Neuroshima - profesje.pdf
(
393 KB
)
Pobierz
26381302 UNPDF
PROFESJE
Kurier
Pi¹tek, 20:00? Bêdê na czas. Uznaj to za za³atwione
mi autostradami, bez kolei, sa-
molotów i autokarów do ³ask wrócili ku-
rierzy. Ludzie, którzy dotr¹ w ka¿de
miejsce i zawsze bêd¹ na czas. Wyposa-
¿eni w najdok³adniejsze mapy, znaj¹cy
ka¿d¹ dziurê, skrót, znaj¹cy teren le-
piej, ni¿ jego rodowici mieszkañcy. Ku-
rier musi wiedzieæ, gdzie mo¿na siê na-
tkn¹æ na mutantów, a gdzie na pole
minowe. Musi wiedzieæ, który teren jest
ska¿ony i jak walczyæ ze zmutowany-
mi zwierzêtami. Kurier musi umieæ na-
prawiæ swoj¹ maszynê i wiedzieæ, gdzie
zdobyæ paliwo.
I zawsze. Powtarzam,
zawsze, musi zd¹¿yæ na
czas. Kurier nie mo¿e
sobie pozwoliæ na fu-
szerkê. Wtedy nici z re-
putacji najlepszego
kuriera w okolicy.
Nici z pracy.
Cechy (wybierz jedn¹ z nich):
Znajomoci
- szybka bryka, czy
worek granatów nie zawsze pomog¹
przejæ przez terytorium zajmowane
przez piêæ ró¿nych gangów, w koñcu,
kiedy podwinie ci siê noga i staniesz z
zepsut¹ ch³odnic¹ w samym centrum
ziemi Brain Dogs. Wtedy przyda siê znaæ
szefa, nie s¹dzisz? Zaczynasz z dodat-
kowymi 50 gamblami, które mo¿esz
przeznaczyæ na Znajomych.
Szybki wóz
- znajomoci, chrza-
nienie. Wystarczy, ¿e twój kumpel kop-
nie w kalendarz, albo bêdzie mia³ zwy-
czajnie z³y dzieñ i bardzo pod³y na-
strój. Stoj¹c tam jak krowa do do-
jenia z rozwalon¹ ch³odnic¹ niewiele
zdzia³asz. Dlatego warto mieæ szybki,
dobry wóz i nie polegaæ na niepewnych
kontaktach. Chyba siê ze mn¹ zgodzisz,
co? Kup sobie ch³opie
dobry wóz, dobrze ci
radzê. Zaczynasz grê z
dodatkowymi 100 gam-
blami na zakup wypo-
sa¿enia samochodu.
49
W
wiecie pociêtym ciê¿ko ranny
Z³odziej
To jakie potworne nieporozumienie. Zgubi³em siê i szuka³em w³anie wyjcia!
nia. Gdy tacy zasrañcy jak ty w³a-
mali siê gdzie i próbowali co wykraæ,
to albo im siê udawa³o, albo wpadali w
rêce wymiaru sprawiedliwoci. Mogli
mieæ znajomoci w policji i wyjæ na
wolnoæ. Mogli mieæ doskona³ego adwo-
kata i wyjæ na zewn¹trz. Mogli prze-
kupiæ sêdziego i wyjæ na...
Dzi nie ma policji. Nie ma adwoka-
tów. Nie ma ³awy przysiêg³ych. Jeli wle-
ziesz komu do domu i pope³-
nisz jeden b³¹d, bêdzie to
ostatni b³¹d w twoim ¿y-
ciu. W dzisiejszych cza-
sach ludzie nie lubi¹ byæ
okradani. Jeli chcesz
byæ z³odziejem, musisz
byæ diabelnie odwa¿ny.
Musisz mieæ nerwy
jak postronki. I musisz
byæ naprawdê choler-
nie dobry. Cichy,
sprytny, spo-
strzegawczy.
Cechy (wybierz jedn¹ z nich):
- nie ¿eby swego czasu
pracowa³ jako spec od zabezpieczeñ, ale
trzeba przyznaæ, ¿e znasz te systemy.
Wiesz jak dzia³aj¹. Potrafisz je rozgryæ
i unieszkodliwiæ. Bez wzglêdu czy mamy
do czynienia z powojenn¹ baz¹ wojsko-
w¹, czy z ruinami National Gallery w
Londynie. Rozbroisz je, nie ma obaw.
Zawsze kiedy stajesz naprzeciw elektro-
nicznego systemu zabezpieczeñ zwiêk-
szasz swój
Spryt o 2 punkty
Spryt o 2 punkty
. Niele, co?
Kot
- czasy siê zmieni³y, mówi¹ lu-
dzie. Finezja nie jest ju¿ w modzie. W
modzie mo¿e nie jest - ale wci¹¿
jest skuteczna. Wiêc dzia³asz jak
kot, niemal niewyczuwalny, nie-
mal niewidzialny. ¯adnych strze-
lanin, ¿adnego huku - to zbêdne.
Tylko ty, i cel. I stra¿nicy. Ale
oni przecie¿ o niczym nie wie-
dz¹, prawda? Zawsze jak bê-
dziesz siê skrada³, lub robi³
inne ciche numery, zwiêksz Mi-
strzowi Gry Poziom Trudnoci,
gdyby chcia³ wykonaæ test i
sprawdziæ, czy kto ciê zauwa-
¿y³. Nie ma ³atwo, o nie...
53
D
awniej by³a policja. S¹dy. Wiêzie
Elektronik
-
--
-
Spryt o 2 punkty
Spryt o 2 punkty
Gladiator
Pokona³e dwójkê mutantów, ³a³! No co ty powiesz...?
wcale nie musi oznaczaæ, ¿e pocho-
dzisz z po³udnia. To, ¿e od ostatnich piêt-
nastu lat ³amiesz innym ludziom kar-
ki, wbijasz w plecy kolce i ostrza, wcale
nie musi oznaczaæ, ¿e jeste z³y. To, ¿e
ostatniego z przyjació³ zadusi³e jego
w³asnym ³añcuchem, bo takie akurat
by³o losowanie par turnieju, wcale nie
musi oznaczaæ, ¿e nie masz uczuæ.
To, ¿e jeste gladiatorem musi nato-
miast oznaczaæ, ¿e cholernie ciê¿ko zro-
biæ ci krzywdê. Tak¿e to, ¿e zawziêty i
twardy z ciebie sukinsyn. Oraz to, ¿e
nawet jeli wemiesz do rêki ³y¿eczkê
do cukru, powinienem czuæ siê tak, jak
gdyby mia³ w ³apie kilof, bo po-
trafisz robiæ krzywdê na-
prawdê wszystkim. Co jesz-
cze? Na przyk³ad to, ¿e
jeli rozpieprzê ci
obojczyk, z³amiê
rêkê w dwóch miej-
scach i wbijê ci ba-
gnet w udo, absolutnie
nie powinienem s¹dziæ,
¿e z tob¹ skoñczy³em. Bo
jeli cieknie ci posoka, to
znaczy, ¿e twoje serce
wci¹¿ pompuje. A je-
li twoje serce
wci¹¿ pompuje,
to znaczy, ¿e
wci¹¿ jestem
w niebezpieczeñ-
stwie.
Cechy (wybierz jedn¹ z nich):
Nie do zdarcia
- ten fragment o
pompowaniu posoki, to nie by³a poezja,
mam racjê? To cholerna prawda. Ciê¿-
ko ciê wy³¹czyæ z gry. Mówiê wy³¹czyæ
z gry, bo o tym ¿eby po prostu ciê za-
biæ, nawet nie mylê. Regu³a dotycz¹ca
zwiêkszania poziomu zadanych obra¿eñ
(dublet na kociach podczas ataku) ciê
nie dotyczy. Choæby twój przeciwnik
rzuci³ i trzy jedynki, to wcale nie ozna-
cza, ¿e przebi³ ci serce.
£y¿eczka
- co gorsza, z t¹ ³y¿ecz-
k¹ te¿ nie przesadzi³em, wiem o tym
doskonale. Gladiator to taki facet,
który walczy tym, co wpadnie
mu w ³apska. Sieæ, hy-
drant, rurka gazowa,
siekierka stra¿acka. Co-
kolwiek wemiesz w ³apska -
Mistrz Gry musi traktowaæ tak,
jak gdyby mia³ umiejêt-
noæ walki tym czym na
poziomie 4. Nawet jeli
jest to ta zasrana ³y¿ecz-
ka...
57
T
o, ¿e ¿yjesz z mordowania innych,
Gangster
To jest moje miasto.
Nie ma FBI. Nie ma CIA ani US
Marshals. Ani ¿adnej innej gównianej
organizacji zajmuj¹cej siê ochranianiem
nie przystosowanych do ¿ycia frajerów.
W miastach wreszcie ¿yje siê ciekawie,
teraz mo¿na siê sprawdziæ i oceniæ, kto
zas³uguje na miano szefa dzielnicy, czy
nawet ca³ego miasta.
Tak, wybra³e drogê kariery. To doæ
pracoch³onne i trudne, ale poradzisz
sobie. Wys³uchaj tylko tych kilku
rad: nigdy nie ufaj przyjacio³om.
Prêdzej, czy póniej zostawi¹ ciê
na lodzie, wiêc lepiej by by³
na to przygotowany. Nigdy
nie po¿yczaj kasy lu-
dziom, którzy mog¹ ci j¹
oddaæ. Zastanów siê, nic
na tym nie zyskujesz.
Nigdy nie cofaj siê. Ni-
gdy nie zatrzymuj. Ni-
gdy nie odpuszczaj. Na-
wet jednej ma³ej ulicz-
ki. Nawet jednej zasra-
nej bramy. Jeli walczysz
o w³adzê w miecie, wa¿ne
jest wszystko. Nawet ten
cholerny hydrant.
Cechy (wybierz jedn¹ z nich):
Bezlitosny
- z ludzi, którzy ciê
zawiedli ¿yje tylko Marc. Twoi ludzie
w³anie montuj¹ mu betonowe obuwie.
To ju¿ jego ostatnie minuty. Z ludzi, któ-
rzy stanêli na twej drodze do wczoraj
¿y³ D³ugi Johny i Szyki Paul. Dzi ju¿
nie masz wrogów. Z ludzi, którzy... Mo-
¿esz rzuciæ jeszcze raz jedn¹ ko-
ci¹ (gdy wynik by³ nie zadawa-
laj¹cy) podczas wszystkich te-
stów Zastraszania.
Klasa
- trzeba mieæ klasê.
Nie mo¿na strzeliæ cz³owieko-
wi w g³owê, maj¹c na nogach
ub³ocone buty. Czy ty chcia³-
by, by kto stukn¹³ ciê roz-
klekotanym, niemytym Po-
intiackiem? Trzeba mieæ
poziom. Trzeba szanowaæ
klientów i wrogów. Szcze-
gólnie dzi, w tych pod³ych
czasach. Mo¿esz rzuciæ jesz-
cze raz jedn¹ koci¹ (gdy wy-
nik by³ nie zadawalaj¹cy) pod-
czas wszystkich testów Per-
swazji. Trudno nie uwierzyæ fa-
cetowi takiemu jak ty. Faceto-
wi z klas¹...
56
N
asta³y dobre czasy. Nie ma policji.
Plik z chomika:
Dihercen
Inne pliki z tego folderu:
20. Neuroshima - Skażenia.zip
(13796 KB)
15. Neuroshima - Bestiariusz - Bestie.zip
(47265 KB)
13. Neuroshima - Bestiariusz - Maszyny.PDF
(84101 KB)
karta_postaci_neuroshima.pdf
(3290 KB)
KP_Neuroshima.doc
(28 KB)
Inne foldery tego chomika:
#2D20
#Cypher System
#OSR
#PBTA
#Różne_ENG
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin