Rebel-Times-10.pdf

(7764 KB) Pobierz
Rebel Times
56265277.014.png
Rebel Times
Wstępniak
Wydawca: REBEL.pl
Serdeczne dzięki za pobranie kolejnego numeru naszego
miesięcznika. W gronie prezentowanych tym razem
recenzji znalazły się bardzo fajne gry, chociaż każdą z
nich lubię z zupełnie innych powodów. Numer otwiera
kolejny gigant spod szyldu FFG: Tide of Iron, czyli II
Wojna Światowa na planszy, w wyjątkowym wydaniu.
Potem proponujemy skok w średniowiecze, za sprawą
jedynej w swoim rodzaju gry Shadows over Camelot
firmy Days of Wonder. Następnie przeniesiemy się w
przyszłość, do niezbyt przyjaznego, postnuklearnego
świata Neuroshimy, w którym ma miejsce akcja znanej
gry taktycznej wydawnictwa Portal.
Tyle gier planszowych, ale znalazło się oczywiście w
numerze miejsce na recenzję niewielkiej, fajnie wydanej
karcianki o tytule, z którego zapamiętaniem większość z
nas ma problem.
Druga część numeru tradycyjnie poświęcona jest
recenzjom gier fabularnych: dwa tytuły, jeden znany,
drugi mniej. Miłośnicy horrorów i opowieści grozy
powinni zainteresować się obydwoma.
Życzymy miłej lektury i do zobaczenia za miesiąc.
Redaktor naczelny:
Tomasz 'Sting' Chmielik
Zespół:
Tomasz 'Sting' Chmielik,
Marcin 'ajfel' Zawiślak,
Dominika 'jestem_wredna' Rycerz,
Andrzej 'Ejdżej' Jakubiec
Korekta:
Tomasz 'Sting' Chmielik
Grafika, skład:
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Współpracownicy:
Oneiros – oficjalny serwis Świata Mroku (oneiros.pl)
Wrota Wyobraźni – serwis ogólnofantastyczny (wrota.com.pl)
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz zmiany tytułów.
Materiałów nie zamówionych, nie zwracamy. Przedruk z gazety dozwolony jest jedynie za
pisemną zgodą wydawcy. Redakcja nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma
prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich treść lub forma są sprzeczne z linią
programową lub charakterem pisma oraz interesem wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Prasowego].
Czekamy na Wasze opinie i komentarze.
ajfel
Kierujcie je na nasz adres: sklep@rebel.pl
Jak oceniamy
Każdy produkt opisywany na łamach Rebel Times poddajemy ocenie według przedstawionego niżej schematu:
Po lewej stronie znajduje się okładka produktu, po prawej informacje o autorze recenzji. Ocena Wykonania w skali od 1 do 10
obejmuje jakość wydania (zarówno trwałość jak i estetyka wykonania, jakość ilustracji, poziom redakcji etc). Przez Miodność
rozumiemy jakość i elastyczność zasad gry, pomysł i ogólną atrakcyjność produktu. Cena w skali od 1 do 10 to stosunek podanej
w nawiasie ceny produktu do jego faktycznej wartości – czyli szacunkowe określenie, na ile naszym zdaniem warto grę kupić.
Redakcja Rebel Times stara się pisać wyłącznie o grach godnych uwagi, niemniej niekiedy cena dobrego produktu może okazać
się wyjątkowo wygórowana lub atrakcyjna – to właśnie obrazuje trzeci element oceny.
Nazwa gry
Wykonanie: 9/10
Miodność: 8/10
Cena: 10/10 (169.95 zł)
zrecenzował: ajfel
2
56265277.015.png 56265277.016.png 56265277.017.png 56265277.001.png 56265277.002.png
Lipiec 2008
Nr 10, Lipiec 2008
Spis treści
2 Wstępniak
.. czyli jak zwykle kilka słów o numerze
4 Zmagania w Normandii
Tide of Iron
12
Nuda okrągłego stołu
Shadows over Camelot
19
Postnuklearne heksy
Neuroshima HEX!
23
Piekielna przejażdżka
Die Kutschfahrt zur Teufelsburg
27
Neowiktoriańska noc
żywych trupów
Unhallowed Metropolis
33
Oneiros prezentuje
Mage: The Awakening
37
Plany na sierpień
czyli: co w następnym numerze?
3
56265277.003.png 56265277.004.png 56265277.005.png
Rebel Times
Tide of Iron
Zmagania
w Normandii
mają zawierać dodatkowe strony konfliktu, a
rozgrywka zostanie przeniesiona na kolejne fronty.
Jak dotychczas ukazał się jedynie Days of the Fox,
opowiadający o pustynnych starciach Brytyjczyków
pod dowództwem Montgomery’ego z Niemcami
generała Rommla.
Elementy gry
Pudełko Tide of Iron nie różni się wielkością od
innych sztandarowych produkcji Fantasy Flight
Games, takich jak World of Warcraft czy Descent.
Wraz z zawartością waży ładne kilka kilogramów i
jest dość nieporęczne w transporcie, ale elementy po
wyjęciu da się przewieźć bez problemu w
standardowym plecaku. Jeśli już o elementach gry
mowa, to czas przedstawić, co możecie znaleźć w
środku:
księga zasad
księga scenariuszy
Operacja „Overlord” rozpoczęła się 6 czerwca 1944
roku (D-Day) i miała na celu otworzenie drugiego
frontu walki z Niemiecką Rzeszą w Europie.
Przeszła ona do historii, jako największa operacja
desantowa w dziejach świata. Blisko trzy miliony
żołnierzy zostało przetransportowanych drogą
morską i powietrzną z Wysp Brytyjskich na tereny
okupowanej Francji. W ciągu niespełna trzech
miesięcy wyzwolono Paryż. W niecały rok od
rozpoczęcia operacji III Rzesza skapitulowała.
2 karty zawierające skrót zasad
12 części planszy
28 żetonów terenu
20 kości (14 czarnych i 6 czerwonych)
110 kart
216 plastikowych figurek przedstawiających
żołnierzy i sprzęt obu stron
48 podstawek na figurki
ponad 200 żetonów różnego rodzaju
Tide of Iron, wydany nakładem
Fantasy Flight Games, ujrzał światło
dzienne na wiosnę 2007 roku. Jest to
gra taktyczna dla 2-4 osób,
pozwalająca na symulację starć
odbywających się podczas II Wojny
Światowej. Podstawowa wersja
umożliwia odtworzenie walk między
Amerykanami a Niemcami, które
stoczone zostały w Europie Zachodniej
w 1944 i 1945 roku. Dodatki do ToI
4
56265277.006.png 56265277.007.png 56265277.008.png 56265277.009.png
Lipiec 2008
Księga zasad, księga scenariuszy, skrót zasad
Zasady gry zawarte są w 48-stronicowej kolorowej
broszurze. Jej układ odpowiada układowi
spotykanemu w innych produkcjach Fantasy Flight
Games.
Ostatni fragment instrukcji to dwa identyczne
skróty zasad. Każdy z nich, na czterech stronach,
zawiera wszystkie najważniejsze zasady podane w
„pigułce” oraz wartości cech i listę zdolności
każdego rodzaju oddziału występującego w grze.
Pierwsza część instrukcji poświęcona jest
przedstawieniu poszczególnych elementów gry.
Każdy z nich doczekał się osobnej ilustracji (w
większości przypadków przedstawiającej wersję
amerykańską i niemiecką danego elementu), do
której dołączono jego charakterystykę. Po krótkiej
lekturze gracz bez problemów rozpoznaje wszystkie
rodzaje żetonów występujące w grze oraz rozróżnia
jednostki amerykańskie od niemieckich.
Plansza
Planszę, na której rozgrywana będzie potyczka
układa się zgodnie z wytycznymi scenariusza
korzystając z dwunastu prostokątów, na których,
obustronnie, nadrukowano części mapy. Prostokąty
wykonane są z bardzo grubej i twardej tektury, co
czyni je praktycznie niezniszczalnymi. Fragmenty
mapy znajdujące się na nich są bardzo zróżnicowane
i każdy z nich zawiera kilka (z dziewięciu
występujących w grze) rodzajów terenu. Dla
orientacji każdy prostokąt posiada swój własny
numer, a literki A/B symbolizują jego awers i
rewers, dzięki czemu odnalezienie właściwych
komponentów i ułożenie z nich planszy zajmuje
dosłownie chwilę. Dla ułatwienia rozgrywki mapa
pokryta jest siatką heksagonalną, dodatkowo w
centrum każdego heksu znajduje się biały punkt
służący do określania linii widoczności.
W pudełku możemy znaleźć jeszcze 28 żetonów
terenu mających wielkość od 1 do 3 heksów, które
możemy wyłożyć na planszy zmieniając całkowicie
jej wygląd i dla przykładu, w miejscu rozległej łąki
stworzyć małe miasteczko czy zagajnik. Obustronne
plansze w połączeniu z żetonami terenu dają
praktycznie nieograniczoną możliwość kombinacji
w ułożeniu mapy.
Druga część zawiera zasady podstawowe – kolejne
kroki, które należy podjąć, by poprawnie rozłożyć
grę oraz kolejność i opis poszczególnych faz
zachodzących w ciągu jednej rundy wraz z akcjami,
które można w niej podejmować.
Ostatnia, najgrubsza część instrukcji, to dogłębne
przedstawienie zasad rządzących grą. Zasady te
opisane są bardzo przejrzyście i przystępnie,
dodatkowo okraszono je mnóstwem przykładów
graficznych, dzięki czemu rozgrywka w ToI jest
możliwa już po jednokrotnym ich przeczytaniu.
Księga scenariuszy dostępna w Tide of Iron opisuje
na samym wstępie kilka zasad rządzących
rozmieszczaniem jednostek na planszy podczas fazy
rozkładania gry oraz zasady posiłków. Dalsza część
tej broszury zawiera sześć bardzo różnorodnych
scenariuszy wraz z wszystkimi detalami
potrzebnymi do ich rozegrania (wielkość
poszczególnych sił, karty używane do gry, sposób
rozłożenia mapy, itd).
Kości
Wraz z grą otrzymujemy zestaw malutkich kości,
rozmiarem przypominających te z gier bitewnych.
5
56265277.010.png 56265277.011.png 56265277.012.png 56265277.013.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin