Rząd B 1. analiza struktury zjawisk (wymienić i scharakteryzować tendencje centralna) 2. Wyjaśnić pojęcia (cecha statystyczna, rozkład empiryczny, i trzeciego nie pamiętam) 3. Miary zróżnicowania (wymienić i podać wzory) 4. na czym polega koncentracja wg lorentza, przykład podać 5. zadanie z chłopcami 6. wzory (wspołczynnik asymetrii i chi kwadrat), napisać, co to za wzory i co mierzą 7. zinterpretować (współczynnik determinacja, błąd standardowy reszt, parametry s(a1) i s(a0) i współczynnik zmienności losowej) 8. zadanie na indeksy 9. wyjaśnić pojęcia a) wielkości stosunkowe i podać przykład b) agregatowy indeks wielkości, cen i ilości (wyjaśnić i wzory) Rząd A 1. wymienić zagadnienia dotyczące zróżnicowania zjawisk i scharakteryzować zróżnicowanie zjawisk. (wykład 4 ) 2. wyjaśnić pojęcia: szereg statystyczny rozdzielczy, zbiorowość statystyczna, dystrybuanta empiryczna (wykład 2 ) 3. wymienić miary mierzące asymetrie rozkładu (miary bezwzględne, względne i moment trzeci centralny) i podać przykład takiego rozkładu. (wykład 5 ) 4. wymienić rodzaje rozkładów empirycznych (wykład 2 ) 5. zadanko o dwóch studentach, którzy podali sposoby rozwiązania zadania o korelacji zjawisk. moim zdaniem odpowiedz prawidłowa to B gdzie race miał drugi student. 6. podane były dwa wzory i trzeba było napisać, do czego służą: pierwszy wzór to był wzór na moment 4 centralny (odpowiedź : służy do mierzenia koncentracji zjawiska wokół średniej w badanej zbiorowości), drugi wzór to współczynnik Spearmana: (odpowiedź: służy do mierzenia korelacji w przypadku cech porządkowych, stosowany w uporządkowaniach mocnych, jest współczynnikiem korelacji rang) 7. zadanie o regresji i tam trzeba było zinterpretować różne współczynniki: współczynnik regresji ay – interpretacja jest następująca: przy wzroście x (zależy, co to będzie np. w zadaniu było chyba zatrudnienie) wartość y (w zadaniu to były przychody ze sprzedaży) wzrośnie o tyle ile wynosi wartość ay (w zadaniu to wynosiło chyba 0,456 nie pamiętam), współczynnik determinacji R2 (w zadaniu wynosił 0,9 oznacza, jaka cześć zmienności Y została wyjaśniona zmiennością X (x- zatrudnienie y- przychody :w zadaniu), S(u) wynosiło 0,56 i to nie ma interpretacji, tego współczynnika się nie interpretuje, Vu=0,06 nie wiem, co to i jak to zinterpretować tez nie wiem. (wykład 9 ) 8. zadanie o indeksach: była tabela z indeksami łańcuchowymi i trzeba było odpowiedzieć na pytanie jak zmienia się dynamika czegoś tam w 2006 roku w porównaniu z 2003 rokiem. Należało zamienić indeksy łańcuchowe na jednopodstawowe: indeks w 2003 roku wynosi 1,00 indeks w 2004 wynosi tyle samo, co łańcuchowy w 2004 roku, indeks w 2005 roku wynosi indeks łańcuchowy z 2004 r pomnożony przez indeks łańcuchowy z 2005 roku, indeks w 2006 roku wynosi indeks łańcuchowy w 2004 pomnożony przez indeks łańcuchowy w 2005 roku pomnożony przez indeks łańcuchowy w 2006 roku. indeks z 2006 roku jest odpowiedzią do zadania (nie trzeba było liczyć do końca wyniku wystarczyło pokazać jak to zrobić) – mam (wykład 12)Jnadzieje ze za dużo nie namieszałem wam w głowach 9. pytanie o indeksy. a) wyjaśnic co to agregatowe indeksy wartości, ilości i ceny (napisać wzory i można interpretacje napisać) (wykład 13) , b) indeksy wielkości stosunkowych i podać przykład.(wykład 14)
katka5725