66.doc

(17 KB) Pobierz

2.


Sąd     4.


Ministerstwo zaopatrzenia


 










MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL: PRZEBIEG:

rozwój wyobraźni, praca grupowa, zabawa

uczestnicy wybierają: adwokata", prokuratora", sę­dziego" itp., a także powoda" i oskarżonego". Zaba­wa polega na odegraniu scen; oskarżony" atakuje swoją ofiarę" (powoda") w dowolny sposób i zostaje aresztowany przez policjanta". Oskarżony" i powód" spotykają się z prokuratorem", zbierane są dowody winy. Odbywa się proces sądowy i zostaje wydany wyrok. Po zakończeniu rozmowa o odczuciach posz­czególnych uczestników

3.

Niedźwiedzie

MATERIAŁY: niepotrzebne

CEL:              integracja grupy, zabawa

PRZEBIEG: w grę najlepiej bawić się w domu tak dużym, że są dwa poziomy, albo gdzieś poza domem (w lesie lub budynkach gospodarczych). Dwa niedźwiedzie" ukry­wają się, a myśliwi" {reszta uczestników) próbują od­szukać je. Celem jest zobaczenie sylwetki jednego z niedźwiedzi" i powrót do miejsca-bazy tak, aby nie zostać zatrzymanym {nie wpaść w zasadzkę) przez drugiego niedźwiedzia"


MATERIAŁY: stoły, krzesła i inne wyposażenie pokoju
CEL:              umiejętność improwizacji, zabawa, integracja grupy

PRZEBIEG:    zabawa jest rodzajem ustrukturalizowanej improwiza­cji

1)              członkowie grupy luźno dyskutują o ich ministerstwie
zaopatrzenia", np. jacy są, jak działają, jak rozpro­
wadzają produkty, skąd je biorą, co się może dziać
w budynku nocą itp. Każdy wybiera sobie rolę do
odegrania, np.: klient, zarządzający, sprzedawca,
woźny, manekin, modelka {można zrobić burzę
mózgów na temat, kto może pracować w takim
miejscu). Każdy z uczestników powinien dobrze
wiedzieć, kogo gra (tzn. ile ma lat, co tam robi, z kim
współpracuje, jakie ma wykształcenie itp.)

)      aranżacja pomieszczenia na kształt hali, gdzie toczą
się negocjacje handlowe na dużą skalę i małe tran­
sakcje sprzedaży. Tradycyjne otwarcie (najlepiej z
przecięciem wstęgi), wpuszczenie ludzi (pożądany
chaos)

)      po kilkunastu minutach swobodnego rozwoju sytu­
acji osoba prowadząca zatrzymuje akcję i pyta ucze­
stników, co może się za chwilę zdarzyć i jak by
można to zmienić. Można rozpatrywać jeden as­
pekt (epizod) sytuacji lub kilka

4)              zabawę można kontynuować tak długo, jak zechcą
jej uczestnicy


 


150


151

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin