PL. WYN.-Wędrówki 2.doc

(134 KB) Pobierz
PLAN WYNIKOWY – IV-VI klasa SP

 

PLAN WYNIKOWY – IV-VI klasa SP

na podstawie podrecznika  Wedrówki muzyczne , cz. 2,   J. Burdzy

wyd. Nowa Era

nr  DKOS – 5002 – 55 / 04

 

 

IV-VI klasa SP

 

ROK SZKOLNY 2008 / 2009

 

Lekcja /miesiąc/

ilość godzin

 

godzingodzin

 

Temat lekcji

 

Materiały do realizacji

 

 

 

Wymagania podstawowe

uczeń:

 

 

Wymagania ponadpodstawowe

uczeń:

1

IX

Wędrówka po Krainie Muzyki

gra planszowa „Wędrówka po Krainie Muzyki”

kanony: „Lubię śpiewać” i ”Śpiewaj składnie” (IIpodr., s. 142)

zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi, systemem oceniania

   organizacja pracy na lekcjach muzyki

Pierwsza lekcja służy przypomnieniu zasad współpracy na zajęciach. Podczas gry nauczyciel orientuje się, jaki poziom wiedzy i umiejętno­ści muzycznych reprezentują uczniowie. Kanony są okazją do wspólnego śpiewania oraz przypomnienia podstawowych wiadomości muzycznych.

2

IX

Odczytywanie zapisu nutowego piosenki. Ćwiczenia oddechowe

  „Powakacyjny blues”

   piosenka „Powakacyjny blues” (IIpodr., s. 8, IICD3 1, 2) IIz. ćw. , rozdz. 1

schematy rytmiczne do realizacji (IIpodr., s. 10)

śpiewa piosenkę w grupie

zna funkcje znaków chromatycznych

realizuje akompaniament rytmiczny na instrumentach perkusyjnych

zna podział wartości rytmicznych (nut i pauz), odczytuje oznaczenia przedłużenia wartości (kropka przy nucie, łuk)

śpiewa piosenkę solo

wymyśla własne ćwiczenia oddechowe i wokalne na rozśpiewanie

rozpoznaje i wyjaśnia funkcje wszystkich oznaczeń w zapisie nutowym piosenki

3

IX

Dykcja

z klasą, czyli o prawidłowym śpiewaniu. Piosenka „Łamaniec”

„Dykcja z klasą” piosenka „Łamaniec” (IIpodr., s. 12, IICD3 3, 4)

II z.ćw., rozdz. 2

śpiewa piosenkę w grupie

zna zasady dobrej dykcji

zna rodzaje głosów wokalnych (sopran, alt, tenor, bas) i rozpoznaje ich brzmienie

śpiewa piosenkę solo ze zmienną dynamiką

stosuje zasady prawidłowej emisji głosu i dykcji

4

IX

Poznajemy instrumenty dęte. Orkiestra dęta

  „Orkiestra dęta” IIz.ćw., rozdz. 3

zdjęcia instrumentów (IIpodr., s. 14–16)

nagrania: brzmienie instrumentów dętych drewnianych i blaszanych (IICD1 1–11); utwór na kwintet dęty (IICD1 12); „Marsz Nowotczaków” (IICD1 13)  IICD-ROM 03

potrafi podzielić instrumenty dęte na grupy: dęte drewniane i dęte blaszane

rozpoznaje instrumenty dęte drewniane i blaszane

potrafi wymienić różnice między instrumentami dętymi drewnianymi a blaszanymi

wyjaśnia znaczenie pojęć: orkiestra dęta, tamburmajor, buława

rozpoznaje brzmienie poszczególnych instrumentów dętych drewnianych i blaszanych

omawia budowę instrumentów dętych drewnianych i blaszanych

5

X

Poznajemy instrumenty strunowe. Orkiestra symfoniczna

„Orkiestra symfoniczna”

schemat rozmieszczenia orkiestry symfonicznej (IIpodr., s. 20)

ilustracje i zdjęcia w rozdziale

nagrania: brzmienie instrumentów smyczkowych (IICD1 14–17); J. Haydn, „Kwartet smyczkowy G-dur”; P. Dukas, „Uczeń czarnoksiężnika” (IICD1 18–
–19) IIz.ćw., rozdz. 4 IICD-ROM 03

potrafi podzielić instrumenty na grupy

rozpoznaje instrumenty strunowe szarpane, pocierane (smyczkowe) i uderzane (młoteczkowe)

potrafi wskazać różnice między poszczególnymi grupami instrumentów strunowych

zna znaczenie pojęć: zespół kameralny, kwartet smyczkowy, orkiestra symfoniczna, dyrygent, batuta

rozpoznaje brzmienie poszczególnych instrumentów strunowych

omawia budowę instrumentów strunowych szarpanych, pocieranych (smyczkowych) i uderzanych (młoteczkowych)

zna i rozpoznaje skład: kwartetu smyczkowego, orkiestry symfonicznej; podaje przykłady zespołów kameralnych

6/7

X

Sylwetka W.A. Mozarta. Forma ronda. Piosenka „Grajmy rondo”

IIpodr., rozdz. 5 – „Amadeusz”

piosenka „Grajmy rondo” (IIpodr., s. 26, IICD3 5, 6)

nagrania: W.A. Mozart, Aria Figara z opery „Wesele Figara”, „Sonata A-dur” (Marsz turecki), G.S. Mercadante, „Koncert na flet
e-moll” Rondo Russo (IICD1 20–22)

IIz.ćw., rozdz. 5

IICD-ROM 02 i 04

śpiewa piosenkę w grupie

zna podstawowe wiadomości o życiu i twórczości W.A . Mozarta

potrafi omówić formę ronda

 

śpiewa piosenkę solo

zna formy i tytuły dzieł skomponowanych przez W.A. Mozarta

umie stworzyć proste rondo rytmiczne i melodyczne

gra na flecie solo fragment „Eine kleine Nachtmusik”

8

X

Piosenki powstania warszawskiego. „Pałacyk Michla” – nauka piosenki. Realizacja partytury rytmicznej

IIpodr., rozdz. 6 – „Mali żołnierze”

piosenka „Pałacyk Michla”, (IIpodr., s. 30, IICD3)

partytura rytmiczna

IIz.ćw., rozdz. 6

śpiewa piosenkę w grupie

wyjaśnia znaczenie pojęcia triola ósemkowa; potrafi zrealizować triolę

umie zrealizować wybrany głos partytury

zna piosenki powstania warszawskiego, wymienia i...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin