Pl WYN.- Gawa IV,V,VI SP.doc

(227 KB) Pobierz
PLAN WYNIKOWY – klasa II gimnazjum

PLAN WYNIKOWY – IV-VI klasa SP

na podstawie podręcznika  Słuchanie muzyki  E. Wachowiaka

wyd. GAWA

opracowała  Aleksandra Pilarska

Lp.

 

Treści programowe

 

Temat lekcji

 

Liczba godzin

 

Środki dydaktyczne

 

Wymagania podstawowe

 

Wymagania ponadpodstawowe

 

IV klasa SP

 

I semestr   (16 godz.)

1.

Percepcja muzyki.

Budowa formalna pieśni

Pieśń patriotyczna.

Hymn  pastwowy;

Hymn harcerski.

 

1 h

Podręcznik -Słuchanie muzyki.

Płyta i odtwarzacz CD

Instrument klawiszowy (keybord)

Uczeń:

-zna cechy pieśni patriotycznej

-zna budowę pieśni

-potrafi zaśpiewać hymn

-potrafi odróżnić pieśń od piosenki

-potrafi powiedzieć cechy charakterystyczne mazurka

 

Uczeń:

-na podstawie słuchanych pieśni potrafi powiedzieć jaki mają charakter

-potrafi powiedzieć w jakich okolicznościach śpiewane są hymny

-potrafi zagrać hymn na instrumencie klawiszowym

 

2.

Nauka piosenki „Wszystko się zmienia”.

 

1 h

Instrument klawiszowy (keybord)

Płyta i odtwarzacz CD

-zna treść piosenki

-potrafi zaśpiewać z pamięci piosenkę

-potrafi wystukać rytm piosenki

-potrafi zaśpiewać piosenkę z podkładem instrumentalnym

 

-potrafi zagrać melodię piosenki na instrumencie klawiszowym

3.

Budowa utworów AB oraz ABA w Tańcach szkockich Ludwika v Beethovena.

 

 

1 h

Podręcznik -Słuchanie muzyki.

Płyta i odtwarzacz CD

 

-potrafi wyjaśnić co oznacza budowa AB i ABA utworów

-potrafi podać przykład takich utworów

 

 

-samodzielne potrafi rozpoznać formy zwrotkową, i ABA na przykładach piosenek i utworów muzycznych.

 

4.

Percepcja muzyki. Budowa formalna utworów. Wartości muzyki ludowej i artystycznej. Śpiewanie.

Tańce narodowe – polonez. Podstawowe kroki poloneza.

 

2 h

Podręcznik -Słuchanie muzyki.

Płyta i odtwarzacz CD

(M. Ogiński – Polonez

a-mol)l

 

-potrafi wystukać rytm poloneza

-zna cechy tego tańca

-zna kroki podstawowe poloneza

potrafi wystukać rytm tańca

-potrafi określić cechy słuchanego utworu

 

-potrafi napisać, ułożyć własny rytm poloneza

-zna inne utwory o charakterze poloneza

-potrafi zatańczyć w parze ten taniec

5.

Rondo-układanie ronda rytmicznego.

 

1 h

Podręcznik -Słuchanie muzyki.

Płyta i odtwarzacz CD (nagranie P.Czajkowski Wariacje Roccoco na wiolonczelę

-zna pojęcie rondo

-potrafi przeprowadzić analizę utworu L. v Beethovena Dla Elizy, podać z ilu części składa się ten utwór

-potrafi wraz z grupą stworzyć rytmiczne rondo

-potrafi stworzyć własną kompozycję rytmiczną w charakterze ronda

-potrafi odróżnić formę AB i ABA od formy ronda

6.

 

Krakowiak – taniec ludowy. Nauka piosenki Krakowiaczek jeden

Nauka kroków podstawowych

 

  2 h

 

-na podstawie słuchanego utworu L.Różyckiego Krakowiaka z Pana Tadeusza potrafi podać cechy krakowiaka

-zna rytm krakowiaka

-zna podstawowe kroki tańca

-potrafi podać kilka tytułów utworów o charakterze krakowiaka

-potrafi zaśpiewać piosenkę krakowiaczek jeden

 

-potrafi wystukać rytm piosenki Krakowiaczek jeden

-potrafi zagrać na instrumencie tą piosenkę

-potrafi napisać, ułożyć własny rytm krakowiaka

-potrafi ze słuchu odróżnić krakowiaka od innych tańców narodowych

7.

Kujawiak w twórczości polskich kompozytorów

 

1 h

-zna cechy kujawiaka

-potrafi wystukać rytm tego tańca

-potrafi na podstawie wysłuchanego utworu H.Wieniawski Kujawiak podać cechy charakterystyczne tego tańca

 

-potrafi ze słuchu odróżnić kujawiaka od innych tańców narodowych

8.

Nauka piosenki Aniołek najładniejszy .

 

1 h

Płyta i odtwarzacz CD, śpiewnik pt. W naszej szkole, wyd. GAWA

 

-potrafi wystukać rytm piosenki

-zna treść piosenki

-potrafi zaśpiewać z pamięci piosenkę

 

-potrafi zagrać na instrumencie klawiszowym piosenkę

-potrafi do rytmu i melodii piosenki ułożyć własne słowa

9.

Taniec narodowy - oberek.

1 h

Podręcznik -Słuchanie muzyki.

Płyta i odtwarzacz CD (nagranie G. Bacewicz Oberek na skrzypce)

 

-potrafi samodzielnie wystukać rytm oberka

-potrafi podać cechy charakterystyczne dla tego tańca

-potrafi podać tytuł utworu w charakterze oberka

-potrafi ze słuchu odróżnić oberka  od innych tańców narodowych

10.

Percepcja muzyczna. Wartości muzyki ludowej i artystycznej.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin