Paleo i neotelewizja.doc

(28 KB) Pobierz
Paleo-telewizja

Paleo-telewizja

 

- jest to forma instytucji – posiada strukturę określającą w obrębie swojej przestrzeni sposób odwołania się takiej lub innej umowy komunikacyjnej,

- funkcjonuje w oparciu o pedagogiczną umowę konstytucyjną,

- osoby związane z telewizją są nauczycielami, a telewidzowie klasą,

- telewizja ta przekazuje umiejętności,

- komunikacja jest wektoryzowana, czyli jednostronna,

- występuje podział i hierarchiczność ról,

- istnieją dawcy i odbiorcy wiedzy,

- strumień, to następowanie po sobie programów,

- dzieli audycję na różne gatunki, aby każdy mógł łatwiej zidentyfikować się z daną umową,

- występują dni gatunkowe,

- tytuły programów wskazują na regularność (np. erotyczne czwartki, kulinarne soboty),

- program występujące po sobie w ciągu dnia są wyraźnie oddzielone,

- strumień podlega określonej ramówce programowej,

- ramówka umożliwia dokonanie wyboru i przygotowanie się do operacji produkowania znaczeń i emocji zależnych od rodzaju treści w stacji,

 

Neotelewizja

 

- zrywa z pedagogicznym modelem komunikacji,

- wzajemna, obustronna aktywność,

- namawianie widza do współudziału, wyrażania swojej opinii,

- telewizja jest przestrzenią wspólnego biesiadowania,

- stworzenie możliwości swobodnej wymiany poglądów,

- widz ma rolę mocodawcy oraz uczestnika oceniającego telewizję,

- widz ma ogromny wpływ na to, co będzie się działo na antenie: wybieranie filmów, kto wystąpi w programie, audiotele,

- widz zostaje dokładnie wypytany jakie są jego gusta, preferencje,

- brak relacji hierarchicznej, relacja bliskości,

- życie codzienne to główny punkt odniesienia,

- ramówka rozmywa się,

- brak rezerwacji dni dla określonych programów,

- widz namawiany jest do życia z telewizją, a nie do produkowania znaczeń i emocji,

Zgłoś jeśli naruszono regulamin