Mój przyjaciel - zabawy dramowe sc.zajęć Beata Bąk.odt

(21 KB) Pobierz

               " MÓJ PRZYJACIEL "- zabawy dramowe .


CELE:

rozwijanie wyobraźni i twórczej inwencji dzieci

kształcenie umiejętności konstruowania dialogów

nabywanie umiejętności bycia w roli

doskonalenie języka podczas zabaw dramatycznych i inscenizacyjnych opartych na własnych tekstach dzieci

budowanie wartości i pozytywnych zachowań prospołecznych

METODY PRACY :

słowna /rozmowa, ćw. dramowe , kończenie opowiadania, inscenizacja improwizowana , wywiad/

czynna / operowanie sylwetami podczas inscenizacji improwizowanej , improwizacja ruchowa do piosenki /

FORMA PRACY:

zespołowa

zbiorowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

paski z wydrukowanymi tematami rozmów , sylwety do teatrzyku , teatrzyk

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

Rozmowa na temat : " Kto może być przyjacielem ? "
Przykładowe pytania:

o              Kto to jest przyjaciel?

o              Czy dobrze jest mieć przyjaciela i dlaczego ?

o              Kto może być Twoim przyjacielem ?

o              Czy to , że masz przyjaciela pomaga ci w życiu czy przeszkadza ?

o              Jak okazać koledze , że uważamy go za przyjaciela?

Scenki dramowe w wykonaniu dzieci : "Telefon do przyjaciela"
/ dzieci w parach losują paski z wydrukowanymi tematami rozmów /
Tematy rozmów :

o              Masz urodziny i zapraszasz swoją przyjaciółkę .

o              Chcesz umówić się z kolegą na grę w piłkę .

o              Chcesz pożyczyć              od koleżanki zabawkę .

o              Jesteś na wakacjach i dzwonisz do kolegi .

o              Twój kolega jest chory i dzwonisz do niego .

Opowiadanie nauczycielki : " O pewnym Marku "
     Pewnego dnia mały chłopiec o imieniu Marek wyszedł ze swoim pieskiem Azorem na spacer. Marek bawił się z pieskiem na dworze , rzucał mu patyk , a piesek brał patyk w zęby i przynosił Markowi do ręki . Marek w nagrodę głaskał swojego przyjaciela i dawał smakołyk . Tak Marek z Azorem bawili się na spacerze. W tym czasie na plac , na którym bawił się Marek ze swoim pieskiem przyszedł drugi chłopiec - Grześ . Grześ miał dzisiaj zły dzień, nawet w przedszkolu dostał zły znaczek za zachowanie . Gdy zobaczył grzeczną zabawę Marka z pieskiem od razu pomyślał , że trzeba im tę zabawę popsuć . Zaczaił się za drzewem i rzucił w Azorka śniegową kulką . Uderzony Azor przeraźliwie pisnął i skulił się. Marek widząc co się stało ...

o              / nauczyciel przerywa opowiadanie i prosi aby dzieci dokończyły je /

Ćwiczenia dramowe : " Kończymy opowiadanie "

o              /dzieci tworzą dalszy ciąg opowiadania /

Zabawa ruchowa do piosenki : " Zimowa wyliczanka"

Inscenizacja improwizowana opowiadania : "O pewnym Marku" z wykorzystaniem przygotowanych sylwet .

o              / dzieci operując sylwetami przedstawiają opowiadanie po swojemu , wg własnych pomysłów/

Przeprowadzenie wywiadu z Markiem i Grzesiem

o              W rolę przeprowadzającego wywiad wciela się nauczyciel , dzieci wcielają się w postacie z opowiadania .
/ mogą trzymaćo              sylwety bohaterów opowiadania /

o              Przykładowe pytania do prowadzonego wywiadu :

§              Grzesiu co skłoniło cię do tego , aby zepsuć zabawę Markowi z psem ?

§              Co przez to osiągnąłeś ?

§              Grzesiu czy chciałbyś znaleźć się w takiej sytuacji jak Marek?

§              Co myślałbyś o chłopcu , który tak się zachowuje ?

§              Marku jak się czułeś kiedy Grzesio rzucił w Azorka śnieżną kulką ?

§              Marku czy Grzesio mógłby być twoim przyjacielem ?

 

Wykonanie obrazka dla swojego najlepszego kolegi lub koleżanki z grupy.

Opracowała: Beata Bąk "

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin