mtbiznes.pl-slon_www.pdf

(974 KB) Pobierz
67156209 UNPDF
POLOWANIE NA S°ONIA
7
S P I S T R E ´ C I
PRZEDMOWA JOHNA E. PEPPERA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
SΜOWO OD STEVE'A KAPLANA
THE DIFFERENCE MAKER. TEN, KTÐRY OSIGA WYNIKI . . . . . . . 11
CZE˛ ´ ´ I. TW ´ J SŁO ´ CZEKA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
1. TRZECIA CIEKA, CZYLI JAK OSIGN TRWAΜY WZROST
I WYPRACOWA ZYSK . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
2. MUSISZ UWIERZY, CZYLI SΜONIE TE CI POTRZEBUJ . . . . . 33
CZE˛ ´ ´ II. TAJEMNE ˙ YCIE SŁONIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
3. KONCENTRACJA NA DUEJ FIRMIE, CZYLI JAK NAUCZY SI
SPOSOBU MYLENIA SΜONIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
4. CO O SΜONIACH WIEDZIE NALEY, CZYLI KTO, JAK, CO
I KIEDY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
5. KORZYSTANIE Z MACHINY BIUROKRACJI, CZYLI JAK SPRAWI,
ABY BIUROKRATYCZNY LABIRYNT W FIRMIE KLIENTA
CI SPRZYJAΜ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
CZE˛ ´ ´ III. ROMANS ZE SŁONIEM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
6. PRZYGOTUJ LIST CELÐW, CZYLI JAK ZNALE
NAJLEPSZYCH KLIENTÐW W GRONIE DUYCH FIRM . . . . . . . . 75
7. PUKANIE DO DRZWI, CZYLI PIERWSZY KONKRETNY
KONTAKT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
8. DOPASOWYWANIE MYLIWEGO I POTENCJALNEGO KLIENTA,
CZYLI JAK POKAZA SI Z JAK NAJLEPSZEJ STRONY . . . . . . . . 93
WWW.MTBIZNES.PL
8
POLOWANIE NA S°ONIA
9. TWARZ W TWARZ Z POTENCJALNYM KLIENTEM,
CZYLI PRZYGOTUJ SIEBIE SAMEGO I OPRACUJ METOD
REKLAMY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
10. PRZETRZYMA SΜONIA, CZYLI JAK PROWADZI NEGOCJACJE,
PAMITAJC O WΜASNYCH MOCNYCH STRONACH . . . . . . . . 113
11. REKRUTACJA SPRZYMIERZECÐW DOSKONAΜYCH, CZYLI
JAK STARA SI O WZGLDY PRZEDSTAWICIELA HANDLOWEGO
WEWNTRZ FIRMY KLIENTA I PIELGNOWA KONTAKTY
Z NIM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
CZE˛ ´ ´ IV. WYKORZYSTANIE SIŁY TWOJEGO SŁONIA . . . . . . 129
12. SΜO MA BY WESOΜY, CZYLI O TRAKTOWANIU
PRZYJACIÐΜ WE WΜACIWY SPOSÐB . . . . . . . . . . . . . . . 131
13. JESTE WEWNTRZ FIRMY, CZYLI O BUDOWANIU
SILNYCH SOJUSZY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
14. NAKΜONIENIE SΜONIA DO WSPÐΜPRACY, CZYLI JAK JESZCZE
MOE CI POMÐC DUY KLIENT . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
CZE˛ ´ ´ V. PIE˛ ´ ZAB ´ JCZYCH BŁE˛D ´ W . . . . . . . . . . . . . . 153
15. NIEWΜACIWE ZARZDZANIE OCZEKIWANIAMI KLIENTA,
CZYLI ON POWIEDZIAΜ, ONA POWIEDZIAΜA . . . . . . . . . . . 155
16. NIEUDOLNE POSTPOWANIE W PRZYPADKU KRYZYSU
W FIRMIE KLIENTA, CZYLI PARALI WYWOΜANY
NIESPODZIEWAN KATASTROF . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
17. EKSPLOZJA OPERACYJNA, CZYLI ODGRYZΜE WICEJ,
NI MOESZ PRZEU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
18. PUΜAPKA NA SΜONIA, CZYLI WSZYSTKO NA JEDN KART . . . . 181
19. GDY TRACISZ Z OCZU CYFERKI, CZYLI JAK PΜYN W GÐR
RZEKI, NIE MAJC WIOSEΜ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
INDEKS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
PODZIKOWANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215
O AUTORZE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217
O NELLIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
THE DIFFERENCE MAKER INC. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
THE DIFFERENCE MAKER INC. PRODUKTY I USΜUGI . . . . . . . . . . 223
WWW.MTBIZNES.PL
POLOWANIE NA S°ONIA
9
PRZ EDMO W A JOHNA E. PEPPERA
E M E R Y T O W A N E G O P R Z E W O D N I C Z C E G O
I D Y R E K T O R A G E N E R A L N E G O
P R O C T E R & G A M B L E
POLOWANIE NA SΜONIA. JAK POZYSKA I ZATRZYMA PRZY SOBIE DUYCH
KLIENTÐW TO BARDZO PRAKTYCZNY I PRZYSTPNIE NAPISANY PRZEWODNIK
OMAWIAJCY SPOSOBY BUDOWY DΜUGOOKRESOWYCH RELACJI Z DUYMI
KLIENTAMI. KSIKA TA PRZYGOTUJE CIEBIE I TWÐJ ZESPÐΜ DO ODNIESIENIA
DΜUGOTRWAΜEGO SUKCESU. DOWIESZ SI Z NIEJ, W JAKI SPOSÐB ZROZUMIE
KULTUR I STRUKTUR ORGANIZACYJN DUEGO KLIENTA, A TAKE INNE
ZAGADNIENIA, O KTÐRYCH MUSISZ WIEDZIE. ZNAJDZIESZ TU POMYSΜY
I TECHNIKI ROZWIJANIA LISTY POTENCJALNYCH KLIENTÐW, SPOSOBY
PRZYGOTOWYWANIA DOBRYCH PREZENTACJI, REKRUTOWANIA SPRZYMIERZE-
CÐW W OBRBIE FIRMY KLIENTA ORAZ PROWADZENIA NEGOCJACJI. DO
ANALIZY METOD BUDOWY SOJUSZY, SPEΜNIANIA POTRZEB KLIENTA ORAZ
POSTPOWANIA W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH W KSICE WYKORZYSTANO
PODEJCIE ZORIENTOWANE NA WARTOCI. DZIKI POLOWANIU NA SΜONIA
NAUCZYSZ SI UNIKA BΜDÐW, KTÐRE MOG CI ZNISZCZY.
NIE JEST TO KSIKA PORADNIKOWA, W KTÐREJ ZALECA SI REAGOWANIE
NA RZECZYWISTO W CILE ZDEFINIOWANY SPOSÐB. NIE ZNAJDZIESZ TU
TAKE SDÐW WYDAWANYCH A PRIORI. PREZENTACJA CZYNNIKÐW W SPOSÐB
ISTOTNY WPΜYWAJCYCH NA ODNOSZENIE SUKCESU PRZEPROWADZONA
JEST Z NACISKIEM NA ASPEKT MERYTORYCZNY, ZA POMOC ZROZUMIAΜEGO
DLA WSZYSTKICH JZYKA. SZCZEGÐLNIE CENNE JEST TO, E ZNAJDUJEMY TU
TAK WIELE HISTORII ODWOΜUJCYCH SI DO WANYCH DOWIADCZE
OSOBISTYCH STEVE'A KAPLANA, KTÐRE OPOWIEDZIANE S JZYKIEM
ROZMOWY.
WWW.MTBIZNES.PL
10
POLOWANIE NA S°ONIA
PROCTER & GAMBLE ODNIOSΜO ZNACZCE KORZYCI Z WIEDZY STEVE'A,
JEGO POMYSΜÐW I KREATYWNOCI. ON I JEGO FIRMA (SCA) WIADCZYLI
USΜUGI NA RZECZ WIELU MAREK FUNKCJONUJCYCH W KILKU JEDNOSTKACH
ORGANIZACYJNYCH P&G. W CIGU SIEDMIU LAT SPDZONYCH Z P&G
STEVE DZIELIΜ SI SPOSTRZEENIAMI NA TEMAT NASZYCH PROCESÐW
I PROGRAMÐW. DZIKI NIEMU DOKONALIMY PRODUKTYWNEJ ZMIANY
W OBRBIE PROWADZONYCH PRZEZ NAS BADA RYNKU, DZIAΜA MAR-
KETINGOWYCH, PRODUKCJI ORAZ ZAKUPÐW. WSPARΜ NAS TAKE WΜASNYMI
POMYSΜAMI I TECHNIKAMI W MOMENCIE WPROWADZANIA NA RYNEK
KILKU NOWYCH PRODUKTÐW.
JELI PRZYBLIYSZ SOBIE KORZYCI, JAKIE P&G ODNIOSΜO DZIKI
DOWIADCZENIOM I POMYSΜOM PRZEDSTAWIONYM PRZEZ STEVE'A W JEGO
NOWEJ KSICE, DOJDZIESZ DO WNIOSKU, E POZYCJA TA ZASΜUGUJE NA
UWAG CZYTELNIKA.
JOHN E. PEPPER DOΜCZYΜ DO ZESPOΜU PROCTER & GAMBLE W ROKU 1963. ZOSTAΜ
WYBRANY WICEPREZESEM GRUPY W ROKU 1980, CZTERY LATA PÐNIEJ ZASIADΜ
W RADZIE DYREKTORÐW, W ROKU 1986 ZOSTAΜ PREZESEM P&G, NASTPNIE PEΜNIΜ
FUNKCJ DYREKTORA GENERALNEGO I PRZEWODNICZCEGO KONCERNU (1995±1999)
ORAZ PRZEWODNICZCEGO RADY (2000±2002). ZASIADAΜ W RADACH NA-
STPUJCYCH FIRM: XEROX, MOTOROLA, BOSTON SCIENTIFIC CORPORATION,
PARTNERSTWO NA RZECZ AMERYKI WOLNEJ OD NARKOTYKÐW ORAZ KRAJOWEJ
KAMPANII NA RZECZ ZAPOBIEGANIA CIOM U NASTOLATEK, BYΜ WSPÐΜ-
PRZEWODNICZCYM MUZEUM NATIONAL UNDERGROUND RAILROAD FREEDOM
CENTER, POWICONEGO ZAGADNIENIOM WALKI Z NIEWOLNICTWEM, ORAZ
PRZEWODNICZCYM KOMITETU DORADCZEGO STANÐW ZJEDNOCZONYCH DS.
HANDLU I NEGOCJACJI. OBECNIE JEST WICEPREZESEM DS. FINANSÐW I ADMINISTRACJI
UNIWERSYTETU YALE.
WWW.MTBIZNES.PL
POLOWANIE NA S°ONIA
11
SŁ OW O OD STEVE’ A KAPL ANA
T H E D I F F E R E N C E M A K E R .
T E N , K T Ð R Y O S I G A W Y N I K I
CZY NIΜO CI SI KIEDY, E ΜAPIESZ TEGO DUEGO KLIENTA? E PODPISUJESZ
GIGANTYCZNY KONTRAKT, KTÐRY USTAWI CI NA CZELE STAWKI? MIAΜE
PEWNIE NADZIEJ NA ZNACZCY WZROST ZYSKÐW, A TAKE WYSOKOCI
SWOICH ZAROBKÐW. PRAWDOPODOBNIE POZNAΜE JU SMAK I ZAPACH
DOBROBYTU, KTÐRY MOE STA SI I TWOIM UDZIAΜEM. WYSTARCZY, EBY
UDAΜO SI PODPISA KAWAΜEK PAPIERU, KTÐRY POΜCZY CI Z TYM DUYM
KLIENTEM ± SΜONIEM.
CZY CHCIAΜBY POZNA STRATEGI, DZIKI KTÐREJ WZROSN TWOJE
SZANSE NA BΜYSKAWICZNE POWODZENIE FINANSOWE, ZATRZYMANIE SΜONIA
I, WRESZCIE, NA WIELOKROTNE POWTÐRZENIE TEGO SUKCESU?
JELI JESTE WΜACICIELEM MAΜEJ FIRMY LUB PRZEDSIBIORSTWA
REDNIEJ WIELKOCI, KTÐREGO SPRZEDA SIGA 200 MILIONÐW DOLARÐW,
OPOWIEM CI O ZAWIΜOCIACH TYCH WIELKICH FIRM ± O WSZYSTKIM, CO
POWINIENE WIEDZIE, I JAK MYLE, EBY ZYSKA W NICH KLIENTÐW.
POKA CI, DLACZEGO NIE MUSISZ BA SI SΜONI ± ONE POTRZEBUJ CIEBIE
TAK BARDZO JAK TY ICH. PODZIEL SI SPRAWDZONYMI RADAMI DOTYCZCYMI
TEGO, W JAKI SPOSÐB WDRAA ZWYCISK STRATEGI POLOWANIA NA SΜONIE:
·
JAK POZYCJONOWA TWOJ FIRM NA WIELKIEGO KLIENTA
·
JAK WYBRA SΜONIA, KTÐRY BDZIE DLA CIEBIE NAJODPOWIEDNIEJSZY
·
JAK UNIKA MIERTELNIE GRONYCH BΜDÐW, KTÐRE MOG POGRZEBA
TWOJE PRZEDSIBIORSTWO
·
JAK NEGOCJOWA Z DUYMI FIRMAMI
·
JAK WYKORZYSTA SΜONIA, EBY OSIGN CO WICEJ NI TYLKO
SAME ZYSKI
WWW.MTBIZNES.PL
Zgłoś jeśli naruszono regulamin