Po prostu FreeHand 10.pdf

(1316 KB) Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
Po prostu FreeHand 10
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Sandee Cohen
T³umaczenie: Kazimierz Gajewski
ISBN: 83-7197-598-8
Tytu³ orygina³u:
KATALOG ONLINE
FreeHand 10 for Windows and
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Format: B5, stron: 420
TWÓJ KOSZYK
Dziêki ksi¹¿ce Po prostu FreeHand 10:
DODAJ DO KOSZYKA
Poznasz zasady rz¹dz¹ce tworzeniem grafiki wektorowej dowiesz siê, czym s¹
wêz³y, uchwyty kontrolne, krzywe, obiekty i obwiednie.
Opanujesz narzêdzia rysunkowe FreeHanda stworzysz linie proste, obiekty
geometryczne, obrysujesz rysunki bitmapowe.
Przypiszesz tworzonym obiektom fantastyczne kontury i wype³nienia nauczysz siê
korzystaæ z palet Stroke i Fill, stosowaæ wype³nienia i kontury specjalne oraz efekty
soczewkowe.
Umiecisz w dokumencie tekst i sformatujesz go wybierzesz czcionkê,
wyrównanie i inne atrybuty tekstu.
Poznasz modele barw stosowane przy tworzeniu grafiki komputerowej dowiesz siê,
kiedy korzystaæ z modelu RGB, kiedy z modelu CMYK, a kiedy z HLS i jak u¿ywaæ
gotowych wzorników barw.
Przygotujesz swoj¹ pracê do druku na drukarce oraz w profesjonalnej drukarni
dowiesz siê, czym s¹ spady, nadlewki, nauczysz siê przygotowywaæ prace do
nawietlania i druku offsetowego.
U¿yjesz FreeHanda do stworzenia animacji w formacie Macromedia Flash.
Dowiesz siê, jak zautomatyzowaæ pracê FreeHanda i dostosowaæ jego rodowisko
robocze do swoich potrzeb.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
"
"
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
"
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
" "
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Program ten, przy ca³ej swojej prostocie, jest jednym z najlepszych programów
komputerowych przeznaczonych do tworzenia grafiki wektorowej. Umo¿liwia ponadto
tworzenie ró¿nych prac graficznych (jak rysunki, znaki firmowe, ilustracje), a tak¿e
wprowadzanie zeskanowanych obrazów z programów takich jak Adobe Photoshop, Corel
PhotoPaint, Picture Publisher i innych, zwanych programami do grafiki rastrowej.
Wszystkie te mo¿liwoci powoduj¹, ¿e jest to doskona³e narzêdzie do przygotowywania
folderów reklamowych, projektowania ok³adek ksi¹¿ek, plakatów i wykonywania wielu
innych projektów graficznych. FreeHand pozwala tak¿e przygotowywaæ wielorakie
dokumenty, np. biuletyny informacyjne, ulotki oraz wielostronicowe prezentacje o ró¿nych
rozmiarach stron.
Ksi¹¿ka Po prostu FreeHand 10 pomo¿e Ci opanowaæ podstawowe funkcje programu,
a  tak¿e wska¿e, jak wykorzystaæ talent twórczy za pomoc¹ takiego narzêdzia jak FreeHand.
"
"
"
74133700.004.png 74133700.005.png 74133700.006.png
Spis treci
Wstp.....................................................................................13
Rozdział 1. Podstawy FreeHanda..............................................................17
Instalacja FreeHanda.................................................................................18
Elementy interfejsu...................................................................................20
Praca z elementami interfejsu....................................................................27
Wykorzystywanie elementów interfejsu..................................................31
Panel Tools i skróty klawiszowe do narz$dzi ..........................................34
Rozdział 2. Podstawy pracy z dokumentem...............................................35
Podstawowe polecenia menu ....................................................................36
Korzystanie z okien kreatorów..................................................................40
Korzystanie z systemu pomocy.................................................................41
Rozdział 3. Opcje wy"wietlania.................................................................43
Ustawianie trybów wy+wietlania elementów............................................44
Praca z linijkami........................................................................................47
Praca z liniami pomocniczymi..................................................................49
Praca z siatkami.........................................................................................52
Ustawianie opcji powi$kszenia.................................................................54
Poruszanie si$ po dokumencie..................................................................56
Rozdział 4. Praca ze stronami...................................................................59
Regulacja wielko+ci i orientacji strony....................................................60
Powielanie i dodawanie stron....................................................................63
Rozmieszczenie stron................................................................................64
Poruszanie si$ pomi$dzy stronami............................................................65
Zaznaczanie i usuwanie stron....................................................................66
Ustawianie obszaru spadów......................................................................67
U1ycie stron wzorcowych.........................................................................68
Rozdział 5. Narzdzia do tworzenia "cie'ek..............................................73
U1ycie narz$dzia Rectangle......................................................................75
U1ycie narz$dzia Ellipse...........................................................................77
5
74133700.007.png
Spis treci
U1ycie narz$dzia Line...............................................................................78
U1ycie narz$dzia Polygon.........................................................................79
U1ycie narz$dzia Pencil............................................................................81
U1ycie narz$dzia Spiral.............................................................................86
U1ycie narz$dzia Arc................................................................................87
U1ycie narz$dzia Trace.............................................................................88
U1ycie narz$dzi Pen i Bézigon..................................................................92
Rozdział 6. Narzdzia Pen i Bézigon.........................................................93
Praca z narz$dziem Pen.............................................................................94
Tworzenie +cie1ek przy u1yciu narz$dzia Bézigon...................................97
Dodawanie segmentów do +cie1ki...........................................................99
Rozdział 7. Praca z wzłami ...................................................................101
Typy w$złów...........................................................................................102
Zaznaczanie w$złów...............................................................................104
Modyfikacja w$złów i uchwytów..........................................................106
W$zły na +cie1ce.....................................................................................108
Rozdział 8. Praca ze "cie'kami................................................................111
Zaznaczanie i przemieszczanie obiektów...............................................112
Kopiowanie i powielanie obiektów........................................................115
Praca z grupami.......................................................................................117
Zamykanie i otwieranie +cie1ek..............................................................119
U1ycie ustawie; Contact Sensitive........................................................120
Rozdział 9. Zaawansowana edycja "cie'ek..............................................121
Ł?czenie +cie1ek......................................................................................122
Maskowanie............................................................................................123
Definiowanie kierunku +cie1ki................................................................124
U1ycie narz$dzia Knife...........................................................................125
U1ycie narz$dzia Freeform.....................................................................126
Polecenia kontroluj?ce +cie1ki................................................................129
Rozdział 10. Przemieszczanie i transformacja...........................................137
Podgl?d transformacji.............................................................................138
Przemieszczanie obiektów......................................................................139
Obracanie obiektów.................................................................................141
Skalowanie obiektów..............................................................................143
Ukosowanie obiektów.............................................................................145
6
74133700.001.png
Spis treci
Lustrzane odbicia obiektów....................................................................147
Stosowanie techniki Power Duplicating.................................................149
U1ycie uchwytów transformacji................................................................150
O+ konstrukcyjna i transformacje...........................................................152
Wyrównywanie obiektów .......................................................................153
Rozdział 11. Obwiednie i perspektywy.....................................................155
Praca z obwiedniami...............................................................................156
Siatka perspektywy.................................................................................160
Rozdział 12. Warstwy i kolejno"1 obiektów ..............................................163
Polecenia porz?dkuj?ce grafik$..............................................................164
U1ycie polece; Paste in Front lub Paste in Back....................................165
Blokowanie i odblokowywanie obiektów..............................................166
Praca z warstwami...................................................................................167
Rozdział 13. Praca w kolorze....................................................................173
Definiowanie kolorów.............................................................................174
U1ycie panelu Swatches..........................................................................177
Odcienie kolorów....................................................................................182
Praca z bibliotekami kolorów..................................................................183
U1ycie polece; Xtra Color......................................................................185
Wprowadzanie nadlewek........................................................................188
Rozdział 14. Wypełnienia obiektów..........................................................189
Praca z podstawowymi wypełnieniami....................................................190
Praca z wypełnieniami gradientowymi...................................................193
Praca z wypełnieniami soczewkowymi...................................................198
Tworzenie i stosowanie wypełnie; kafelkowych....................................202
U1ywanie wypełnie; Custom i Textured...............................................204
Praca z wypełnieniami deseniem...........................................................205
Rozdział 15. Kontury obiektów.................................................................207
Ustawianie koloru konturu......................................................................208
Modyfikacja szeroko+ci konturu............................................................210
Modyfikacja zako;cze; i ł?cze;.............................................................211
Tworzenie linii przerywanych.................................................................213
Praca z grotami strzałek..........................................................................215
Kontury specjalne....................................................................................216
7
74133700.002.png
Spis treci
Rozdział 16. Pdzle..................................................................................219
Tworzenie grafiki dla p$dzla...................................................................220
Praca z p$dzlami......................................................................................224
Rozdział 17. Metamorfozy........................................................................227
Czym s? metamorfozy?...........................................................................228
Metamorfozy +cie1ek..............................................................................229
Metamorfozy +cie1ek zło1onych.............................................................231
Modyfikowanie metamorfoz...................................................................232
Układanie metamorfozy wzdłu1 +cie1ki..................................................233
Drukowanie metamorfoz.........................................................................234
Rozdział 18. Wprowadzanie tekstu...........................................................235
Praca z blokami tekstowymi ...................................................................236
Zaznaczanie tekstu..................................................................................240
Zmiana atrybutów czcionki.....................................................................241
Okre+lanie atrybutów akapitu..................................................................244
Zmiana parametrów odst$pów..................................................................246
Zmiana wielko+ci liter.............................................................................248
Tabulacje.................................................................................................249
Praca z wierszami i kolumnami...............................................................251
Dopasowywanie tekstu............................................................................252
Ł?czenie tekstu........................................................................................253
Importowanie i eksportowanie tekstu.....................................................254
Rozdział 19. Narzdzia tekstowe..............................................................255
U1ycie edytora tekstu..............................................................................256
Praca ze znakami specjalnymi.................................................................257
Sprawdzanie pisowni...............................................................................259
Zast$powanie tekstu................................................................................261
Problemy z brakuj?cymi czcionkami.....................................................262
Rozdział 20. Efekty tekstowe...................................................................263
Praca z tekstem na +cie1ce ......................................................................264
Specjalne efekty tekstowe.......................................................................266
Linie rozdzielaj?ce akapity......................................................................269
Praca z tekstem i grafik?.........................................................................270
8
74133700.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin