Zadania KIEROWNIKA WYCIECZKI
dotyczące organizacji wycieczki oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa i zdrowia uczestników wycieczki
1. Kierownik wycieczki ma obowiązek:
a) Wypełnić kartę wycieczki, w której podaje:
- termin,
- trasę wycieczki,
- cele edukacyjne wycieczki.
b) Przedstawić listę uczestników;
c) Podać miejsca noclegów i zostawić telefony kontaktowe;
d) Posiadać pisemne zgody rodziców na udział dziecka w wycieczce.
2. Kierownik wycieczki lub opiekun wychowawca ma obowiązek zapoznania uczestników wycieczki i ich rodziców z :
- całkowitym kosztem wycieczki ,
- programem i harmonogramem wycieczki,
- terminem wyjazdu i powrotu,
- trasą przejazdu,
- organizacją transportu, wyżywienia i noclegów dla uczestników,
- wymaganiami w zakresie ekwipunku i ubioru,
- z zasadami bezpieczeństwa podczas podróży autokarem, na postojach, w domu noclegowym, podczas wędrówki na szlaku, w czasie zwiedzania w obiektach oraz poruszania się po chodnikach na przejściach dla pieszych.
3. Zaopatrzyć się w apteczkę pierwszej pomocy.
4. Opracować regulamin i zapoznać z nim wszystkich uczestników.
5. Współpracować z komendą policji w celu sprawdzenia stanu technicznego pojazdu i gotowości kierowcy do pracy.
6. Określić zadania opiekunom w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczestników wycieczki.
7. Udzielić natychmiastowej pomocy w razie wypadku, wezwać pogotowie oraz powiadomić rodziców i dyrektora szkoły o zdarzeniu.
8. W przypadku stwierdzenia choroby lub złego samopoczucia uczestnika wycieczki, kierownik wycieczki lub opiekun musi zaprowadzić dziecko do najbliższego lekarza, oraz powiadomić o zdarzeniu rodziców. (bez konsultacji z lekarzem lub rodzicami nie podawać uczniom żadnych leków).
9. Kierownik wycieczki kilkudniowej musi posiadać przy sobie listę wszystkich uczestników wycieczki z adresem, numerem telefonu rodziców i numerem PESEL.
10. Zabezpieczyć powrót uczestników wycieczki do miejsca zamieszkania .
11. Po zakończeniu wycieczki przedstawić rodzicom dokumentację finansowo- rozliczeniową.
……………, xx. xx. 2008 r. …………………………………
1. Ustawa z dnia 7 wrześnie 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425 ).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określania warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. Nr 57, poz. 358).
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. Nr 135, poz.1516).
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. Nr 12, poz. 67 i Dz. U. Nr.18, poz.102).
5. Rozporządzenie ministra edukacji narodowej z dnia 19 lutego 1997 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. Nr 18, poz. 102).
6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej (Dz. U. Nr 101, poz. 1095).
7. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. Nr 55, poz. 578).
8. Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 czerwca 2001 r. w sprawie przewodników i pilotów wycieczek (Dz. U. Nr 72, poz. 752).
9. Rozporządzenie ministra edukacji narodowej i sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 6, poz. 69).
maryla20