III 3-l.doc

(67 KB) Pobierz
Dla grupy 3,4-latkówW MARCU JAK W GARNCU

Dla grupy 3,4-latkówW MARCU JAK W GARNCU

1.     Zapoznanie z nazwa kolejnego miesiąca (marzec), przedstawienie go na podstawie inscenizacji i przysłów.

·        Dzieci wiedzą, że marzec to miesiąc zapoczątkowujący wiosnę

·        Deklamują wiersz „ Marzec”(autor nieznany)

·        Rozwiązują zagadki wiosennne

„Marzec”

W marcu jak w garncu

Mówił mój brat:

To pada deszcz,

To śnieg, to grad.

 

Możesz mi mówić

I to i owo.

Ja bardzo lubię

pogodę marcową.

2.     W marcu jak w garncu – liczenie w zakresie możliwym dla poszczególnych dzieci.

·        Dzieci potrafią liczyć w różnym zakresie i posługują się liczebnikami głównymi oraz porządkowymi

·        Wspólnie z N. używają liczebników porządkowych

3.      „Nasz kącik przyrody jest coraz piękniejszy.

·        Dzieci potrafią przeprowadzać codzienną obserwację roślin posadzonych w tygodniu hodowlanym

·        Dosadzają nowe warzywa i sieja nowe nasiona, kontrolują wilgotność ziemi

·        Wyrażają swoje myśli i spostrzeżenia na temat wzrostu roślin

4.     Praca kobiet – rozmowy na temat pracy mamy, babci i cioci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń

·        Dzieci wiedzą, że mamusia musi pracować aby zarobić pieniążki

·        Znają pracę zawodową swoich mam i babci

·        Wiedzą, że niedługo jest święto wszystkich pań

·        Wiedzą, że należy szanować wszystkie kobiety

5.     Nauka piosenki: „ Marzec”, zabawy ruchowo-muzyczne w kole.

 

Marzec, marzec pięknie się wystroił.

W kole, w kole, między dziećmi stoi.

I gromadkę uśmiechniętą pyta:

„Jakie dzisiaj święto?

Ref. Zapamiętaj sobie, dzisiaj jest Dzień Kobiet – 2x

 

Marzec, Marzec, wyjął grosik srebrny,

Teraz, teraz będzie mu potrzebny.

Do kwiaciarni marzec pobiegł,

Kupić kwiat na święto kobiet. Ref......

 

6.     Zabawy ruchowe w formie opowieści ruchowych:

·        Zabawy orientacyjno-porządkowe

·        Ćwiczenia dużych grup mięśniowych

·        Zabawy z elementami czworakowania

·        Ćwiczenia tułowia

·        Zabawy równoważne

·        Zabawy z elementami skoku

·        Marsz

7. Malowanie na dużych arkuszach kolorowego papieru: „Bukiet”

·        Dzieci prawidłowo posługują się farbami i wodą

·        Znają zasady korzystania z przyborów plastycznych

·        Spontanicznie wykonują zadanie po uprzednim omówieniu nieznanych słów oraz oglądanie różnorodnych bukietów

8.Wykonywanie kwiatka przestrzennego na druciku lub patyczku. Podarowanie     go mamie.

·        Dzieci uważnie słuchają poleceń pani

·        Z pomocą pani prawidłowo wykonują niektóre czynności w celu stworzenia kwiatka: wycinanie elementów, naklejanie

·        Cieszą się z poprawnie wykonanego zadania

 

9. Spacery po najbliższej okolicy

·        Dalsze obserwacje dotyczące swojej „małej ojczyzny”

·        Rozpoznawanie miejsc i osób i nazywanie ich

·        Dostrzeganie zmian w otoczeniu, będących wynikiem pracy człowieka, np. zamieciony ryneczek, świeżo założony kwietnik...

 

ZBLIŻA SIĘ WIOSNA

PRZEDWIOŚNIE

1.     Co się dzieje na przedwiośniu?

·        Dzieci potrafią zaobserwować najbardziej charakterystyczne zmiany w przyrodzie (pączki, pierwsze kwiaty, dłuższe dni, cieplejszy wiatr, kapryśna pogoda, budzenie się zwierząt, przylot ptaków, budowanie gniazd...)

2.     Zapoznanie dzieci z wierszem „ Pierwiosnek”-

·        Dzieci potrafią wyrażać swoje myśli na temat treści wiersza

·        Wyróżniają na ilustracji poznany w wierszu kwiatek

·        Wiedzą, że jest to pierwszy kwiat symbolizujący zbliżającą się wiosnę

·        Wiedzą, że nie należy go zrywać, bo jest pod ochroną

 

„Pierwiosnek”

Jeszcze zimno jest na dworze

Trawa jeszcze nie urosła

A ze śniegu się wychyla

Kto to taki? To pierwiosnek.

 

Schyla się malutka Zosia

By go zerwać do wazonu.

Na to mama „Nie! Nie wolno!

kwiatek ten jest pod ochroną”

 

3.     Zabawy ruchowe prowadzone metodą Rudolfa Labana

·         Bieganie po sali przy akompaniamencie żywej i skocznej melodii, zabawy dowolne do muzyki

·         Wymyślanie fantazyjnych ukłonów w przerwie muzycznej

·         Improwizacja ruchowa – swobodny ruch przy muzyce, przestrzeganie zasady; przy wysokich dźwiękach wykonują ruchy w wysokiej pozycji, przy niższych – w niskiej pozycji

·         Naśladowanie zwijania i rozwijania chodniczka dla Wiosny (ruchami rąk)

·         Naśladowanie przenoszenia ciężkich konewek z wodą w czasie odpoczynku następuje pełne rozluźnienie ciała

·         Skoki radości – dzieci pokazują wielką radość z powodu przeniesienia konewek i podlania kwiatów

·         Chodzimy pod wielki wiatr – dowolne naśladowanie takiego chodu

·         Reagowanie na zmianę dynamiki w muzyce: głośno-szybki bieg, cicho- wolny bieg

·         Swobodny taniec przy muzyce, w czasie przerwy dzieci przyjmują pozycję figurki

·         Rytmiczny marsz. Na sygnał dzieci żegnają różne części ciała np. czoło z kolankiem, dłoń ze stopą itp.

 

4.     Nauka piosenki „ Wiosna tuż, tuż” (Kalendarz muzyczny w przedszkolu)

·        Dzieci potrafią słuchać śpiewu pani o określić o czym jest piosenka

·        Wiedzą, że na wiosnę przylatują do nas bociany

·      ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin