________________________________ Telefaks: ( ____________________________________)
WAŻNA INFORMACJA!!! PROSIMY PRZECZYTAĆ NIEZWŁOCZNIE!!!
Niniejsza gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych czynnikami, takimi jak niewłaściwe
użytkowanie, zaniedbania, wypadki, demontaż, niewłaściwa instalacja lub niewłaściwe zastosowanie. Nie
ponosimy odpowiedzialności za wszelkie dodatkowe lub przypadkowe uszkodzenia części, nieruchomości
lub maszyn spowodowanych w wyniku niewłaściwego działania.
Haas Automation zapewnia bezpłatny serwis fabryczny, wliczając w to częsci, robociznę i transport drogowy
do klienta, w przypadku wszelkich nieprawidłowości urządzenia. Koszt transportu urządzenia w naszym
kierunku pokrywa klient. Koszt transportu powrotnego urządzenia do klienta, innym środkiem transportu niż
transport drogowy UPS, pokrywa w całości klient.
Wysyłka na koszt odbiorcy wykluczona
W razie problemów z urządzeniem pomóc może rozmowa telefoniczna z nami lub ponowne przeczytanie
podręcznika. Niektóre usterki wymagają oddania urządzenia do naprawy. W takim przypadku, przed
wysłaniem urządzenia, należy zgłosić się do nas telefonicznie, w celu autoryzacji naprawy. Aby
przyspieszyć naprawę i zwrot urządzenia prosimy o dokładne wyjaśnienie problemu oraz o podanie nazwiska
osoby, która zauważyła usterkę, w celu umożliwienia nam kontaktu z tą osobą. Opis usterki jest szczególnie
ważny w tych sporadycznych przypadkach, gdy urządzenie wprawdzie działa, ale zachowuje się niestabilnie.
Przesyłane nam do naprawy urządzenia należy zapakować w oryginalny karton. Nie odpowiadamy za
uszkodzenia powstałe podczas transportu.
Transport należy opłacić i wysłać na adres:
Haas Automation
2800 Sturgis Road
Oxnard, CA 93030, USA
Telefon +1 (805) 278-1800
96-0164 wersja T Styczeń 2008
306053865.006.png
Procedura zapewniania satysfakcji klientów
Drogi Kliencie Haas,
Twoja pełna satysfakcja i zadowolenie mają kluczowe znaczenie zarówno dla Haas Automation, Inc.,
jak i dla dystrybutora Haas, od którego kupiliście urządzenie. Normalnie, wszelkie zapytania dotyczące
transakcji sprzedaży lub eksploatacji urządzeń zostaną szybko rozpatrzone przez dystrybutora.
Jeżeli jednak takie zapytania nie zostaną rozpatrzone w sposób dla Ciebie zadowalający, to prosimy
przedyskutować sprawę z członkiem kierownictwa punktu dealerskiego, bądź bezpośrednio z dyrektorem
punktu, a następnie:
Skontaktować się Centrum Obsługi Klienta Haas Automation pod numerem +1 800-331-6746 i poprosić
o połączenie z Działem Obsługi Klienta. Aby przyspieszyć rozpatrzenie zapytań, prosimy o uprzednie
przygotowanie poniższych informacji:
Imię i nazwisko, nazwę firmy, adres i numer telefonu
Model i numer seryjny maszyny
Nazwa punktu dealerskiego oraz imię i nazwisko osoby kontaktowej w punkcie dealerskim
Istota problemu
Zapytania pisemne można kierować do Haas Automation na poniższy adres:
Haas Automation, Inc.
2800 Sturgis Road
Oxnard, CA 93030, USA
Do rąk: Menedżera ds. Zadowolenia Klientów
e-mail: Service@HaasCNC.com
Gdy skontaktujesz się z Centrum Obsługi Klienta Haas Automation, dołożymy wszelkich starań w celu
szybkiego rozpatrzenia zapytania we współpracy z Tobą i Twoim dystrybutorem. Jako firma wiemy,
że dobre stosunki pomiędzy klientem, dystrybutorem i producentem leżą w interesie wszystkich
zainteresowanych.
Opinia Klienta
W razie jakichkolwiek obaw lub pytań odnośnie do Instrukcji Programowania i Obsługi Haas,
prosimy o kontakt poprzez e-mail, adres pubs@haascnc.com. Oczekujemy wszelkich Państwa
sugestii.
96-0164 wersja T Styczeń 2008
V
306053865.001.png 306053865.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin