Wesołe przedszkole i przyjaciele. Najstarsze przedszkolaki Rozkład materiału
Wielokierunkowa aktywność dzieci
Społeczno- -przyrodnicza
i zdrowotna
Językowa
i literacka
Matematyczna
Muzyczno--rytmiczna
Plastyczna i techniczna grafomotoryczna
Motoryczno--ruchowa
(gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia fizyczne)
Dzień 1.
Moje wspomnienia z wakacji
PP – 1
Przełamywanie nieśmiałości i lęku. Kształtowanie czynnej, otwartej postawy w stosunkach z rówieśnikami i N. Zapoznanie z nowym otoczeniem.
Słuchanie wiersza D. Kręcisz Janek idzie do przedszkola. Próby odpowiedzi na pytania zawarte w wierszu. Werbalizacja własnych oczekiwań w stosunku do przedszkola. Czytanie globalne własnego imienia.
Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Właściwe stosowanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
Zabawy ze śpiewem w kole. Reagowanie na akcent w muzyce.
Rysowanie kredkami świecowymi. Przedstawienie w formie plastycznej swoich przeżyć i doświadczeń.
Zabawy ruchowe: Balonik, Wracamy z wakacji.
CD p. 5
Dzień 2.
Nasze przedszkole
PP – 1, 6
Zapoznanie z budynkiem przedszkola, jego otoczeniem, ogrodem. Przestrzeganie zasad bezpiecznego zachowania się w budynku i na terenie przedszkolnym. Używanie form grzecznościowych w kontaktach z ludźmi.
Swobodne wypowiedzi dzieci – opisywanie wyglądu przedmiotów. Wskazywanie ich na podstawie słownego opisu. Budowanie krótkich wypowiedzi.
Określanie położenia przedmiotów w sali z użyciem pojęć: obok, nad, pod, za, przed, na górze, na dole itp.
Słuchanie i śpiewanie piosenek. Rozwijanie słuchu muzycznego.
Rozpoznawanie przedmiotów po dotyku – rozwijanie wrażliwości zmysłów.
Zabawa ruchowo--naśladowcza.
Zabawy ruchowe na terenie przedszkolnym z wykorzystaniem zabawek i sprzętu terenowego.
Dzień 3.
Nasza grupa
PP –1, 4
Przełamywanie nieśmiałości w kontaktach z innymi dziećmi i N.
Podejmowanie prób oceny zachowania własnego i kolegów. Formułowanie grupowego systemu kar i nagród.
Słuchanie wiersza D. Kręcisz Tak czy nie. Wypowiedzi na temat treści wiersza. Próba sformułowania zasad zachowania się w przedszkolu.
Rozumienie symboli wyznaczających kodeks zachowania. Ćwiczenia klasyfikacyjne – segregowanie przedmiotów.
Reakcja ruchowa na zmiany tempa: szybko – wolno. Zabawy ze śpiewem.
Rozpoznawanie i nazywanie kolorów. Rozumienie symboliki barw. Rozwijanie poczucia estetyki, wykonywanie elementów dekoracyjnych.
Zabawa ruchowa Powitanie (wg pedagogiki zabawy). Orientowanie się w schemacie własnego ciała.
CD p. 1
CD p. 2
Dzień 4.
Nasza okolica
PP –13, 15
Zapoznanie z najbliższym otoczeniem przedszkola, poznanie jego adresu. Uczestniczenie we wspólnych zabawach – rozwijanie poczucia przynależności do grupy.
Budowanie wypowiedzi na podany temat. Opisywanie wyglądu budynku przedszkola i jego najbliższej okolicy – rozwijanie pamięci wzrokowej.
Rozwijanie orientacji w przestrzeni – sali, przedszkola, najbliższej okolicy.
Dostosowanie ruchu do akompaniamentu. Ilustrowanie ruchem opowiadania N.
Malowanie farbami plakatowymi. Prawidłowe posługiwanie się pędzlem.
Zabawy ruchowe wg pedagogiki zabawy.
Zabawy z chustą animacyjną.
Kształtowanie umiejętności chwytania i rzucania piłki.
Dzień 5.
Gry i zabawy integracyjne, rozwijające orientację dzieci w nowym środowisku oraz zabawy utrwalające znajomość zapisu imienia dziecka. Można wprowadzić także wyrazy do czytania globalnego, np.: okno, tablica, kwiaty, lalki i umieścić je w odpowiednim miejscu w sali.
Wrzesień, tydzień 2. Ja i mój świat
Mój świat
PP – 1, 14
Identyfikowanie się z własną płcią.
Integracja grupy. Podejmowanie próby zaprezentowania własnej osoby – wskazanie pozytywnych cech charakteru.
Globalne odczytywanie własnego imienia.
Zabawy słowne – tworzenie zdrobnień.
Rozumienie symboli określających płeć – kół, trójkątów.
Zabawa muzyczno-ruchowa w kole Chłopcy – dziewczęta. Zabawy taneczne.
Rysunkowa autoprezentacja – rysowanie kredkami świecowymi.
hantajo