Sprawdź czy jesteś dobrym doradcą.pdf

(160 KB) Pobierz
(Sprawdz czy jesteœ dobrym doradc¹_pasek _2_)
Sprawdź swoją wiedzę!
Zapraszamy Cię do wypełnienia krótkiego autotestu, pokazującego Twoje
mocne i słabe strony w kontakcie z pacjentem. Z 3 odpowiedzi wybierz tą, która
najlepiej oddaje twoje przekonania i doświadczenie. Wyniki zapisz na kartce.
Powodzenia!
1. Dzięki słuchaniu pacjenta zyskuję:
a) cenne informacje
b) czas by zebrać własne myśli
c) sympatie swoich pacjentów
2. Profesjonalna rekomendacja jest:
a) odpowiedzią farmaceuty na specyficzne potrzeby i oczekiwania pacjenta
b) skutecznym przekonywaniem pacjenta do konkretnego preparatu
c) poleceniem paru produktów z których pacjent może wybrać ten który mu się
podoba
3. Rekomendując konkretny preparat, rekomenduję ten, który:
a) jest dopasowany do objawów i oczekiwań pacjenta
b) pomoże pacjentowi i jest opłacalny dla apteki
c) jest najtańszy
4. Zawsze gdy polecam lek, przypominam pacjentowi o:
a) o tym, że pomoże mu skutecznie wrócić do zdrowia
b) o tym, że lek jest reklamowany w telewizji
c) o tym, że jest tani i nie zrujnuje jego budżetu
5. Polecając lek, staram się:
a) podkreślać jak pomoże on pacjentowi
b) zalać pacjenta zaletami produktu, by nie zostawić mu innego wyboru
c) milczeć, bo wiem, że pacjenci nie lubią gdy się wymądrzam
262236413.003.png 262236413.004.png
6. Gdy polecam leki odnoszę się i powołuję na:
a) informacje uzyskane od samego pacjenta
b) wyniki sprzedażowe i preferencje większości pacjentów
c) do niczego się nie odwołuję – pacjent sam wie co jest dla niego dobre
7. Proponuję duże opakowanie leków gdy:
a) słyszę, że pacjent często cierpi na podobne objawy
b) proponuje je zawsze, bo dzięki temu apteka ma wyższy zysk
c) nigdy ich nie proponuje, bo może to pacjenta zniechęcić
Jeśli zakończyłeś test, zlicz swoje odpowiedzi (a, b i c) i policz, których z nich masz
najwięcej. Wyniki prezentujemy poniżej.
Większość odpowiedzi C:
Jeśli na większość z pytań odpowiedziałeś C, oznacza to, że przejmujesz się
swoimi pacjentami i zależy ci na ich dobrej opinii. Dbasz o nich, lubisz i szanujesz i za
wszelka cenę nie chcesz ich rozczarować. W trosce o dobro pacjenta unikasz
rekomendowania droższych leków, bo boisz się, że mogą odmówić, lub co gorsza –
posądzić cię o próbę wciśnięcia czegoś na siłę. Dobrze, że liczysz się ze swoimi
pacjentami, lecz pamiętaj, że pacjenci nie oczekują twojego współczucia, lecz
pomocy. Jeśli wiesz, że jakiś lek będzie pomocny – nie bój się wykorzystać swej
wiedzy i doświadczenia. Jeśli będziesz bardziej pewny siebie, a twoje sugestie będą
zdecydowane - niejednemu pacjentowi dodasz skrzydeł. Pamiętaj, że Twoi pacjenci
na to czekają!
262236413.005.png 262236413.006.png
Większość odpowiedzi B:
Jeśli na większość pytań odpowiedziałeś B oznacza to, że jesteś osobą
konkretną, zdecydowaną, posiadającą dużą wiarę w siebie i własne umiejętności.
Wiesz które leki są dobre i wiesz, co zrobić by pacjenta do tego leku przekonać.
Rozumiesz, że apteka musi łączyć misję pomocy innym, z zarabianiem pieniędzy i
skutecznie ten cel realizujesz. Twoja pewność siebie powoduje, że pacjent zawsze
kupi to, co chcesz ty – pytanie tylko, czy zawsze będzie z tych propozycji
zadowolony? Pamiętaj o tym, że skuteczny farmaceuta to ten który wybiera lek
dopasowany do konkretnego pacjenta. By to zrobić, więcej czasu poświęć na
słuchanie swoich pacjentów – dzięki temu nie tylko zyskasz cenne informacje, ale
również zaskarbisz sobie rzecz, której nikt nigdy nie kupi – ich sympatię.
Większość odpowiedzi A:
Jeśli na większość pytań odpowiedziałeś A, oznacza to, że wiesz co to znaczy
być profesjonalnym doradcą. Największą wartością jest dla Ciebie pacjent.
Rozumiesz, że by pomóc swoim pacjentom musisz zdobyć informacje o tym, czego
tak naprawdę potrzebują. Nie ulegasz presji czasu i nie boisz się zadawać pytań.
Wiesz, że pomoc to nie tylko słuchanie ale i wybór odpowiedniego preparatu, więc
najpierw słuchasz, a potem wybierasz najlepsze dla pacjenta rozwiązanie. Twoja
wiedza i doświadczenie, w połączeniu z otwartością i sympatią dla pacjentów,
powodują, że w swoim środowisku jesteś autorytetem. Nie rezygnuj jednak z
podnoszenia własnych kwalifikacji i szukania nowych rozwiązań – dzięki nim zyskasz
nie tylko uznanie, ale i głęboką wdzięczność swoich pacjentów.
262236413.001.png 262236413.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin