PLAN WYN.-V Tomaszewska.doc

(86 KB) Pobierz
PLAN WYNIKOWY – IV klasa SP

Ten już nie !!!

 

PLAN WYNIKOWY – V klasa SP

na podstawie podręcznika  Muzyka  V  M. Tomaszewskiej

opracowała Aleksandra Pilarska

Lp.

Treści programowe

Temat lekcji

Ilość godz

Środki dydaktyczne

Wymagania podstawowe

Wymagania ponadpodstawowe

V klasa SP

I semestr  (16 godz.)

1.

Ekspresja muzyczna. Śpiewanie.

Spotkanie z piosenką po wakacjach. Nauka piosenki „Plecak na plecach”.

 

 

1 h

Płyta z nagraniem piosenki „Plecak na plecach”

Uczeń:

-zna treść piosenki „Plecak na plecach”

-potrafi zaśpiewać piosenkę „Plecak na plecach”

Uczeń:

-potrafi zagrać na instrumencie klawiszowym melodię piosenki „Plecak na plecach”

2.

Percepcja muzyki.

Wartości muzyki ludowej i artystycznej. Śpiewanie.

Hymn Państwowy.

 

1 h

Płyta z nagraniem hymnu

-zna nazwisko twórcy słów

-zna treść hymnu

-potrafi zaśpiewać hymn

potrafi odróżnić pieśń od piosenki

-potrafi powiedzieć cechy charakterystyczne mazurka

 

 

-potrafi zagrać hymn na instrumencie klawiszowym

3.

Percepcja muzyki.

Przypomnienie wiadomości o nutach.

 

1 h

Podręcznik Muzyka M. Tomaszewska

-potrafi nazwać literowo gamę C-dur

-potrafi nazwać solmizacyjnie gamę C-dur

-potrafi zapisać na pięciolini gamę C-dur

-potrafi zaśpiewać gadę C-dur

-potrafi zaśpiewać gamę

 

4.

Zapisywanie wartości rytmicznych.

 

2 h

-zna wartości rytmiczne

-potrafi zapisywać wartości rytmiczne

-potrafi ugrupować w takty proste schematy rytmiczne

-potrafi wystukać prosty  rytm

-potrafi ułożyć rytm do fragmentu wiersza M.Konopnickiej „A jak ciebie...”

 

-potrafi ugrupować w takty złożone schematy rytmiczne

-potrafi wystukać złożony  rytm

-potrafi powiedzieć wiersz w rytmie przez siebie ułożonym

5.

Wartości muzyki ludowej i artystycznej. Śpiewanie.

Pieśni ludowe, „Głęboka studzienka” oraz „Szałas”.

 

1 h

-wie co to jest folklor

-potrafi podać kilka tytułów pieśni ludowych

-zna tekst piosenki „Głęboka studzienka”

-potrafi wystukać rytm piosenki „Szałas”

 

-potrafi ułożyć własny akompaniament do rytmiczny do piosenki „Szałas”

-potrafi do podanego rytmu ułożyć melodię

6.

Percepcja muzyki.

Klucze muzyczne.

 

1 h

-potrafi powiedzieć na jakie grupy dzielą się klucze

-potrafi zagrać melodię w kluczu wiolinowym

 

-potrafi zagrać melodię w kluczu basowym

7.

Percepcja i ekspresja muzyczna. Śpiewanie.

Synkopa. Nauka piosenki „Przybyli ułani”.

1 h

Podręcznik Muzyka M. Tomaszewska

-zna pojęcie synkopy

-potrafi znaleźć synkopę w tekście muzycznym

-potrafi zaśpiewać piosenkę „Przybyli ułani

 

-potrafi zapisać własny rytm synkopowany

-potrafi wykonać ćw. 23, str. 31 (podręcznik)

8.

Percepcja muzyczna. Wartości muzyki ludowej i artystycznej.

Życie i twórczość

S. Moniuszki.

Opery Straszny

dwór i Halka.

Inne opery.

 

 

1 h

 

-zna podstawowe fakty

z życia kompozytora

-poda tytuły oper

narodowych

-wyjaśni, dlaczego

S. Moniuszkę

nazywamy ojcem

polskiej opery

narodowej

-wie co to jest aria oraz uwertura

 

-zna treść Halki

i Strasznego dworu

-zna autorów librett

tych oper

-rozpoznaje, z jakiej

opery pochodzi

wysłuchana aria

 

9.

Budowa formalna utworów muzycznych.

Budowa formalna kanonu.

 

 

1 h

Płyta CD z nagraniem kanonu Pachelbela

-zna pojęcie kanonu

-potrafi zaśpiewać w kanonie 2-głosowym

-potrafi stworzyć prosty kanon rytmiczny

-potrafi wyrecytować prosty wiersz w kanonie

 

-potrafi stworzyć trudniejszy kanon rytmiczny

-potrafi wyrecytować złożony wiersz w kanonie

-potrafi wykonać kanon ruchem

 

10.

Wartości muzyki ludowej i artystycznej.

Tradycje świąteczne w Polsce.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin