Wordpress i zaplecze SEO ver 3.0.doc

(355 KB) Pobierz




Wstęp              3

Pozycjonowanie – podstawy SEO              3

Historia SEO              3

Jak działają wyszukiwarki              3

Po co linki?              4

Indeksacja              4

Siła linków              4

Sposoby zdobywania linków              4

Niebezpieczeństwa              5

To ile tych linków?              5

Content              5

Optymalizacja strony pozycjonowanej              6

Optymalizacja              6

Metatagi              6

Instalacja              7

Konfiguracja              8

Ogólne              8

Pluginy              8

Content              8

Lepsze wewnętrzne linkowanie bloga              9

Dla Google              10

Theme              10

Widgety              10

Reklamy              10

Podmiana reklam na własne              11

O reklamach              11

Systemy wymiany linków              11

Pozycjonowanie własnej strony              13

Dodanie strony do SWL              13

Dodanie linków w SWL              13

Metodologia              14

Podsumowanie              15

Słownik pozycjonera              16

Wyłączenie odpowiedzialności              18

Wstęp

Jest to już 3 edycja tego poradnika. Poprzednie wersje spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem kupujących.  W tej edycji poradnik został uaktualniony oraz zmieniony został portal zapleczowy dzięki czemu jest nowocześniejszy, bardziej funkcjonalny, ale także ładniejszy i bardziej przystępny zarówno dla czytających jak i wyszukiwarek internetowych.

Nie będę zabierał czasu i przejdę do konkretów. Dzięki temu poradnikowi dowiesz się, nawet, jeśli nie znasz się na języku HTML czy PHP, jak stworzyć własne, tematyczne zaplecze pozycjonerskie, które będzie na siebie zarabiać i wypozycjonować trwale własną stronę internetową w Google.

Pozycjonowanie – podstawy SEO

Oto, na czym polega pozycjonowanie, czyli inaczej SEO (od Ang. Search Engine Optimization). Wersja skrócona i zawierająca tylko najważniejsze kwestie, ale w pełni wystarczająca.

Historia SEO

Kiedy próbujesz znaleźć jakąś stronę w Internecie czy jakieś dane co wtedy robisz? Otwierasz wyszukiwarkę, zapewne Google (ale oczywiście są też inne), wpisujesz hasło do odnalezienia i… gotowe.  Kiedyś nie było to takie proste.

Siec była zbiorem serwerów FTP na których były, po prostu, udostępniane dane. Jeżeli dana osoba nie znała adresu, nie mogła znaleźć poszukiwanych danych. W 1990r. powstał Archie (założony przez studenta McGill University w Monteralu, Alan’a Emtage’a). Był to program, który tworzył listę plików w danej sieci FTP i oferował prostą wyszukiwarkę. Był to protoplasta tego, co znamy dzisiaj.

Pierwszą wyszukiwarką, podobną do dzisiejszych, był Wandex stworzony w 1993r. przez Matthew Gray’a. Indeksował on strony i umożliwiał ich wyszukiwanie. Zaczęły wtedy powstawać także inne wyszukiwarki(wyszczególnione tylko te najbardziej znane):

·         Excite — 1993

·         Yahoo! — 1994

·         Web Crawler — 1994

·         Lycos — 1994

·         Infoseek — 1995

·         AltaVista — 1995

·         Google — 1997

·         MSN Search — 1998

Jak działają wyszukiwarki

Otwierasz wyszukiwarkę. Wpisujesz frazę. Enter. I jest… tysiące odnośników. Ale to nie takie proste.

W skrócie, od strony technicznej: wyszukiwarka jest skryptem, który pobiera strony, analizuje ich treść i szuka odnośników do innych stron, gdy je znajdzie, pobiera kolejną stronę, analizuje ją, szuka odnośników i tak w kółko, tworząc przy tym we własnych bazach danych indeksy tych stron oraz udostępnia narzędzia umożliwiające ich przeszukanie.

Po co linki?

Aby móc pozycjonować stronę internetową na daną frazę musisz posiadać wiodące do niej odnośniki (inaczej linki) o treści danej frazy. Im więcej, tym lepiej.

Np., jeśli chcesz wypozycjonować swoją stronę na frazę Szklarz w Szczecinie” musisz zdobyć linki o treści „Szklarz w Szczecinie” prowadzące do twojej strony

Proponuje przed rozpoczęciem pozycjonowania wybrać kilka, kilkanaście fraz. Np. szklarz szczecin, szklarz w szczecinie, okna szczecin, itp.

Indeksacja

Jeśli zdobędziesz kilka odnośników twoja strona powinna po kilku dniach zostać zaindeksowana przez Google tzn. być w indeksie Google. Jak sprawdzić czy twoja strona jest zaindeksowana? Wystarczy wpisać w Google adres WWW swojej witryny i sprawdzić czy się wyświetla lub bardziej popularny i profesjonalny sposób: wpisać w Google „site:Twój adres WWW” – ilość wyników oznacza ilość zaindeksowanych stron twojej witryny w Google. Najlepiej jest oczywiście, jeżeli wszystkie strony twojej witryny są w indeksie.

Siła linków

Na siłę linka składa się kilka czynników:

·         Ilość linków na stronie, na której umieszczany jest odnośnik do naszej strony (im mniej tym lepiej)

·         Unikalność zawartości strony

·         Tematyka strony - najlepiej żeby była zbieżna z tematyką strony pozycjonowanej

·         Ilość linków prowadzącej do tej strony

·         Czy jest zaindeksowana?

·         Wiek domeny

·         Ważne jest także, aby linki do strony pozycjonowanej pochodziły z różnych IP

Sposoby zdobywania linków

Linki można zdobyć na wiele sposobów, najpopularniejsze to:

·         Dodając własną stronę do katalogu stron np. qlweb.pl – jest to mało skuteczna metoda, ponieważ katalogi te mają na ogół masę linków wychodzących i niewiele treści. Są za to darmowe

·         Presell pages katalogi artykułów, umieszcza się na nich artykuły z wplecionymi w treść linkami prowadzącymi do naszej strony. Są dużo skuteczniejsze od zwykłych katalogów

·         Fora dyskusyjne – linki w naszych podpisach pod postami na forach

·         Wymiana linkami –należy napisać do kogoś i poprosić go o wstawienie linka do naszej strony – my odwdzięczamy się tym samym

·         Kupując płatne linki np. na allegro

·         Stawiając własne zaplecze SEO i stamtąd linkując własną stronę

·         Dodając własne zaplecze do systemów wymiany linków (linki innych osób wyświetlają się na twojej stronie, zdobywając w nich punkty i wykorzystując je do zdobywania linków do własnej strony

 

 

Niebezpieczeństwa

Należy pamiętać, że zbyt szybkie zdobywanie linków może przynieść skutki negatywne. Są to:

Ban ban w Google jest to permanentne wyrzucenie z indeksu Google. Można to naprawić jedynie pisząc/dzwoniąc do Google. Wcześniej należy usunąć przyczynę zbanowania. Najczęstszym powodem jest nagły przyrost bardzo dużej ilości linków.

Sandbox (filtr, piaskownica) – usunięcie strony z wyników na dane słowo. Strona powraca do wyników po pewnym czasie (z moich obserwacji wynika, że powrót zajmuje od 2tyg. do 3mies.; powodem jest zbyt szybki przyrost linków. Nie należy wtedy usuwać linków, powinno się jednak zmniejszyć dzienny przyrost linków.

To ile tych linków?

Na początku pozycjonowania należy bardzo ostrożnie dodawać linki do swojej strony: oznacza to nie więcej niż 2-4/dziennie przez pierwsze 2-4 tygodnie. Następnie można stopniowo zwiększać ilość linków dodawanych dziennie prowadzących do swojej strony.

Content

Ważny w serwisach jest content (z ang. zawartość). Teksty na stronie powinny być unikalne i zawierać słowa kluczowe, na które pozycjonujemy stronę. Ich częstotliwość powinna wynosić 4-5%, zbyt wysoka wpływa negatywnie, ponieważ strona może zostać uznana za SPAM.

Jeżeli te informacje Ci nie wystarczą:

http://www.forum.optymalizacja.com/ najlepsze forum o pozycjonowaniu stron, szukaj, pytaj


Optymalizacja strony pozycjonowanej

Optymalizacja strony jest to przygotowanie jej do pozycjonowania tak, aby było ono łatwiejsze – wymagało mniejszych nakładów oraz przynosiło lepsze efekty.

Optymalizacja

Oto główne i najważniejsze zasady, których należy bezwzględnie przestrzegać:

·         Tytuły i opisy podstron nie mo się powtarzać, mus być unikalne

·         Należy zamieszczać nagłówki tekstów (warto umieszcza tam słowa kluczowe) w znacznikach, według ważności, odpowiednio:<h1>, <h2>, <h3>

·         Jeden tekst nie może się powtarzać na wszystkich podstronach serwisu

Metatagi

Jest to opis strony zawarty w kodzie pomiędzy znacznikami <head> oraz </head>. Są to,  najważniejsze:

·         Title - tytuł strony (powinien liczyć do 80znaków), <title> Tytuł strony </title>

·         Description – opis strony. Aby go zamieścić należy zamieścic: <meta name=”description” content=”Opis”>

·         Keywords – słowa kluczowe: <meta name=”keywords” content=”pozycjonowanie, poradnik seo, optymalizacja”>


Instalacja

Aby uzyskać najlepsze efekty pozycjonowania należy stworzyć własne zaplecze SEO i dodać je do systemu wymiany linków. A więc jak je zbudować? Postępuj zgodnie z instrukcją Krok po kroku, przechodząc po kolei do kolejnych punktów.

Częścią aukcji był portal DEMO (dalej nazywany w skrócie SEO-CMS)poreadnikseo.net. Teraz nauczymy się jak stworzyć taki portal. Polecam przed rozpoczęciem instalacji zaplanować tematykę danej strony zaplecza. Najlepiej jest wybrać tematykę niszową, aby było łatwo wejść na wysokie miejsce w Google i zdobyć ruch, który przyniesie nam zysk.

Zacznijmy od instalacji. Musimy oczywiście posiadać domenę, na której go zainstalujemy. Ja polecam zakupić kilka domen lokalnych (np. waw.pl,  warszawa.pl), są tańsze w utrzymaniu, i stworzyć w obrębie każdej po 2-3 serwisy – w ten sposób minimalizujemy ryzyko zbanowania całego zaplecza.

Aby, zainstalować serwis:

1.       Otwórz plik wp-config.php np. notatnikiem i uzupełnij szczegóły połączenia z bazą danych, jeżeli chcesz tworzyć więcej niż jeden SEO-CMS to zmień prefix tabeli na unikalny (tzn. w jednej bazie danych możesz stworzyć wiele serwisów pod warunkiem, że każdy zainstalujesz z innym prefixem) i zapisać plik

2.       Wgraj pliki z folderu „SEO-CMS” do folderu swojej domeny

3.       Otwórz w przeglądarce swoją stronę

4.       Podaj tytuł strony i maila

5.       Zaznacz, jeżeli nie jest zaznaczone: Chcę, żeby moja strona była widoczna dla wszystkich, włączając w to wyszukiwarki (np. Google, Technorati) i serwisy archiwujące

6.       Potwierdź

7....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin