Fotodesign.docx

(285 KB) Pobierz

Fotodesign

 

 

 

Początek formularza

Dół formularza

Napisany przez: Cherub   

ImageTutorial przedstawia sposób na ciekawe obrobienie portretu czyjejś osoby

 

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/1.jpg

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/2.jpg



Pobierz pliki źródłowe do wykonania zadania.

1. Edycja świateł i cieni.

Otwieramy dowolne zdjęcie.
Za pomocą skrótu klawiszowego Alt+Ctrl+~ dokonujemy zaznaczeń świateł na obrazie.

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/3.jpg

Wybieramy z menu Zaznacz>Zapisz zaznaczenie Select>Save Selection. W wyświetlonym oknie dialogowym w polu Nazwa Name wpisujemy „światla”. Zatwierdzamy OK.

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/4.jpg

Zaznaczamy cienie wybierając z menu Zaznacz>Odwrotność Select>Inverse. Następnie ponownie wybieramy z menu Zaznacz>Zapisz zaznaczenie Select>Save Selection i w wyświetlonym oknie dialogowym nadajemy nazwę „cienie”.
Po tym zastosowaniu na palecie Kanały Channels możemy zaobserwować, dwa nowe kanały, z których jeden posiada zapisane światła a drugi cienie naszego obrazu.

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/5.jpg

Pozbywamy się zaznaczenia z obrazu wybierając z menu Zaznacz>Usuń zaznaczenie Select>Deselect Ctrl+D.

Na początek dokonamy edycji świateł. Wybieramy z menu Zaznacz>Wczytaj zaznaczenie Select>Load Selection. W wyświetlonym oknie dialogowym w polu Kanał Channel wskazujemy zapisane wcześniej „światla”. Zatwierdzamy OK. Na obrazie ukaże się wcześniej wykonana selekcja świateł.

Teraz za pomocą Poziomów Levels lub Krzywych Curves możemy poprawić tonalność świateł. W naszym przykładzie wybieramy z menu Obrazek>Dopasuj>Krzywe Image>Adjustments>Cyrves.
W wyświetlonym oknie dialogowym zmieniamy położenie krzywej odniesienia a efekt obserwujemy na obrazie.

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/6.jpg

Ponownie wybieramy z menu Zaznacz>Wczytaj zaznaczenie Select>Load Selection i wskazujemy zapisaną wcześniej selekcję cieni.

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/7.jpg

Ponownie za pomocą Krzywych Curves dokonujemy korekty cieni.

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/8.jpg

Ponieważ selekcje świateł i cieni są zapisane na dodatkowych kanałach, na każdym kroku procesu edycyjnego możemy do nich powrócić dokonując dodatkowej korekty.

2. Zastosowane efektów świetlnych

Wybieramy z menu Filtr>Rendering>Efekty świetlne Filter>Render>Lighting Effects.
Po tym poleceniu ukaże się okno dialogowe, za pomocą którego ustalimy oświetlenie naszego obrazu.

W opcji Styl Style wybieramy efekt 2 O’Clock Spotlight.
Za pomocą widocznej obręczy z lewej strony okna dialogowego, ustalamy oświetlenie przestrzeni obrazu.
Wybieramy Rodzaj światła Light Type: Punktowe Spotlight.
Parametrem Natężenie Intensity rozjaśniamy światła pozostawiając suwak w minimalnej wartości parametru Pełny Full.
Ustalamy parametr Skupienie Focus o wartości 9.
W grupie Własność Propertis ustalamy sposób odbijania się światła. W moim przykładzie ustaliłem matową powierzchnię ustawiając suwak po stronie parametru Otoczka Matte o wartości -82 oraz parametr Foliowanie Plastic o wartości -100. Parametr ten nadaje mglistą jasność oświetlanego obrazu.
Opcja światło Exposure zawiera dwa parametry służące do kontrolowania jasności wszystkich świateł. W moim przykładzie ustaliłem parametr Za duże Over o wartości 14.
W opcji Otoczenie Ambience ustaliłem parametr Pozytyw Positive o wartości 32.
Opcja Otoczenie Ambience zmniejsza, poza obręczą, światło otaczające lub je zwiększa w zależności czy suwak ustawimy na Negatyw Negative czy Pozytyw Positive.

Za pomocą widocznym próbek kolorów ustalamy mieszanie dwóch barw dobranych wedle własnych potrzeb.

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/9.jpg

Po ustawieniu wszystkich parametrów, akceptujemy OK.

Na etapie okna dialogowego Efekty świetlne Lighting Effects dobieramy dowolne ustawienia dostępnych parametrów, wedle własnych potrzeb a ich zastosowanie obserwujemy w oknie podglądu.

3. Zastosowanie tekstury

Otwieramy plik z grafiką tekstury. Wiele takich grafik możemy znaleźć w Internecie.
W moim przykładzie grafika tekstury znajduje się w paczce z plikami źródłowymi. Za pomocą narzędzia Przesunięcie http://helps.pl/forum/images/smiles/move.gifMove Tool przenosimy ją do naszego obrazu. Na palecie Warstwy Layers zmieniamy tryb mieszania na Mnożenie Multiply.
Na tym etapie możemy poeksperymentować z dowolnym trybem mieszania.
Wybieramy z menu Obrazek>Dopasuj>Krzywe Image>Adjustments>Cyrves. W wyświetlonym oknie dialogowym zmieniamy położenie krzywej odniesienia nadając wyrazistości warstwie z teksturą.

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/10.jpg

Wybieramy narzędzie Gumka http://helps.pl/forum/images/smiles/eraser.gifEraser Tool. Na pasku opcji u góry ekranu ustalamy miękką końcówkę pędzla i Krycie Opacity około 20%. Dokonujemy wymazania tekstury w okolicach twarzy.

http://helps.pl/images/Authilius/tut/fotodesign/11.jpg

Za pomocą narzędzia Przesunięcie http://helps.pl/forum/images/smiles/move.gifMove Tool umieszczamy na obrazie wcześniej przygotowana ramkę. Za pomocą polecenia Edycja>Swobodnie przekształć Edit>Free Transform skalujemy ramkę dopasowując ją do rozmiarów naszego obrazu.

Każdej z warstw możemy zmienić tonację barwną. W tym celu należy uaktywnić wybraną warstwę na palecie Warstwy Layers i wybrać z menu Obrazek>Dopasuj>Balans kolorów Image>Adjustments>Color Balance. W wyświetlonym oknie dialogowym za pomocą dostępnych suwaków mieszamy kolory ustalają dowolna barwę.
Na koniec spłaszczamy obrazek wybierając z menu Warstwa>Spłaszcz obrazek Layer>Flatten Image.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin