Beyond the Call of Duty - Oficjalna instrukcja.pdf

(4308 KB) Pobierz
Comm BTCOD Instrukcja PL
675868323.008.png
åRODKI OSTROûNOåCI
¥ Nie siadaj zbyt blisko monitora. Siadaj w tak duýej odleg¸oæci od ekranu telewizyjnego, jak na to pozwala
d¸ugoæ przewodu.
¥ Graj raczej na ma¸ym ekranie.
¥ Unikaj grania, jeæli jesteæ zm«czony lub ma¸o spa¸eæ.
¥ Upewnij si«, ýe pokj, w ktrym grasz jest dobrze oæwietlony.
¥ Odpoczywaj, co najmniej 10 Ð 15 minut na kaýd godzin« grania.
SPIS TREåCI
HISTORIA ...................................................................................................................................................................... 3
INSTALACJA I USUWANIE GRY .................................................................................................................................... 4
WYMAGANIA SYSTEMOWE .......................................................................................................................................... 4
MENU GüîWNE ............................................................................................................................................................ 5
GRA: PODSTAWOWE ZASADY ...................................................................................................................................... 9
STEROWANIE .............................................................................................................................................................. 11
WRîG .......................................................................................................................................................................... 17
JEûELI ZOSTANIESZ ODKRYTY .................................................................................................................................... 20
PORADY TAKTYCZNE .................................................................................................................................................. 21
TWOI LUDZIE .............................................................................................................................................................. 21
ZIELONY BERET: SIERûANT JACK ãRZENIKÓ OÕHARA ................................................................................................ 22
KIEROWCA: SAMUEL ãBROOKLYNÓ ............................................................................................................................ 24
MARYNARZ: JAMES BLACKWOOD ãPüETWYÓ .......................................................................................................... 26
SAPER: THOMAS HANCOCK ãSTRAûAKÓ .................................................................................................................... 28
SNAJPER: SIR FRANCIS T. WOOLRIDGE ALIAS: ãKSIû¢Ó ........................................................................................ 30
SZPIEG: RENE DUCHAMI ãFRANCUZIKÓ ...................................................................................................................... 32
HOLENDERSKI üCZNIK: NATASHA VAN DE ZAND ãUSTAÓ ........................................................................................ 35
JUGOSüOWIAÁSKI PARTYZANT: DRAGISA SKOPJE .................................................................................................. 36
GRA WIELOOSOBOWA ................................................................................................................................................ 37
SZYBKIE KLAWISZE .................................................................................................................................................... 42
KLAWISZE .................................................................................................................................................................... 42
POMOC TECHNICZNA W POLSCE .............................................................................................................................. 43
UPRAWNIENIA GWARANCYJNE ................................................................................................................................ 44
2
675868323.009.png
HISTORIA
GARSTKA WYJTKOWYCH LUDZIÉ
ãÉýadnej rutyny, ýadnej biurokracjiÉtylko czysta akcja, ktrej po-
wodzenie zaleýy od ciebie i ludzi wybranych do jej wykonania. To
jest rewelacyjneÓ
Podpu¸kownik Dudley Clark
Koniec roku 1940. Si¸y Osi kontroluj ca¸ Europ« Zachodni. Chwi-
lowo zatrzymane przez Kana¸ La Manche, armie niemieckie zbieraj
si¸y do inwazji na Wielk Brytani«.
Jednakýe, jest w szeregach brytyjskich cz¸owiek, ktry nie pogodzi¸ si« z narzucona defensywn rol. By¸ to pod-
pu¸kownik Dudley Clark. Jego plan: utworzenie specjalnej jednostki z¸oýonej z wyjtkowych ludzi. Ludzi, ktrzy po-
trafi obs¸uýy kaýdy rodzaj broni i wyposaýenia. Ludzi, ktrzy s zdolni postawi wszystko na jedn kart«, gdy
wymaga tego sytuacja. Ludzi, ktrzy mog zmieni losy wojny przez podj«cie walki na ty¸ach wroga.
Z powodu specjalnego charakteru tej jednostki, oficerowie, ktrzy j tworzyli, musieli zapomnie wi«kszoæ te-
go, czego nauczyli si« w akademiach wojskowych. Ma¸e jednostki przeprowadzajce niewielkie uderzenia musz
by samowystarczalne i zdolne do przej«cia inicjatywy, gdy znajd si« w nieoczekiwanych sytuacjach. Ludzie
z bardzo rýnorodnym przygotowaniem, ktrzy przeszli bezlitosne szkolenie w szkockim zamku Achnacarry i s
przygotowani na wszystko poza ãniekompetentnym dowdcÓ.
Przez ca¸ wojn« komandosi pokazali ogromna jednoæ i dyscypli-
n« w walce, cho w rýnych sytuacjach pewni ýo¸nierze przepro-
wadzali indywidualne dzia¸ania z wielkim poæwi«ceniem. Dlatego
teý na koniec wojny komandosi zgromadzili najwi«ksz liczb« od-
znaczeÄ spoærd pojedynczych jednostek armii: 8 Krzyýy Victorii,
37 Orderw za Wyrýniajc s¸uýb«, 162 Krzyýy Wojskowych, 32
Medale za Wyrýniajce Dzia¸anie i 218 Medali Wojskowych.
Ta gra jest skromnym ho¸dem dla tych ludzi, ktrzy byli æwiadka-
mi i g¸wnymi aktorami kilku najbardziej dramatycznych i decy-
dujcych momentw II Wojny åwiatowej: ludzi, ktrych przezna-
czeniem by¸o tworzenie Historii.
3
675868323.010.png 675868323.011.png
INSTALACJA
I USUWANIE GRY
Program instalacyjny uruchomi si« automatycznie, gdy po
w¸oýeniu CD-ROM do nap«du komputer wykryje gr«, ktra nie
zosta¸a wczeæniej zainstalowana.. Jeýeli masz w¸czon funk-
cj« autostartu, to moýesz uruchomi program instalacyjny
przez dwukrotne klikni«cie na program Setup , ktry ukaýe si«
w g¸wnym katalogu CD-ROM. Po uruchomieniu programu in-
stalacyjnego post«puj wed¸ug poleceÄ pojawiajcych si« na
ekranie.
Po zainstalowaniu gry moýesz j uruchomi przez wybranie od-
powiedniego wariantu z sekcji Programy w menu Start .
Moýesz usun COMMANDOS w dowolnej chwili przez wybranie odpowiedniego wariantu w menu Programy
lub za pomoc funkcji Dodaj/UsuÄ programy w Panelu Sterowania.
WYMAGANIA SYSTEMOWE
COMMANDOS: BEYOND THE CALL OF DUTY , wymaga nast«pujcych parametrw systemu:
¥ Windows 95/98/Me oraz XP Home Edition
¥ Zainstalowane DX6 I DXMedia
¥ 225 MB miejsca na twardym dysku
¥ Procesor Pentiumª 166 lub lepszy
¥ 32 MB pami«ci RAM
¥ Karta graficzna SVGA 2MB zgodna z DX6
Po uruchomieniu gry pojawi si« na ekranie G¸wne Menu. Z tego Menu moýesz wybra wszystkie warianty gry.
Moýesz takýe przejæ do G¸wnego Menu przez naciæni«cie klawisza Escape w dowolnym momencie gry.
MENU PORADNIKA
Zanim wyruszysz prosto w r«ce wroga, prawdopodobnie zechcesz troch« instrukcji. Poradnik znajdziesz w folderze
Tutorials w menu Start. Uzyskasz tu pomoc konieczn dla szybkiego zapoznania si« z gr. S dwa rodzaje porad:
4
675868323.001.png 675868323.002.png
¥ Seven Theory Sessions : S to krtkie lekcje, w ktrych uzyskasz obja-
ænienie sterowania gr. Jest tu Sesja Teoretyczna, ktra pokazuje zasad-
nicz koncepcj« gry i szeæ innych, krtszych, ktre pokazuj moýliwoæci
kaýdego z twoich ludzi.
¥ One Training Mission : Jest to krtka misja, ktra dzia¸a jak w grze poza
tym, ýe odbywa si« na poligonie i twj ýo¸nierz moýe otrzyma nieograni-
czon liczb« ran. Dzi«ki niej moýesz zapozna si« ze specyficznymi dzia¸a-
niami kaýdego z twoich ýo¸nierzy. Bardzo zalecamy ukoÄczenie misji szkoleniowej przed rozegraniem pierw-
szej rzeczywistej misji. Decyzja naleýy do Ciebie. W kaýdym przypadku po pomyælnym zakoÄczeniu misji mo-
ýesz uwaýa si« za dobrze przygotowanego do prawdziwej walki.
MENU GüîWNE
Po uruchomieniu gry pojawi si« na ekranie
G¸wne Menu . Z tego menu moýesz wybra
wszystkie warianty gry. Moýesz takýe przejæ
do G¸wnego Menu przez naciæni«cie klawi-
sza Escape w dowolnym momencie gry.
Poruszanie si« po Menu G¸wnym i jego
podmenu jest bardzo proste:
¥ Za pomoc klawiszy ze strza¸kami
w gr« i w d¸ przesuwasz si« poprzez
warianty.
¥ Aby wybra ýdany wariant, naciænij Enter lub kliknij na nim mysz.
¥ Jeýeli jesteæ w podmenu, naciænij Escape lub kliknij prawym przyciskiem ,
aby wrci do poprzedniego menu.
¥ Jeýeli znajdziesz si« w trakcie gry w Menu G¸wnym, naciænij Escape lub kliknij
prawym przyciskiem , a wrcisz do gry. W Menu G¸wnym znajduj si« nast«pu-
jce warianty:
NEW GAME
Pozwala na rozpocz«cie nowej gry. Po wybraniu, pojawi si« nast«pujce podmenu:
5
675868323.003.png 675868323.004.png 675868323.005.png 675868323.006.png 675868323.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin