kultura zawodu.doc

(32 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

PRZED ROZMOWĄ: zbierz materiały o firmie* zrób listę pytań, które chcesz zadać* sprawdź termin rozmowy* sprawdź jak najszybciej dojechać* zaplanuj czas dojazdu uwzględniając niespodziewane sytuacje* bądź na miejscu na czas najlepiej 5 min. Przed umówionym terminem* bądź uprzejmy dla sekretarki, recepcjonistki* przeczytaj jeszcze raz ogłoszenie* dowiedz się jak nazywa się osoba, która prowadzi rozmowę* zabierz ze sobą odpowiednie dokumenty* załóż odpowiednie ubranie.

PODCZAS ROZMOWY: pewnie podaj rękę rozmówcy* odpręż się* patrz rozmówcy w oczy* uśmiechaj się i sprawiaj wrażenie zainteresowanego* pokaż, że jesteś przygotowany do rozmowy, używaj info. O pracy i firmie, które uzyskałeś wcześniej* zadawaj właściwe pytania* podziękuj rozmówcy za poświęcenie ci czasu* upewnij się, co do wyniku rozmowy, np.: kiedy możesz spodziewać się decyzji.

NIE WOLNO: przyjeżdżać na rozmowę zbyt późno* pić alkoholu przed rozmową* palić nawet, jeśli dostaniesz pozwolenie* siadać nie czekając na zaproszenie* dawać zbyt szybkich odpowiedzi- najpierw pomyśl* nie odpowiadać tak lub nie krytykować byłych pracodawców, kolegów* kłócić się*  być zbyt wesołym* zbytnio się rozglądać* rozsiadywać się na krześle* zakładać ręce lub zaciskać pięści.

STRES PSYCHICZNY- to stan organizmu wywołany przez tzw. Stresor czyli każdy nieobojętny dla organizmu bodziec.

PRZYCZYNY STRESU-pozytywne(ślub, awans, wyjazd, narodziny dziecka, wygrana)*negatywne(śmierć bliskiej osoby, wypadek, ciężka  choroba, utrata pracy, rozwód, zdrada)

OBJAWY STRESU:w sferze fiziologji przyspieszony oddech, podwyższone ciśnienie krwi bóle głowy, brzucha, wymioty, nudności, bezsenność* zachowań obgryzanie paznokci. Tiki nerwowe, zgrzytanie zębami, panenie dużej ilości papierosów* emocji rozdrażnienie niepokój, lęk strach depresja, wybuchowość, zamykanie się w sobie.* intelektualnej luki w pamięci, trudności w zapamiętywaniu, i koncentracji uwagi *fiziologji bezradność kwestionowanie własnej wartości

 

 

 

 

 

PRZED ROZMOWĄ: zbierz materiały o firmie* zrób listę pytań, które chcesz zadać* sprawdź termin rozmowy* sprawdź jak najszybciej dojechać* zaplanuj czas dojazdu uwzględniając niespodziewane sytuacje* bądź na miejscu na czas najlepiej 5 min. Przed umówionym terminem* bądź uprzejmy dla sekretarki, recepcjonistki* przeczytaj jeszcze raz ogłoszenie* dowiedz się jak nazywa się osoba, która prowadzi rozmowę* zabierz ze sobą odpowiednie dokumenty* załóż odpowiednie ubranie.

PODCZAS ROZMOWY: pewnie podaj rękę rozmówcy* odpręż się* patrz rozmówcy w oczy* uśmiechaj się i sprawiaj wrażenie zainteresowanego* pokaż, że jesteś przygotowany do rozmowy, używaj info. O pracy i firmie, które uzyskałeś wcześniej* zadawaj właściwe pytania* podziękuj rozmówcy za poświęcenie ci czasu* upewnij się, co do wyniku rozmowy, np.: kiedy możesz spodziewać się decyzji.

NIE WOLNO: przyjeżdżać na rozmowę zbyt późno* pić alkoholu przed rozmową* palić nawet, jeśli dostaniesz pozwolenie* siadać nie czekając na zaproszenie* dawać zbyt szybkich odpowiedzi- najpierw pomyśl* nie odpowiadać tak lub nie krytykować byłych pracodawców, kolegów* kłócić się*  być zbyt wesołym* zbytnio się rozglądać* rozsiadywać się na krześle* zakładać ręce lub zaciskać pięści.

STRES PSYCHICZNY- to stan organizmu wywołany przez tzw. Stresor czyli każdy nieobojętny dla organizmu bodziec.

PRZYCZYNY STRESU-pozytywne(ślub, awans, wyjazd, narodziny dziecka, wygrana)*negatywne(śmierć bliskiej osoby, wypadek, ciężka  choroba, utrata pracy, rozwód, zdrada)

OBJAWY STRESU:w sferze fiziologji przyspieszony oddech, podwyższone ciśnienie krwi bóle głowy, brzucha, wymioty, nudności, bezsenność* zachowań obgryzanie paznokci. Tiki nerwowe, zgrzytanie zębami, panenie dużej ilości papierosów* emocji rozdrażnienie niepokój, lęk strach depresja, wybuchowość, zamykanie się w sobie.* intelektualnej luki w pamięci, trudności w zapamiętywaniu, i koncentracji uwagi *fiziologji bezradność kwestionowanie własnej wartości

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin