wyklad_7_i_8_wersja_dluga.pdf

(859 KB) Pobierz
QPrint
Anna I. Brzeziıska,
Wykþad kursowy:
Psychologia rozwoju
Instytut Psychologii UAM,
2010/2011
1
643466002.066.png
ToŇ samo
samo Ļę
Ļę indywidualna a to
indywidualna a toŇ samo
samo Ļę
Ļę spo
spo þ þ eczna
eczna
stwo i dorastanie:
korzenie to
samoĻ ci osobistej i spo
ci osobistej i spo þ þ ecznej
ecznej
Formowanie siħ to
Marcii (cztery statusy to
toŇ samo
(cztery statusy toŇ samo
samoĻ ci wg koncepcji
ci wg koncepcji
samoĻ ci)
ci)
Pojħ cie i trzy rodzaje to
cie i trzy rodzaje toŇ samo
samoĻ ci wg E
ci wg E rika
rika H.
H.
instrumentalny, egzystencjalny i osiowy)
tki w rozwoju
wg R. D.
wg R. D. Logana
Logana (w
(wĢ tek
tek
Anna I. Brzeziıska,
Wykþad kursowy:
Psychologia rozwoju
Instytut Psychologii UAM,
2010/2011
2
To
Dzieciı stwo i dorastanie:
Dzieci
korzenie toŇ samo
Formowanie si
Jamesa E. Marcii
Jamesa E.
Poj
Eriksona
Trzy w
Trzy wĢ tki w rozwoju
643466002.077.png 643466002.088.png
d dd
dd
Kontekst czasowy
- specyficzne poczenie:
ladw przeszoci,
bezporednio pamitanych
i przekazywanych z
pokolenia na pokolenie
szans i okazji, jakie daje
teraniejszo
wyzwa przyszoci
kulturowy -
wielopoziomowa, zoona sie
rnego typu zwizkw spoecznych
od bezporednich interakcji w
diadach, triadach i poliadach w
rodzinie,
poprzez grupy rwienicze,
koleeskie, ssiedzkie i zespoy
pracownikw,
instytucje i organizacje
po wsplnoty, spoecznoci lokalne,
spoeczestwa, pastwa, cywilizacje
eczno- kulturowy
Tworzy on horyzontalny wymiar
naszego
naszego rozwoju.
wertykalny
wymiar naszego
wymiar naszego rozwoju.
rozwoju.
Anna I. Brzeziıska,
Wykþad kursowy:
Psychologia rozwoju
Instytut Psychologii UAM,
2010/2011
3
d
K ontekst spo
ontekst spo eczno
Kontekst czasowy
Tworzy on horyzontalny wymiar
rozwoju.
Tworzy on wertykalny
Tworzy on
643466002.099.png 643466002.001.png 643466002.012.png
Zanurzenie rozwoju czÿ owieka w kontek
i kontekļ cie spo
cie spoÿ ecznym
owieka w kontekļ cie czasu
ecznym
cie czasu
Kontekst spoÿeczno - kulturowy
Wymiar wertykalny rozwoju
Historia rodziny,
lokalnej spoÿecznoļci,
spoÿeczeIJstwa
Aktualna
rzeczywistoļĚ
spoÿeczna
PrzyszÿoļĚ rodziny,
lokalnej spoÿecznoļci,
spoÿeczeIJstwa
Historia
mojego ňycia
Moja
aktualnoļĚ
Moja
przyszÿoļĚ
Anna I. Brzeziıska,
Wykþad kursowy:
Psychologia rozwoju
Wymiar horyzontalny rozwoju
Instytut Psychologii UAM,
2010/2011
4
Zanurzenie rozwoju cz
i kontek
643466002.018.png 643466002.019.png 643466002.020.png 643466002.021.png 643466002.022.png 643466002.023.png 643466002.024.png 643466002.025.png 643466002.026.png 643466002.027.png 643466002.028.png 643466002.029.png 643466002.030.png 643466002.031.png 643466002.032.png 643466002.033.png 643466002.034.png 643466002.035.png 643466002.036.png 643466002.037.png 643466002.038.png 643466002.039.png 643466002.040.png 643466002.041.png 643466002.042.png 643466002.043.png 643466002.044.png 643466002.045.png 643466002.046.png 643466002.047.png 643466002.048.png 643466002.049.png 643466002.050.png 643466002.051.png 643466002.052.png 643466002.053.png 643466002.054.png 643466002.055.png 643466002.056.png 643466002.057.png 643466002.058.png 643466002.059.png 643466002.060.png 643466002.061.png 643466002.062.png 643466002.063.png 643466002.064.png 643466002.065.png 643466002.067.png 643466002.068.png 643466002.069.png 643466002.070.png 643466002.071.png 643466002.072.png 643466002.073.png 643466002.074.png 643466002.075.png 643466002.076.png 643466002.078.png 643466002.079.png 643466002.080.png 643466002.081.png 643466002.082.png 643466002.083.png 643466002.084.png 643466002.085.png 643466002.086.png 643466002.087.png 643466002.089.png 643466002.090.png 643466002.091.png 643466002.092.png 643466002.093.png 643466002.094.png 643466002.095.png 643466002.096.png 643466002.097.png 643466002.098.png 643466002.100.png 643466002.101.png 643466002.102.png 643466002.103.png 643466002.104.png 643466002.105.png 643466002.106.png 643466002.107.png 643466002.108.png 643466002.109.png 643466002.002.png 643466002.003.png 643466002.004.png 643466002.005.png 643466002.006.png 643466002.007.png 643466002.008.png 643466002.009.png 643466002.010.png 643466002.011.png 643466002.013.png 643466002.014.png 643466002.015.png
dd d
d
d
d
figuratywna : starsze pokolenie socjalizuje pokolenie modsze
podtrzymuje ss, nastawienie na przeszo tworzy kontekst
stagnacji
figuratywna : pokolenia starsze i modsze nawzajem siebie
socjalizuj, koncentracja na teraniejszoci, sprzyja to stabilizacji
spoecznej , bo to, co nowe i czego nonikiem s pokolenia modsze
kontrolowane jest przez pokolenia starsze i stopniowo wczane w
codzienno.
figuratywna : odwrcenie relacji czyli socjalizowanie pokolenia
starszego przez pokolenia najmodsze tworzy warunki dla transformacji
czyli dla radykalnej, gwatownej, czsto przybierajcej posta kryzysu
zmiany adu spoecznego.
pre- figuratywna
Anna I. Brzeziıska,
Wykþad kursowy:
Psychologia rozwoju
Instytut Psychologii UAM,
2010/2011
5
dd
Kultura post- figuratywn
Kultura post
Kultura ko- figuratywn
Kultura ko
Kultura pre
Kultura
643466002.016.png 643466002.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin