mgr Katarzyna Kościewicz
1. Biblijne postacie kobiet w „Hymnach”J. Kasprowicza.
2. Portret Salome w „Uczcie Herodiady” J. Kasprowicza.
3. Portret artysty w „Próchnie” W. Berenta.
4. Miasto jako przestrzeń klęski i wyzwolenia w „Żywych kamieniach” W. Berenta.
5. Obraz miasta w „Wampirze” ST. W. Reymonta.
6. Metaforyka miejska w powieściach ST. W. Reymonta (jedna powieść do wyboru).
7. Miasto jako temat w malarstwie polskim przełomu wieku XIX i XX.
8. Antyurbanizm w powieści młodopolskiej (Reymont, Berent).
9. Krajobrazy śmierci – K. Tetmajer jako krytyk cywilizacji.
10. Symbolika lustra w „Przygodach Sindbada Żeglarza” B. Leśmiana.
11. Podróż w „Przygodach Sindbada Żeglarza” B. Leśmiana jako podróż wewnętrzna.
12. Motywy satanistyczne w twórczości Micińskiego.
13. Motywy satanistyczne w twórczości St. Przybyszewskiego.
14. Edukacja literacka: Szekspir w „Dziennikach” St. Żeromskiego.
15. Żeromski i socjalizm - „Dzienniki”.
16. Wygładzone biografie – casus Żeromskiego.
17. Problematyka wyobcowania w powieściach St. Żeromskiego „Ludzie bezdomni” i „Uroda życia”.
18. Uwikłani w historię - „Uroda życia” St. Żeromskiego.
19. Anarchizm – strategia emancypacyjna czy matryca kulturowa w „Dumie o hetmanie” i „Urodzie życia” St. Żeromskiego?
20. Między ideą a kobietą, bezdomnością a domem. O wyborach życiowych męskich bohaterów powieści St. Żeromskiego („Ludzie bezdomni”, „Uroda życia”).
21. Język ezopowy w „Popiołach” S. Żeromskiego.
22. Masochizm jako element kreacji psychicznej bohaterek St. Żeromskiego („Dzieje grzechu”, „Uroda życia”).
23. Mity miłości w powieściach St. Żeromskiego („Dzieje grzechu”, „Wierna rzeka”, „Uroda życia”, „Ludzie bezdomni”).
24. Miłość niemożliwa. O związkach artysty z kobietą na przykładzie „Próchna” i „Żywych kamieni’ W. Berenta.
25. Symbol albatrosa – analiza porównawcza wierszy młodopolskich z „Albatrosem” Ch. Baudelaire’a.
26. Doświadczenie płci w „Biesach” M. Komornickiej.
dominikawarakomska