Wymiana regulatora ciśnienia paliwa Jako że od jakiegoś czasu niunia w ogóle nie paliła na benzynie tylko na gazie to poczytałem i doszedłem do wniosku że regulator ciśnienia paliwa skończył żywot i trzeba będzie wymienić.Za regulator Pierburg,czyli fabryka dałem 170 zł w sprawdzonym sklepie z częściami .No i wziąłem się za wymianę Co nam będzie potrzebne : -śrubokręty płaskie,duży i mały -kleszcze zaciskowe -chęć do pracy -trochę wolnego czasu -nowy wężyk idący od regulatora ciśnienia do przepustnicy -nowy regulator ciśnienia paliwa Zaczynamy od zdjęcia osłony akumulatora,"dużego gumiaka" idącego od przepływomierza do kolektora ssącego oraz łączących się z nim węży od silniczka krokowego i odmy. Po tym zabiegu mam coś takiego : Regulator ciśnienia wygląda tak: A znajdziemy go na końcu listwy wtrysków od strony akumulatora: Zdejmujemy znajdującą się na nim zawleczkę zabezpieczającą i za pomocą kleszczy zaciskowych czy czegoś co umożliwi nam dobry chwyt drania ostrożnie, ale stanowczo wyciągamy regulator z listwy(pamiętając żeby podłożyć pod regulatorem jakąś szmatkę bo będzie się lać paliwo(w małych ilościach ). Po wyjęciu starego regulatora wkładamy czym prędzej nowy żeby nam całe paliwo nie wyciekło. Nowy regulator wciskamy na miejsce tak,aby zawleczka weszła na swoje miejsce bez użycia siły. Pamiętamy o wymianie wężyka idącego od regulatora do kolektora ssącego na nowy! Po tym zabiegu ja wyczyściłem wszystkie przewody gumowe z syfu który się nazbierał: Można też przy okazji przepłukać silniczek krokowy,ja użyłem nafty...nawet sporo syfu tam było. Teraz montujemy wszystko tak jak było i możemy dumnie stwierdzić że mamy pieniądze za wymianę u mechanika w kieszeni Mam nadzieje że komuś to pomoże i zaoszczędzi kłopotów.A tak na marginesie mimo wymiany regulatora niunia na benzynie dalej nie pali i muszę szukać gdzie indziej przyczyny.Na gazie chodzi wzorowo,zaś na benie-wcale,co zrobić Pozdrawiam
gosqa